Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: OKOwiec » 18 maja 2015, 22:49

Delta 2,0 JTD 165KM 09r
DPF usunięto 6 miesięcy temu w AUTKA.PL w Krakowie
Bardzo miła obsługa plus auto zastępcze(ZAFIRA II) do zagospodarowania czasu(zwiedzanie,jestem z poza krk)
Auto wyraźniej lepiej się zbiera...
Spalania nie kontroluję specjalnie dokładnie więc się nie wypowiadam...
Bardzo duży problem z za częstym wypalaniem filtra zniknął
Problem z cholernymi żżutami paliwa do miski olejowej i w konsekwencji do rozrzedzania go i tworzenia nadstanu całkowicie rozwiązany
Spokój psychiczny uzyskany w pełni (prosze nawet nie pisać o żadnych normach emisji...auto nadal je spełnia)
Lekko denerwujący gryzący zapach spalin na postoju występuje tylko na zewnątrz(nie zaopatrzyłem się w katalizator)
Dymienie wyraźnie wzrosło lecz tylko przy cegle na pedale przyśpieszenia...toć to diesel on musi dymić!:)
Olej wymieniono z Valvoline SynPower MST 5W30 C3 na lepszy bez low saps i o lekko zmienionych parametrach Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40
EGR oczywiśćie też programowo załatwiony i zaślepiony.
Ogólnie jak by nie to że lekko ale jednak śmierdzi na postoju to bym był zadowolony w 100 % a tak jestem tylko w 98%...:)
Teraz czekam już tylko na podnoszenie mocy i przedewszytskim tego koszmarnego dolnego zakresu obrotów,
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: Valdi » 18 maja 2015, 23:47

arturro pisze:Witam,
Czy mozna zaslepic/odłaczyc sam EGR?? w jaki sposob?
dzieki
Artur
Jeżeli masz DPF,to nie można,a raczej nie powinno się odłączać EGR. Można fizycznie odłączyć EGR choćby poprzez odpięcie wtyczki z zaworu,ale wtedy komputer będzie wywalał błąd,więc to nie jest rozwiązanie.Trzeba zgrać oprogramowanie, wyłączyć w nim obsługę EGR i wgrać ponownie.Następnie można zdemontować fizycznie zawór i zaślepić miejsce po nim dedykowaną zaślepką.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

tomasi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 kwie 2018, 12:23
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: tomasi » 09 maja 2018, 23:03

Hej, pytanie mam takie. Delta 3, 1.9 diesel biturbo. Jak zobaczyć w multiecusan czy dpf wycięty? W tym momencie jest 0 procent, stan niezatkany przebieg od ostatniej regeneracji prawie 900km, przebieg przy ostatniej wymianie 133k (teraz ma 143k), średnia ostatnich 5 regeneracji 67km, liczba regeneracji 1 (jeden), liczba regeneracji od ostatniej wymiany oleju 0.
Przed zakupem auto miało zatkany dpf, sprzedający wziął je na dzień do warsztatu na sprawdzenie. Podobno trzeba było tylko wypalić serwisowo.
Czy dpf jest i czy coś było w kompie robione'?Obrazek

Sent from my Z2 Pro using Tapatalk


Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: FXX » 09 maja 2018, 23:46

Ile przejechałeś samochodem od zakupu?

Zapchanie na poziomie 0% pozwala założyć, że DPF został wycięty i wyprogramowany w ECU. Używany filtr takich wartości nie osiąga po wypaleniu, sprawny filtr po wypaleniu osiąga zazwyczaj okolice 10-20%.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

tomasi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 kwie 2018, 12:23
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: tomasi » 10 maja 2018, 7:54

Przejechane około 850. Generalnie wycięcie dpf to nie problem dla mnie. Pytanie tylko jak zorientować się co zostało zrobione. Boję się sytuacji, że filtr został wyprogramowany, ale już fizycznie został.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: FXX » 10 maja 2018, 17:22

Trzeba by wejść pod samochód i poszukać miejsc spawów lub innych oznak pozwalających stwierdzić, że puszka była rozbierana.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

tomasi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 kwie 2018, 12:23
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: tomasi » 20 maja 2018, 22:10

Hmmm, z tego co widać, to ciężko stwierdzić czy cokolwiek było mechanicznie ruszane.
Auto nie ma ewidentnie teraz mocy (przejechane około 900 km od momentu ruszania dpf).
Załączam obrazek z alfaobd- jest tam parametr opor na dpf. Jakie powinny być prawidłowe wartości?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: J@nek » 21 maja 2018, 12:49

Moim zdaniem masz zawalony DPF i to tak, że wypalanie już nic nie pomoże.
Miałem podobne objawy spadek mocy narastający z biegiem czasu.
W po czasie skrajnym przypadku było tak, że przy bardzo dużym dodaniu gazu odcinało całkowicie moc i samochód wchodził mi w tryb awaryjny.
Najgorsze, że w serwisie Lanci we Wrocławiu nie potrafili zdiagnozować tak prostej usterki jak zawalenie DPF.
Wszystko typowali: awaria czujników ciśnienia, awaria sondy, awaria elektrozaworu turbiny, awaria turbiny... oczywiście wszystko na podstawie komunikatów z ich wszechwiedzącego programu serwisowego po podłączeniu pod ich maszynerię. Najgorsze, że w ich komputerze w całej licznej liście potencjalnych problemów nie było tego właściwego czyli zapchania DPF. Mechanikowi nagadałem się pół godziny jakie są dokładne objawy i kiedy dokładnie występują ale to są kompletne matoły. Jak im w komputerze nie wyskoczy odpowiedni komunikat i po kliknięciu w niego instrukcja co trzeba zrobić i jak po kolei wymienić podzespoły to głową ruszyć nie potrafią.
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

tomasi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 kwie 2018, 12:23
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: tomasi » 21 maja 2018, 13:14

Czyli co się obawiam, ktoś mógł wyrzucić dpf z kompa i zostawić w aucie... :/

Sent from my Z2 Pro using Tapatalk


J@nek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 23 maja 2013, 10:22
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: J@nek » 21 maja 2018, 13:24

Myślę, że to jest niemożliwe, zbyt wiele parametrów by się nie zgadzało i zaraz byś miał wysyp komunikatów o błędach. Jedyne co mógł ci zrobić to odłączyć kontrolkę zapchanego DPF, ale w Multiecuscan chyba można testować sprawność kontrolek to możesz to sprawdzić. Poza tym na zdjęciu z Twojego posta z 13-04-2018 widać, że przecież masz DPF więc dlaczego sądzisz, że programowo wywalili?
Janek
-------------------------------------------------
Lancia Delta III 1.9 M-JET bi-turbo TwinTurbo diesel 190KM

tomasi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 13 kwie 2018, 12:23
Imię: Tomasz

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: tomasi » 21 maja 2018, 14:46

Z tego względu, że nie ma odległości od ostatniej regeneracji, dodatkowo procent zapchania to 0 (słownie zero). Ciężko mi stwierdzić jakie objawy by były bez fizycznego wycięcia.

Sent from my Z2 Pro using Tapatalk


slawi24
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 26 lut 2021, 8:41
Imię: Sławomir
Lokalizacja: Warszawa/Rzeszów

Re: Delta III 1.9 biturbo - wrażenia po usunięciu DPF i EGR

Post autor: slawi24 » 09 lis 2021, 21:21

Janek jak jest z przeglądami na stacji kontroli...przechodzi ta lancia bez problemu? sprawdzałes kiedykolwiek poziom zadymienia albo analize spalin?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”