Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
Sebastian pisałem - przy pozostawionym DPF-ie, EGR powinien pozostać w trybie gotowości.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 43
- Rejestracja: 16 sty 2014, 23:08
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
A czy mógłbym prosić o dwa słowa dla niewtajemniczonego?
Delta to mój pierwszy Diesel od bardzo wielu lat (Focusa I) i z chęcią chociaż w kilku słowach dowiedziałbym się dlaczego lepiej go zaślepić.
Bo DPF najchętniej bym całkowicie wyrzucił za to jak mi szarpie całym autem podczas wypalania ...
Delta to mój pierwszy Diesel od bardzo wielu lat (Focusa I) i z chęcią chociaż w kilku słowach dowiedziałbym się dlaczego lepiej go zaślepić.
Bo DPF najchętniej bym całkowicie wyrzucił za to jak mi szarpie całym autem podczas wypalania ...
X-Type 3.0 AWD '05 High -> Delta III 2.0 JTD
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
Jeśli was to pocieszy to powiem, że DPF przy silnikach Fiata to urządzenie bezproblemowe. Znam inne tzw. powszechnie uznawane za lepsze bądź nawet najlepsze marki wg rankingów TUV, które mają mega poważne problemy z DPF czasem wręcz nierozwi?zywalne.Ale jak słyszę, że ktoś w aucie grupy Fiata ma problem z DPF to znaczy, że ma słabego mechanika , który nie potrafi zdiagnozować rzeczywistej przyczyny usterki.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
[quote="Ramzes_II"]Nie wolno zaslepiac EGR przy aktywnym filtrze FAP !
EGR chłodzi silnik i turbiny podczas procesu wypalania ! Co za bzdurne rady tu wypisujecie ![/quote
trochę mnie nie bylo wiec nie moglem odpisać ,
kolego ramzes a kto ty jesteś by tak autorytatywnie sie wypowiadać kto pisze głupoty a kto nie ? że jesteś mechanikiem i masz swoje przemyślenie ? kultury więcej też by Ci nie zaszkodzilo .
po pierwsze , taki tekst świadczy że brak Ci taktu ,i nie chce mi sie polemizować dalej na temat jak eGR chłodzi turbiny i jak wpływa na energetykę silnika bo to jest twoje zdanie , ja usunąłem EGR ( nie fizycznie , tylko jest zaślepiony , a poprzesz wgranie softa komp widzi że EGR pracuje) /
przed tą operacja przeprowadziłem wiele rozmów z mechanikami tuningującymi samochody oraz poczytałem dostępna literaturę na ten temat .
i zaden ,powiadam zaden dostępny tekst ani opinia mechanikow nie stwierdzila ze jest to błędem w wręcz przeciwnie , i nagle jeden wyskakuje z terią która u siebie garażu wymyślił o szkodliwości zaślepiania EGR ,wydaje mi sie ze kompletnie cos ci sie pomylilo . lub nie rozumiesz poco EGR został zamontowany w samochodach , jak jest jego budowa , i na jakiej zasadzie działa .
idąc dalej zaślepiłem EGR w firmie która jest znana i na tym forum i na wielu innych miedzy innymi alfy też , nie napisze nazwy by nie robić reklamy , ktora zaślepilą chyba już setki
EGR w silnikach wszelakich , publikuje swoje dokonania na internecie wszyscy mogą spojrzeć i ocenić ich efekty . i wyobrqz sobie nie znam nikogo ano nie znam zadnej negatywnej opinii ze ta operacja coś zepsuła , dam ci namiar na priv jak będziesz sobie tego życzył , ,porozmawiasz z tą osobą , bo ona zapewne bedzie rownorzędnym partenerem o moze troche sie doszkolisz ,
w moim silniku od pol roku nie czyścicielem EGR sinik pracuje jak zegarek szwajcarski . częstotliwość dopalania (organoleptycznie ) nie zmienila moim zdaniem .
to tyle , dalszych postow z mojej strony juz nie bedzie w tym temacie, bowiem widze , ze niemamy sobie nic do powiedzenia .
pozdrawiam
EGR chłodzi silnik i turbiny podczas procesu wypalania ! Co za bzdurne rady tu wypisujecie ![/quote
trochę mnie nie bylo wiec nie moglem odpisać ,
kolego ramzes a kto ty jesteś by tak autorytatywnie sie wypowiadać kto pisze głupoty a kto nie ? że jesteś mechanikiem i masz swoje przemyślenie ? kultury więcej też by Ci nie zaszkodzilo .
po pierwsze , taki tekst świadczy że brak Ci taktu ,i nie chce mi sie polemizować dalej na temat jak eGR chłodzi turbiny i jak wpływa na energetykę silnika bo to jest twoje zdanie , ja usunąłem EGR ( nie fizycznie , tylko jest zaślepiony , a poprzesz wgranie softa komp widzi że EGR pracuje) /
przed tą operacja przeprowadziłem wiele rozmów z mechanikami tuningującymi samochody oraz poczytałem dostępna literaturę na ten temat .
i zaden ,powiadam zaden dostępny tekst ani opinia mechanikow nie stwierdzila ze jest to błędem w wręcz przeciwnie , i nagle jeden wyskakuje z terią która u siebie garażu wymyślił o szkodliwości zaślepiania EGR ,wydaje mi sie ze kompletnie cos ci sie pomylilo . lub nie rozumiesz poco EGR został zamontowany w samochodach , jak jest jego budowa , i na jakiej zasadzie działa .
idąc dalej zaślepiłem EGR w firmie która jest znana i na tym forum i na wielu innych miedzy innymi alfy też , nie napisze nazwy by nie robić reklamy , ktora zaślepilą chyba już setki
EGR w silnikach wszelakich , publikuje swoje dokonania na internecie wszyscy mogą spojrzeć i ocenić ich efekty . i wyobrqz sobie nie znam nikogo ano nie znam zadnej negatywnej opinii ze ta operacja coś zepsuła , dam ci namiar na priv jak będziesz sobie tego życzył , ,porozmawiasz z tą osobą , bo ona zapewne bedzie rownorzędnym partenerem o moze troche sie doszkolisz ,
w moim silniku od pol roku nie czyścicielem EGR sinik pracuje jak zegarek szwajcarski . częstotliwość dopalania (organoleptycznie ) nie zmienila moim zdaniem .
to tyle , dalszych postow z mojej strony juz nie bedzie w tym temacie, bowiem widze , ze niemamy sobie nic do powiedzenia .
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 mar 2014, 10:59 przez słoma, łącznie zmieniany 2 razy.
delta twin turbo - już sprzedana .
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
Firma znana nie znaczy doskonała. Widziałem takie prace znanych w Polsce tunerów, wiele z nich nadawało się do kosza. Duracja w górę, turbo w górę i alleluja.
nikt nie kwapi się w takich firmach o przeliczanie map - ma być szybko zrobione i ma jechać. A że zrobione byle jak - tam klient nie zagląda.
Oprogramowanie modyfikuje się tak że EGR jest nieaktywny i ECU to pokazuje.
A co wgrałeś i skąd wziąłeś - Twoja sprawa, w każdym razie wykazałeś się.
P.S. Mechanikem nie jestem.
To by było na tyle z mojej strony.
nikt nie kwapi się w takich firmach o przeliczanie map - ma być szybko zrobione i ma jechać. A że zrobione byle jak - tam klient nie zagląda.
wgranie softa komp widzi ze EGR pracuje zabawne.słoma pisze: ja usunąłem EGR ( nie fizycznie , tylko jest zaślepiony , a poprzesz wgranie softa komp widzi że EGR pracuje)
Oprogramowanie modyfikuje się tak że EGR jest nieaktywny i ECU to pokazuje.
A co wgrałeś i skąd wziąłeś - Twoja sprawa, w każdym razie wykazałeś się.
P.S. Mechanikem nie jestem.
To by było na tyle z mojej strony.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
Jestem jeszcze laikiem jeśli chodzi o jazdę z DPF'em. Możecie mnie uświadomić jak poznajecie, że właśnie następuje wypalanie? Z tego co wyczytałem z instrukcji to nie każde wypalanie jest sygnalizowane kontrolką na desce rozdzielczej. Nie chciałbym nieświadomie wyłączyć motoru w trakcie cykluRob_W pisze:....DPF najchętniej bym całkowicie wyrzucił za to jak mi szarpie całym autem podczas wypalania ...
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
Żadne wypalanie nie jest sygnalizowane kontrolką.Kontrolka z symbolem tłumika na desce zapala się jak filtr jest już zatkany.Wypalanie widać natomiast po chwilowym większym zużyciu paliwa,pracującym wentylatorze chłodnicy,głośniejszej pracy silnika,dymieniu z wydechu.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
Dzięki Valdi, właśnie przed chwilą znalazłem temat o wypalaniu dpf'a
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF
Panowie odświeżając trochę temat chciałbym podsumować jak to powinno być (w związku z tym że mnie to czeka):
Silnik 1.6 120km
Jeżeli mam dpf sprawny i chcę go zatrzymać a EGR sprawia mi problem to: wymieniamy lub czyścimy EGR zaślepiamy go częściowo i majster w programie zmienia żeby otwierał się tylko na moment wypalanie filtra
Tak?
Silnik 1.6 120km
Jeżeli mam dpf sprawny i chcę go zatrzymać a EGR sprawia mi problem to: wymieniamy lub czyścimy EGR zaślepiamy go częściowo i majster w programie zmienia żeby otwierał się tylko na moment wypalanie filtra
Tak?