Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Witam ,czy ktoś wymieniał filtr paliwa -- bo jest problem następujący . Kupiłem zamiennik (Filtron PP966/3) i oczywiście chciałem wymienić filtry ale jakież było moje zdziwienie gdy odkręciłem filtr w samochodzie, a tu Zonk. Oryginalny filtr połączony jest od spodu wiązką kabli. Zamiennik nie ma żadnego gniazda pod które można by podłączyć te kable - do czego one służą.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM--wymiana filtra paliwa
Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym filtrem.Wg katalogu filtr kupiłeś prawidłowy.W nowym,filtrze odkręcasz od spodu ten plastikowy kapsel i w to miejsce wkręcasz czujnik,który wykręcasz ze starego filtra.Ot i wszystko.Pozostaje tylko założyć filtr,przewody i wtyczkę.Więc nie bardzo kumam co tam nie pasuje.Nie wiem co akurat jest w tym filtrze,ale z natury to czujnik obecności wody i
podgrzewacz paliwa.
podgrzewacz paliwa.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Bardzo dziękuję za informację , myślałem że ten kapsel od spodu służy tylko do spuszczania wody . Ale jeżeli należy go odkręcić i w jego miejsce wkręcić czujnik ze starego to wszystko w porządku
Czy przed montażem nie należy go zalać paliwem ?
Czy przed montażem nie należy go zalać paliwem ?
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Nic nie zalewaj.Pompa sama napełni filtr.Jak wszystko poskładasz to włączysz stacyjkę i będziesz słyszał takie bulgotanie w zbiorniku paliwa.Na chwilę tak zostawiasz i wyłączasz stacyjkę.Po chwili ponownie ją włączasz i tak zrób kilka razy ,aż cały układ napełni się paliwem.Po tych czynnościach normalnie odpal samochód i niech chwilę pochodzi.To wszystko.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2552
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Mój mechanik, nowy mechanik dodam, na widok Filtrona, który przywiozłem z sobą (co prawda olejowego) zrobił grymas na twarzy i powiedział, że on tego nie zamontuje... pomyślicie pewnie, że ma układ z jakimś innym producentem - nic z tych rzeczy - powiedział, żebym kupił każdy inny ale nie Filtron. Też macie podobne doświadczenia?
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
A konkretnie,to o co chodziło mechanikowi? Powiedział ,jakie ma zarzuty do Filtrona? Umotywował to jakoś? Poparł jakimiś dowodami,czy tylko tak sobie marudził,a konkretów brak ?.Powiedzmy też sobie szczerze,że Filtron to nie jest górna półka, ale twierdzenie ,że każdy inny jest lepszy od Filtrona,to totalna bzdura.To oczywiście jest tylko moje zdanie.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 sty 2013, 22:05
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Też sie dziwię że na filtrona nosem kręcił. Wszyscy czepiają sie zanieczyszczeń w paliwie a moim zdaniem polski napęd nie ma dobrych własności smarnych . Przekonałem sie na innych autach że po kłopotach z wtryskami lub pompami trzeba dolewać olej syntetyczny do dwusuwa 1/100 wystarczy i w cudowny sposób gasną kontrolki check engine lub injection defailante .Czy to bosch czy delphi . To stary sposób i zapewne wielu w to nie wierzy ale u mnie na 4 autach sie sprawdza - 3 nissany navara 2,5 z układem boscha i 1 volvo v50 na simensie wcześniej renault z delphi .
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
A ja się dziwię, że się krzywią na Filtrona / Sędziszów, etc. Przejechałem prawie ćwierć miliona km na tych filtrach, wymiany co 20-25 tys. km, żadnych dodatków do ropy, a ON zawsze tylko podstawowy, wcześniej Statoil, teraz Orlen (żadnych turbo, gopro, super, excellent, premium +10 do lansu).
I wiesz co jest najlepsze dla diesla??? Jazda, jazda i jeszcze raz jazda!
I wiesz co jest najlepsze dla diesla??? Jazda, jazda i jeszcze raz jazda!
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Jak wcześniej napisałem,nie wiem o co chodziło mechanikowi i jakie miał zarzuty do Filtrona.Też na nich jeżdżę i jakoś nie miałem przykrych doświadczeń.Co do paliwa,to obecnie zwykły ON bez dodatków ze Statoil.Poprzednio tankowałem na Shellu,ale jak mi zatkało filtr na wschodzie Polski przy minus 24 w nocy,a do przejechania jeszcze miałem 430 km,to przestałem się tankować na tych stacjach-obowiązkowo w zimie.A jeszcze wcześniej na BP ,aż któregoś razu dystrybutor oszukał mnie na 15 litrów paliwa!!! Złożyłem reklamację,ale dostałem przeprosiny z zapewnieniem,że ich dystrybutor posiada stosowne badania,homologacje,ble ble ble i tak stracili klienta.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2014, 8:41 przez Valdi, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Oj z filtronem miałem akurat dużo do czynienia.
Ma jedną cholerną wadę - jest po prostu za dobry
W momencie jak go założycie - czyści cały syf w baku ( silniku etc) - a ponieważ jest tego u nas sporo - to się zapycha .
I auto gaśnie
Użytkownik potem wyrzuca całkiem nowego filtrona - zakłada jakiegoś knehta i szkaluje dobrą markę
Ot co na temat
Filtron polska marka - dobra marka - nie ściąga z Chin tylko produkuje.
A zaplecze techniczne ma jedne z najlepszych na świecie.
Trzeba szanować co swoje i kupować polskie
Ma jedną cholerną wadę - jest po prostu za dobry
W momencie jak go założycie - czyści cały syf w baku ( silniku etc) - a ponieważ jest tego u nas sporo - to się zapycha .
I auto gaśnie
Użytkownik potem wyrzuca całkiem nowego filtrona - zakłada jakiegoś knehta i szkaluje dobrą markę
Ot co na temat
Filtron polska marka - dobra marka - nie ściąga z Chin tylko produkuje.
A zaplecze techniczne ma jedne z najlepszych na świecie.
Trzeba szanować co swoje i kupować polskie
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sty 2017, 10:20
- Imię: Mikołaj
- Kontakt:
Re: Delta III 1.6 M-Jet 120KM - wymiana filtra paliwa
Aktualnie Filtron został wykupiony przez Mann'a, ale dalej chyba produkują w Polsce. Generalnie jakość filtronów jest dobra, nie można im nic zarzucić także zupełnie nie wiem o co chodzi temu mechanikowi :p . U nas w sklepie z częściami wszyscy chętnie kupują filtrony i nie mieliśmy, żadnych reklamacji.