Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
...nazwałbym go raczej 'korek rozsądku".
Niezależnie od okoliczności ceny pb i lpg, jeśli różnica będzie oscylować w pobliżu 50 % to założę instalację. Chwilowo mam inne pilniejsze potrzeby, ale o temacie nie zapominam.
Niezależnie od okoliczności ceny pb i lpg, jeśli różnica będzie oscylować w pobliżu 50 % to założę instalację. Chwilowo mam inne pilniejsze potrzeby, ale o temacie nie zapominam.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
T-jety są silnikami prostymi jak budowa cepa, starej szkoły. Żadnych nowości, bezpośrednich wtrysków itd. itp., więc zakładaj kolego dobrą instalację i będziesz zadowolony.
Kupę lat przejeździłem Kappą na gazie i jakoś panewek nie obróciło, zaworów nie spaliło ani nic z tych rzeczy.
W silniku 1,8 VVT ponoć były ciągłe problemy z palącą się "marchewą" - ani razu mi się nie zapaliła w ciągu 3,5 roku codziennego dojeżdżania do pracy po 100km dziennie.
Podstawa - nie oszczędzaj na podzespołach (myślę, że np. Stag 300 i wtryski Hana H2000 spokojnie dadzą radę, odradzam tylko reduktor AC R01, spokojnie się wyrabia, ale strasznie awaryjny był kiedyś) i domagaj się strojenia instalacji na drodze jak koledzy wyżej pisali a nie tylko na warsztacie.
I będzie git.
Kupę lat przejeździłem Kappą na gazie i jakoś panewek nie obróciło, zaworów nie spaliło ani nic z tych rzeczy.
W silniku 1,8 VVT ponoć były ciągłe problemy z palącą się "marchewą" - ani razu mi się nie zapaliła w ciągu 3,5 roku codziennego dojeżdżania do pracy po 100km dziennie.
Podstawa - nie oszczędzaj na podzespołach (myślę, że np. Stag 300 i wtryski Hana H2000 spokojnie dadzą radę, odradzam tylko reduktor AC R01, spokojnie się wyrabia, ale strasznie awaryjny był kiedyś) i domagaj się strojenia instalacji na drodze jak koledzy wyżej pisali a nie tylko na warsztacie.
I będzie git.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Wreszcie dorosłem do decyzji, jutro wstawiam ok. południa Deltę do gazolika.
Koszt 2500 zł. Butla w miejsce koła zapasowego, zawór tank pod klapką wlewu paliwa (czy się zmieści? czy trzeba będzie przejściówkę zakładać?) , przełącznik po prawej stronie kierownicy.
Tyle wiem. Nic więcej, po prostu ufam, że zamontuje wszystko porządne. Moje polecenie - ma to się sprawdzić i działać właściwie. Czy to będzie firmy x czy y nie interesuje mnie bo i tak się na tym nie znam.
Odpiszę za dwa dni co mam w Delcie ...
Koszt 2500 zł. Butla w miejsce koła zapasowego, zawór tank pod klapką wlewu paliwa (czy się zmieści? czy trzeba będzie przejściówkę zakładać?) , przełącznik po prawej stronie kierownicy.
Tyle wiem. Nic więcej, po prostu ufam, że zamontuje wszystko porządne. Moje polecenie - ma to się sprawdzić i działać właściwie. Czy to będzie firmy x czy y nie interesuje mnie bo i tak się na tym nie znam.
Odpiszę za dwa dni co mam w Delcie ...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Przejściówka nie jest straszna
Nawet lepsza niż standard bo mniejsza dziurka. I do tego mniejsze obciążenie dla blachy przy tankowaniu.
Ma to znaczenie - bo przy braku zabezpieczenia blachy po wierceniu - po kilku sezonach pięknie puchnie
A i witamy w klubie LiPidŻi , po drugim tankowaniu uśmiech z twarzy powinien nie schodzić
Nawet lepsza niż standard bo mniejsza dziurka. I do tego mniejsze obciążenie dla blachy przy tankowaniu.
Ma to znaczenie - bo przy braku zabezpieczenia blachy po wierceniu - po kilku sezonach pięknie puchnie
A i witamy w klubie LiPidŻi , po drugim tankowaniu uśmiech z twarzy powinien nie schodzić
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
No to się uspokoiłem z przejściówką ... dzięki.
Co do grona elpidzi to od niedawna mam ten system jak kupiłem Lybrę z tym dobrodziejstwem. Zadowolenie faktycznie jest przeogromne i to w dużej mierze zdecydowało o montazu w Delcie.
Fajna była mina gazolika, podjechałem Deltą, popatrzył z zaciekawieniem, powiedziałem 1.4 Tj 150 KM a mina mu zrzedła. Domyśliłem się, że pomyślał o o wtrysku bezpośrednim a'la VW. Poprosił o otworzenie pokrywy silnika, zerknął i się uśmiechnął, ufff.
Nie miałem czasu rozmawiać o co chodzi z tymi silnikami VW czy wtryskiem bezpośrednim, ale coś w tym jest, że mają gazolicy jakieś trudności z tym zasilaniem.
Co do grona elpidzi to od niedawna mam ten system jak kupiłem Lybrę z tym dobrodziejstwem. Zadowolenie faktycznie jest przeogromne i to w dużej mierze zdecydowało o montazu w Delcie.
Fajna była mina gazolika, podjechałem Deltą, popatrzył z zaciekawieniem, powiedziałem 1.4 Tj 150 KM a mina mu zrzedła. Domyśliłem się, że pomyślał o o wtrysku bezpośrednim a'la VW. Poprosił o otworzenie pokrywy silnika, zerknął i się uśmiechnął, ufff.
Nie miałem czasu rozmawiać o co chodzi z tymi silnikami VW czy wtryskiem bezpośrednim, ale coś w tym jest, że mają gazolicy jakieś trudności z tym zasilaniem.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Gazowanie czegoś na wtrysku bezpośrednim to strzał w kolano. Pomijam aspekty techniczne, wypalanie się tłoków. Dodam tylko, że w przypadku takiej instalacji silnik jest dwu paliwowy spala Pb i LPG równocześnie
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Chyba,że spala gaz w fazie płynnej (bez parownika) i podaje go przez wtryskiwacze benzynowe. Ale to mocno drogi interes.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Mam instalację ...
Reduktor KNE
wtryskiwacze baraquda
zbiornik 45 l
zawór tankowania pod klapką wlewu (potrzeba przedłużki, mam ją z instalacją)
wielozawór tomasetto
ECU KNE Nero
itp.
Całość działa sprawnie, ale zrobiłem dzis parę km.
Odezwę sie po ok. 1000 km.
Ale włączyła się kontrolka wyłączonego airbagu pasażera z przodu. Może gazolik coś niechcący odłączył? Zapomniałem go o to zapytać ... a będę u niego dopiero po niedzieli .... macie jakiś pomysł co jest nie tak?
Reduktor KNE
wtryskiwacze baraquda
zbiornik 45 l
zawór tankowania pod klapką wlewu (potrzeba przedłużki, mam ją z instalacją)
wielozawór tomasetto
ECU KNE Nero
itp.
Całość działa sprawnie, ale zrobiłem dzis parę km.
Odezwę sie po ok. 1000 km.
Ale włączyła się kontrolka wyłączonego airbagu pasażera z przodu. Może gazolik coś niechcący odłączył? Zapomniałem go o to zapytać ... a będę u niego dopiero po niedzieli .... macie jakiś pomysł co jest nie tak?
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Że zacytuję klasyka: "wbite w dowód LPG"?
Viva la macchina
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Będzie bite niezwłocznie, późnym wieczorem maszynę odebrałem i WK zamknięty na łańcuchy i kłódki. Jak to się mówi najbliższy mój wolny termin to wtorek 13.10.2015r.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Pierwsze potwierdzone wyniki spalania lpg, równo 8 litrów na 100 km - trasa Lubartów - Otwock - Lubartów i trochę miasta, szybkość 100 - 140 km/h, ot, zwykła jazda w trzy osoby. od tankowania do pełna do kolejnego przejechane 330 km. Warunki raczej trudne, 2 do 5 st. C, silny wiatr. Wskazanie zgodne z tym co pokazuje komputer (jak na razie).
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
To co pokazuje komputer to nie jest spalanie LPG. Z reguły wychodzi 1-2 l LPG więcej niż masz na wyświetlaczu. Przy tym co piszesz to zbiornik mieściły zaledwie 26l LPG. Z reguły montuje się większe - mieszczące 35-36l LPG.Artur G. pisze:Pierwsze potwierdzone wyniki spalania lpg, równo 8 litrów na 100 km - trasa Lubartów - Otwock - Lubartów i trochę miasta, szybkość 100 - 140 km/h, ot, zwykła jazda w trzy osoby. od tankowania do pełna do kolejnego przejechane 330 km. Warunki raczej trudne, 2 do 5 st. C, silny wiatr. Wskazanie zgodne z tym co pokazuje komputer (jak na razie).
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Mi wyszło że spala Ci 10,6l/100km. Taki wynik będzie jeśli zatankowałeś 35l gazu. Tyle powinno wejść w ten zbiornik. Mam o tej samej pojemności i leję do odcięcia 35l gazu
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
A gdzie napisał, że w zbiorniku było już pusto?
Przecież można zalać do pełna mając jeszcze sporo paliwa (gazu) w zbiorniku
Przecież można zalać do pełna mając jeszcze sporo paliwa (gazu) w zbiorniku
KAPPA TDS & JTD
Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?
Przecież napisał że od tankowania do tankowania przejechał 330km. Na tej podstawie obliczył 8l/100km.
Co później potwierdził odczytem z komputera
Co później potwierdził odczytem z komputera
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast