Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Awatar użytkownika
_Rafako_
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1488
Rejestracja: 21 sty 2015, 12:04
Imię: Olek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: _Rafako_ » 21 lip 2015, 13:02

W Megane procedura wymuszonego wypalania wyglądała tak:
- wyjazd na drogę ekspresową do Radomia (lub Wyszkowa ;) ),
- silnik rozgrzany do temperatury roboczej,
- 3 bieg,
- prędkość 80 km/h ustawiona na tempomacie,
- 20 minut wyprzedzania przez wszystkie TIR-y i autokary...

...i po krzyku. Zawsze działało, a że robiłem to profilaktycznie, nigdy nie doszło do całkowitego zapchania DPF-a (FAP-a).
Teraz w cytrynie mam mokry DPF i mam temat w poważaniu :D
Serdecznie pozdrawiam.
MaXserwis - najlepszy wśród warsztatów
Jest: plastik Mondeo MKV 2.0 D '20 + Megane IFL cabrio '99 + Mercedes W123 200D '83 + Mercedes 124 CE '90 + Fiat 126p FL '90 + BMW 540i Touring...
Były: K SW 2.4 20V, Lybra SW 2.0 20V, K 2.0 20V x 2, Y10 bicolore, K 2.0 20VT, Thema 2.0 16V x 2, Delta II 1.6 8V, Y 1.2 8V, Y 1.2 16V, Y10 Selectronic, Delta HPE 2.0 16V bicolore, K 2,4 20V...

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 23 lip 2015, 7:51

OK. Po kolei. Zakupiłem preparat jednego z polskich producentów "środek do czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF".
Zgodnie z instrukcją, odkręciłem końcówkę czujnika różnicy ciśnień (dostęp łatwiejszy niż do czujnika temperatury), wprowadziłem dołączony do pojemnika z preparatem wężyk w otwór po czujniku i wykonując ruchy wężykiem zadozowałem całość preparatu psikając i robiąc między dawkami paro-sekundowe przerwy. Wszystko na zimnym silniku.
Poskręcałem wszystko z powrotem, dolałem wody do spryskiwaczy i takie tam, żeby zeszło trochę czasu. Trwało to może z 20 minut.
Odpaliłem auto na jałowym i wolnych obrotach, poczekałem aż temperatura dojdzie do standardu, w tym czasie z wydechu zaczęło kopcić, ale nie jakoś bardzo. Z rury wyleciało kilka-kilkanaście kropel czarnej mazi.
Skasowałem błędy i wio na przejażdżkę. Pierwsza decha na drugim biegu a za mną dosłownie ściana czarnego dymu, na asfalcie 3-4 metrowy pas sadzy. Kilka kilometrów, druga "decha" na trzecim biegu, za mną chmurka dymu, na asfalcie nic. Kolejne kilka kilometrów, decha, a za mną .... NIC!
Trochę pojeździłem, auto nie do poznania. Żadne błędy się nie zapalają, ZERO dymienia! Aż chce się jeździć.
Nie zdążyłem wieczorem podpiąć MESa, ale zerknę dzisiaj co tam w trawie piszczy.
Wniosek: w moim przypadku czyszczenie chemiczne przyniosło oczekiwany rezultat. Dokładnie za 31 zł. : ok2 :

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: 42195 » 29 lip 2015, 19:11

A jakiego środka użyłeś?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 11 sie 2015, 9:27

BOLL - środek do czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”