Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 paź 2018, 12:48

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 gru 2017, 21:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Witam. Forumowicze co to może być, że podczas zimnego rozruchu auto ładnie zapala ale nie wchodzi na obroty a spadają, że prawie gaśnie, a po sekundzie, dwóch wchodzi normalnie na ssanie. Lancia Delta III Tjet 1.4 120. Załączam nagranie.
https://drive.google.com/file/d/1he_VCT ... p=drivesdk

Dajcie głośniej!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka








Ostatnio zmieniony 04 gru 2017, 21:13 przez przemekbial, łącznie zmieniany 5 razy.

Na górę
PostDodany: 05 gru 2017, 18:05 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 06 mar 2017, 15:45
Posty: 5
Imię: Campo
Świece kiedy wymieniałeś?


Na górę
PostDodany: 05 gru 2017, 18:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Świece zmieniane. Bez efektu. Wymiana około dwa miesiące temu.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostDodany: 05 gru 2017, 23:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Rozważam cewki, a może czujnik MAP?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostDodany: 07 gru 2017, 13:10 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 06 mar 2017, 15:45
Posty: 5
Imię: Campo
Wiesz co, śmieszna sprawa z tym problemem, jak próbowałem znaleźć przyczynę, poszperałem po necie to wychodziło na to, że to częsta przypadłość tych silników (wersje z turbo, bez obojętnie) i wiele osób się z tym zmagało, a nikt nie napisał konkretnego rozwiązania.
Ja miałem to samo w Julce zaraz po zakupie i zniknęło (i nie wróciło do dzisiaj) po tym jak:
- zatankowałem na dobrej stacji, a auto było na dość mocnej rezerwie
- zrobiłem pierwszy serwis pozakupy: wymiana wszystkich płynów, filtrów, pasków, klima i wymiana świec.

Co u mnie pomogło? Zgaduj zgadula...


Na górę
PostDodany: 07 gru 2017, 13:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Campo pisze:
Wiesz co, śmieszna sprawa z tym problemem, jak próbowałem znaleźć przyczynę, poszperałem po necie to wychodziło na to, że to częsta przypadłość tych silników (wersje z turbo, bez obojętnie) i wiele osób się z tym zmagało, a nikt nie napisał konkretnego rozwiązania.
Ja miałem to samo w Julce zaraz po zakupie i zniknęło (i nie wróciło do dzisiaj) po tym jak:
- zatankowałem na dobrej stacji, a auto było na dość mocnej rezerwie
- zrobiłem pierwszy serwis pozakupy: wymiana wszystkich płynów, filtrów, pasków, klima i wymiana świec.

Co u mnie pomogło? Zgaduj zgadula...
ja już zaczynam się doszukiwać błędnych wskazań czujnika MAP, może elektrozawór turbosprężarki, może czujnik ciśnienia ten koło przepustnicy. Ale przecież zmieniać sprawne na sprawne to nie rozwiązanie. No ale z drugiej strony gdzie może leżeć problem. Cewka? Świece były zmieniane...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 18:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Ktoś, coś? Problem dalej nie rozwiązany. Nasilił się w chłodne dni.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostDodany: 15 sty 2018, 21:21 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Posty: 225
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin
Obstawiam czujnik temperatury powietrza zasysanego. Wygląda tak jak ten: BOSCH 0261 230 042
Dla potwierdzenia przydałby się tester i podgląd parametrów rzeczywistych oraz sprawdzenie jaką temperaturę pokazuje.


Na górę
PostDodany: 18 sty 2018, 17:38 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
witaj. Podpinałem dzisiaj auto do komputera i przy temperaturze zewnętrznej +5 stopni czujnik pokazywał 16,15 stopni (czujnik powietrza zassysanego). Z kolei przy temperaturze zewnętrznej -4 czujnik wskazywał +9.
Wyczytałem również, że problemem może być zawalony szlamem separator, odma, przepustnica.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka







Na górę
PostDodany: 18 sty 2018, 17:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Posty: 225
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin
Jeżeli było to na zimnym silniku to temperatura zasysanego powietrza będzie praktycznie taka jak zewnętrzna. Nie może być różnicy 5 a 16 stopni.
Sprawdź jeszcze jak wygląda temperatury płynu chłodzącego na zimnym silniku.
Wbrew pozorom to bardzo ważne informacje dla sterownika i fałszowanie pomiaru któregoś z nich ma wpływ na dobór dawki paliwa i prace silnika właśnie na zimno.


Na górę
PostDodany: 18 sty 2018, 20:12 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Zrobię fotki z zakładek z MES'a i wrzucę tutaj. Może faktycznie problem leży w kwestii czujnika. Czasami też na ciepłym mam wrażenie jakby gubił bardzo delikatnie zapłon.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostDodany: 18 sty 2018, 21:58 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2017, 19:55
Posty: 225
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Będzin
Nie ma sprawy. Jutro sprawdzę jak jest dokładnie u mnie będzie dokładne odniesienie.


Na górę
PostDodany: 18 sty 2018, 23:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Grzyws pisze:
Nie ma sprawy. Jutro sprawdzę jak jest dokładnie u mnie będzie dokładne odniesienie.
masz Tjet 1.4 120? Byłoby świetnie, żeby porównać!

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostDodany: 19 sty 2018, 16:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Zrobiłem pomiary co prawda po przejechaniu około 6 km. Przy temperaturze zewnętrznej 3 stopnie, czujnik temp. powietrza zasysanego wskazywał 18 stopni. Czujnik temperatury płynu pokazywał 78 stopni. Oczywiście chłodny silnik odpalił ale ze spadkiem obrotów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
PostDodany: 19 sty 2018, 19:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Posty: 200
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów
Ponownie zrobiłem pomiary najpierw na zimnym silniku. Wskazania na dwóch pierwszych zdjęciach. Po może 5 km przejażdżki po mieście wskazania przedstawiam na kolejnych zdjęciach. Ostatnie zdjęcie zrobione podczas krótkiego postoju pod domem. Wszystko mierzone przy temperaturze zewnętrznej 2-3 stopni.ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl