Zimno jak w psiarni!

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: jenks » 17 gru 2018, 9:29

Niestety ale wszystko wskazuje że to nie jest termostat tylko silniczek sterujący mieszaniem powietrza. Prawdopodobnie czeka cię prucie deski.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: volf » 17 gru 2018, 9:32

michalkrk pisze:według mnie sprawdź najpierw termostat
Tylko po co skoro pisz, że temperatura silnika odpowiednia :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 157
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: andypip » 17 gru 2018, 10:04

1. Sprawdź po uruchomieniu zimnego silnika czy gruba gumowa rura idąca do chłodnicy nie robi się szybko ciepła - to diagnostyka termostatu. 2. Zespół nagrzewnicy - m.in zawór ogrzewania obsługują silniczki elektryczne z dżwigienkami, przekładniami itp. Jest mozliwe że w niskiej temperaturze jakiś plastik nie dał rady. Na przyszłość parkuj samochód zimą z załączonym grzaniem, nie bedziesz po odpaleniu, na mrozie, musiał uruchamiać całego ustrojstwa. Zimny plastik = kruchy plastik. Niestety dla Włochów aspekt niskich temperatur to kosmos :-)
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: ceva » 17 gru 2018, 18:02

jenks pisze: 17 gru 2018, 9:29 Niestety ale wszystko wskazuje że to nie jest termostat tylko silniczek sterujący mieszaniem powietrza. Prawdopodobnie czeka cię prucie deski.
Aktywatory sterujące temperaturą powietrza są dwa, na lewą i prawą stronę, trochę dziwne żeby oba jednocześnie wyzionęły ducha. Zrób na początek ręczną kalibrację lub podłącz MES-a i zobacz co w trawie, znaczy się w nagrzewnicy piszczy.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 157
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: andypip » 18 gru 2018, 18:15

Ale czy nagrzewnica nie jest 1 wspólna? i 1 zawór z serwomotorkiem wpuszczający obieg płynu. A prawa i lewa to już rozdział nagrzanego powietrza chyba?
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: ceva » 18 gru 2018, 20:38

andypip pisze: 18 gru 2018, 18:15 Ale czy nagrzewnica nie jest 1 wspólna? i 1 zawór z serwomotorkiem wpuszczający obieg płynu. A prawa i lewa to już rozdział nagrzanego powietrza chyba?
Nagrzewnica jest jedna i przechodzące przez nią ogrzane powietrze jest dzielone i regulowane po lewej i prawej stronie. O dodatkowym zaworze zamykającym dopływ cieczy chłodzącej nic mi nie wiadomo, ale wątpię żeby był, oczywiście mogę się mylić...
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 157
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: andypip » 19 gru 2018, 0:19

He he. ja też się mogę mylić, ale na nagrzewnicach widzę 2 króćce pod kątem prostym. jeden z nich jest na płaskim zaworze przykręconym do nagrzewnicy i i dynda od niego jakaś dźwigienka. coś ją musi poruszać: w manualu linka i pokrętło; w automacie silniczek elektryczny. tak na mój mały rozumek :-))
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

MarcinR
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2019, 12:30

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: MarcinR » 06 lut 2020, 18:33

Witam, Lancia Delta III 1,4 T-Jet. Pytanie mam odnośnie temperatury silnika. Po zagrzaniu silnika (ok.15km) wskazówka w środkowym położeniu. Temp na zewnątrz -1st C. Po przejechaniu z górki ok 2,5km na luzie wskazówka spadła o jedną kreskę.Dojazd do skrzyżowania ruszam, zwiększenie obrotów i po chwili spadek o kolejną kreskę. Dalsze jazda i temp wraca na środkowe położenie. Nawiew cały czas w kabinie był na 2 biegu, temp ustawiona na max. Czy to jest normalne?? Inny przypadek, przejazd ok 10km w tym pod górkę ok 2,5km.Temp. na zewnatrz -6. Silnik łapie temp. pracy po czym jadę spokojnie lekko z górki na 6biegu, praktycznie bez dodawania gazu, obroty w granicy 1500.I wskazówka lekko spadła może o ok 1/2 podziałki.Pytanie czy normalne czy termostat do wymiany? Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: Tomzik » 06 lut 2020, 22:50

U mnie wskazówka po osiągnięciu środka skali już tam zostaje, bez względu na mróz czy upał.

Obstawiam, że raczej termostat się kończy...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

scoti1027
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 14 kwie 2019, 18:29
Imię: KRZYSZTOF

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: scoti1027 » 07 lut 2020, 23:38

Ja rowniez obstawiam termostat u mnie temperatura zawsze ta sama czyli srodek skali i tak zostaje.

martinpl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 15 gru 2019, 9:04
Imię: Marcin
Lokalizacja: Białystok

Re: Zimno jak w psiarni!

Post autor: martinpl » 10 lut 2020, 14:10

U mnie to samo, wskazówka po osiągnięciu połowy skali stoi tam zamurowana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”