Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Mkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 11:28

Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Mkar » 12 kwie 2014, 7:45

Witam. Mam pytanie do kolegów. Usterka - kontrolka silnika - sprawdź silnik. Wizyta w ASO - błędy P0487, P0490. Diagnoza - EGR do wymiany - koszt 1200 PLN. I tu moje pytanie. Czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę wymienić ten zawór. Dodam, że jestem laikiem w tym temacie, a swoje pieniądze szanuję i wolę się upewnić zanim wydam 1200 PLN. Z autem praktycznie nic się nie dzieje. Czasem przy przyspieszaniu jakby lekko się 'zadławi'. Przebieg 167kkm.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet EGR do wymiany ?

Post autor: Ramzes_II » 12 kwie 2014, 10:47

Pytanie podstawowe - masz DPF ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Mkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 11:28

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Mkar » 12 kwie 2014, 12:05

tak zapomniałem napisać - mam DPF

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Ramzes_II » 12 kwie 2014, 13:04

No to albo wyczyścić/zregenerować EGR, albo wymienić.
EGR można zaślepić i wyłączyć w ECU jak usunięty jest też DPF. Przy aktywnym DPF-ie EGR musi być sprawny.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: słoma » 12 kwie 2014, 20:44

niektórzy są odporni na fakty jak antek macierewicz ,usuwanie zaworów recyrkulacji spalin można robić przy aktywnym DPF-e ,zaślepienia zaworu wykonuje się odpowiednimi "blaszkami" oraz modyfikuje sie oprogramowania sterującego pracą silnika. Zadzwoń kolego do niezależnych serwisów , poczytaj trochę na " necie " a sam będziesz wiedział czy można , czy nie można a nie kieruj sie jakimiś "głupotami " wypisywanymi na forum
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Odp: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Ramzes_II » 13 kwie 2014, 1:51

słoma pisze:niektórzy są odporni na fakty jak antek macierewicz ,usuwanie zaworów recyrkulacji spalin można robić przy aktywnym DPF-e ,zaślepienia zaworu wykonuje się odpowiednimi "blaszkami" oraz modyfikuje sie oprogramowania sterującego pracą silnika. Zadzwoń kolego do niezależnych serwisów , poczytaj trochę na " necie " a sam będziesz wiedział czy można , czy nie można a nie kieruj sie jakimiś "głupotami " wypisywanymi na forum
Jesli bedziesz ponosil odpowiedzialnosc za swoja prace, to bedziesz mogl sobie pozwolic na okreslenie "glupoty z forum". A poki co zamilknij i idz swoja drogą, bo Twoja wiedza na temat oprogramowania silnikow jest rowna zeru. Wiec zachowaj sobie swoje uwagi dla siebie. Bye.

...wyslane z blendera zelmer...
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: wujekp » 13 kwie 2014, 9:31

Mkar pisze:Witam. Mam pytanie do kolegów. Usterka - kontrolka silnika - sprawdź silnik. Wizyta w ASO - błędy P0487, P0490. Diagnoza - EGR do wymiany - koszt 1200 PLN. I tu moje pytanie. Czy faktycznie nic nie mogę zrobić i muszę wymienić ten zawór. Dodam, że jestem laikiem w tym temacie, a swoje pieniądze szanuję i wolę się upewnić zanim wydam 1200 PLN. Z autem praktycznie nic się nie dzieje. Czasem przy przyspieszaniu jakby lekko się 'zadławi'. Przebieg 167kkm.
EGR można "zregenerować" - wysyłałem do Wrocławia - na razie kilka miesięcy działa. Koszt 150 zł (silnik 1,9) + przesyła.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Mkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 11:28

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Mkar » 13 kwie 2014, 10:18

W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu. Zaślepiać też jakoś mi się nie widzi. Nie znam się na tym. Ale skoro jest to na pewno jest potrzebny. Tak jak tu kolega pisze - ze sprawnym filtrem cząsteczek musi być sprawny EGR. Myślałem że to czyszczenie to dam radę we własnym zakresie zrobić. Tyko kwestia dostępu do EGR. Czy w tym silniku trudno się do niego dostać ?

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: wujekp » 13 kwie 2014, 10:25

Mkar pisze:W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu.
Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój :D
Też chciałem szybko i tak zrobiłem. :D
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Mkar
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 lut 2012, 11:28

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Mkar » 13 kwie 2014, 11:12

wujekp pisze: Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój :D
Też chciałem szybko i tak zrobiłem. :D
hehe piszesz popularny - może i tak, ale na widok mojego samochodu mechanicy w moim mieście mówią - a nie lepiej volkswagena kupić ;) możesz mi podesłać namiar na firmę w której regenerowałeś ? Czy oni dają gwarancję na swoje usługi. Oryginalny EGR wystarczył póki co na 167 kkm. A swoją drogą dziś błąd zniknął - może chwilowo się odwiesił . Ciekawe ile pojeżdżę na zregenerowanym.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Ramzes_II » 13 kwie 2014, 11:15

Mkar pisze:W moim przypadku wysyłka nie wchodzi w grę - jedno auto w domu. Zaślepiać też jakoś mi się nie widzi. Nie znam się na tym. Ale skoro jest to na pewno jest potrzebny. Tak jak tu kolega pisze - ze sprawnym filtrem cząsteczek musi być sprawny EGR. Myślałem że to czyszczenie to dam radę we własnym zakresie zrobić. Tyko kwestia dostępu do EGR. Czy w tym silniku trudno się do niego dostać ?
EGR jest u góry za silnikiem - dostęp dobry.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: wujekp » 13 kwie 2014, 21:06

Mkar pisze:
wujekp pisze: Masz popularny silnik, więc pewnie mają na stanie już zregenerowany. Zamawiasz, montujesz, potem odsyłasz swój :D
Też chciałem szybko i tak zrobiłem. :D
hehe piszesz popularny - może i tak, ale na widok mojego samochodu mechanicy w moim mieście mówią - a nie lepiej volkswagena kupić ;) możesz mi podesłać namiar na firmę w której regenerowałeś ? Czy oni dają gwarancję na swoje usługi. Oryginalny EGR wystarczył póki co na 167 kkm. A swoją drogą dziś błąd zniknął - może chwilowo się odwiesił . Ciekawe ile pojeżdżę na zregenerowanym.
Nie ma raczej wątpliwości, że zregenerowany to jednak nie nowy.Ale też 200 zł to nie 1200 :D
Tu masz link do ich aukcji na "znanym portalu aukcyjnym" :D - skontaktuj się to będziesz wiedział co i jak.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

arturro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
Imię: Arti
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: arturro » 18 maja 2015, 15:54

Witam, czy nalezy i jesli tak to jak czesto czyscic EGRi? 1.6 120 km multijet Delta.
jak sie to robi?
wielkie dzieki
Artur

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: Valdi » 19 maja 2015, 0:04

Oczywiście ,że należy czyścić EGR. Co do częstotliwości tej czynności,to sprawa jest nieco skomplikowana.Na to jak często bowiem, składa się wiele czynników eksploatacyjnych samochodu.Z pewnością należy to zrobić po stwierdzeniu duszenia-dławienia się silnika podczas przyśpieszania.Po fizycznym zdemontowaniu zaworu gołym okiem widać co należy wyczyścić z osadu-nagaru /zaworek i kanał/.Potem ponowny montaż i gotowe.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.6 M-jet - EGR do wymiany?

Post autor: słoma » 19 maja 2015, 8:57

ja czyściłem ( kiedy jeszcze miałem nie zaślepiony ) raz w roku , przy okazji ogólnego serwisu u znajomego mechanika a wynikało to z jazdy samochodem głównie po mieście na krótkich odcinkach .
delta twin turbo - już sprzedana .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”