Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Witam. Mam pytanie do kolegów. Usterka - kontrolka silnika - sprawdź silnik. Wizyta w ASO - błędy P0487, P0490. Diagnoza - EGR do wymiany - koszt 1200 PLN. I tu moje pytanie. Czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę wymienić ten zawór. Dodam, że jestem laikiem w tym temacie, a swoje pieniądze szanuję i wolę się upewnić zanim wydam 1200 PLN. Z autem praktycznie nic się nie dzieje. Czasem przy przyspieszaniu jakby lekko się 'zadławi'. Przebieg 167kkm.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Delta III 1.6 M-jet EGR do wymiany ?
Pytanie podstawowe - masz DPF ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
tak zapomniałem napisać - mam DPF
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
No to albo wyczyścić/zregenerować EGR, albo wymienić.
EGR można zaślepić i wyłączyć w ECU jak usunięty jest też DPF. Przy aktywnym DPF-ie EGR musi być sprawny.
EGR można zaślepić i wyłączyć w ECU jak usunięty jest też DPF. Przy aktywnym DPF-ie EGR musi być sprawny.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
niektórzy są odporni na fakty jak antek macierewicz ,usuwanie zaworów recyrkulacji spalin można robić przy aktywnym DPF-e ,zaślepienia zaworu wykonuje się odpowiednimi "blaszkami" oraz modyfikuje sie oprogramowania sterującego pracą silnika. Zadzwoń kolego do niezależnych serwisów , poczytaj trochę na " necie " a sam będziesz wiedział czy można , czy nie można a nie kieruj sie jakimiś "głupotami " wypisywanymi na forum
delta twin turbo - już sprzedana .
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Odp: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Jesli bedziesz ponosil odpowiedzialnosc za swoja prace, to bedziesz mogl sobie pozwolic na okreslenie "glupoty z forum". A poki co zamilknij i idz swoja drogą, bo Twoja wiedza na temat oprogramowania silnikow jest rowna zeru. Wiec zachowaj sobie swoje uwagi dla siebie. Bye.słoma pisze:niektórzy są odporni na fakty jak antek macierewicz ,usuwanie zaworów recyrkulacji spalin można robić przy aktywnym DPF-e ,zaślepienia zaworu wykonuje się odpowiednimi "blaszkami" oraz modyfikuje sie oprogramowania sterującego pracą silnika. Zadzwoń kolego do niezależnych serwisów , poczytaj trochę na " necie " a sam będziesz wiedział czy można , czy nie można a nie kieruj sie jakimiś "głupotami " wypisywanymi na forum
...wyslane z blendera zelmer...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
EGR można "zregenerować" - wysyłałem do Wrocławia - na razie kilka miesięcy działa. Koszt 150 zł (silnik 1,9) + przesyła.Mkar pisze:Witam. Mam pytanie do kolegów. Usterka - kontrolka silnika - sprawdź silnik. Wizyta w ASO - błędy P0487, P0490. Diagnoza - EGR do wymiany - koszt 1200 PLN. I tu moje pytanie. Czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę wymienić ten zawór. Dodam, że jestem laikiem w tym temacie, a swoje pieniądze szanuję i wolę się upewnić zanim wydam 1200 PLN. Z autem praktycznie nic się nie dzieje. Czasem przy przyspieszaniu jakby lekko się 'zadławi'. Przebieg 167kkm.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu. Zaślepiać też jakoś mi się nie widzi. Nie znam się na tym. Ale skoro jest to na pewno jest potrzebny. Tak jak tu kolega pisze - ze sprawnym filtrem cząsteczek musi być sprawny EGR. Myślałem że to czyszczenie to dam radę we własnym zakresie zrobić. Tyko kwestia dostępu do EGR. Czy w tym silniku trudno się do niego dostać ?
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swójMkar pisze:W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu.
Też chciałem szybko i tak zrobiłem.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
hehe piszesz popularny - może i tak, ale na widok mojego samochodu mechanicy w moim mieście mówią - a nie lepiej volkswagena kupić możesz mi podesłać namiar na firmę w której regenerowałeś ? Czy oni dają gwarancję na swoje usługi. Oryginalny EGR wystarczył póki co na 167 kkm. A swoją drogą dziś błąd zniknął - może chwilowo się odwiesił . Ciekawe ile pojeżdżę na zregenerowanym.wujekp pisze: Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój
Też chciałem szybko i tak zrobiłem.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
EGR jest u góry za silnikiem - dostęp dobry.Mkar pisze:W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu. Zaślepiać też jakoś mi się nie widzi. Nie znam się na tym. Ale skoro jest to na pewno jest potrzebny. Tak jak tu kolega pisze - ze sprawnym filtrem cząsteczek musi być sprawny EGR. Myślałem że to czyszczenie to dam radę we własnym zakresie zrobić. Tyko kwestia dostępu do EGR. Czy w tym silniku trudno się do niego dostać ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Nie ma raczej wątpliwości, że zregenerowany to jednak nie nowy.Ale też 200 zł to nie 1200Mkar pisze:hehe piszesz popularny - może i tak, ale na widok mojego samochodu mechanicy w moim mieście mówią - a nie lepiej volkswagena kupić możesz mi podesłać namiar na firmę w której regenerowałeś ? Czy oni dają gwarancję na swoje usługi. Oryginalny EGR wystarczył póki co na 167 kkm. A swoją drogą dziś błąd zniknął - może chwilowo się odwiesił . Ciekawe ile pojeżdżę na zregenerowanym.wujekp pisze: Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój
Też chciałem szybko i tak zrobiłem.
Tu masz link do ich aukcji na "znanym portalu aukcyjnym" - skontaktuj się to będziesz wiedział co i jak.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Witam, czy nalezy i jesli tak to jak czesto czyscic EGRi? 1.6 120 km multijet Delta.
jak sie to robi?
wielkie dzieki
Artur
jak sie to robi?
wielkie dzieki
Artur
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
Oczywiście ,że należy czyścić EGR. Co do częstotliwości tej czynności,to sprawa jest nieco skomplikowana.Na to jak często bowiem, składa się wiele czynników eksploatacyjnych samochodu.Z pewnością należy to zrobić po stwierdzeniu duszenia-dławienia się silnika podczas przyśpieszania.Po fizycznym zdemontowaniu zaworu gołym okiem widać co należy wyczyścić z osadu-nagaru /zaworek i kanał/.Potem ponowny montaż i gotowe.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?
ja czyściłem ( kiedy jeszcze miałem nie zaślepiony ) raz w roku , przy okazji ogólnego serwisu u znajomego mechanika a wynikało to z jazdy samochodem głównie po mieście na krótkich odcinkach .
delta twin turbo - już sprzedana .