Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Długo już jeździsz bez filtra? Rozumiem, że po usunięciu wszystko zmieniło się na plus.
Też się zastanawiam nad usunięciem, ale nawet facet który zajmuje się usuwaniem i zmianą softu (z firmy VTech), stwierdził, że skoro z filtrem nie ma kłopotów, to nie ma powodu się go pozbywać. Aczkolwiek drażni mnie to, że wracam z trasy wjeżdżam do miasta, a tu zaczyna wypalać.
Też się zastanawiam nad usunięciem, ale nawet facet który zajmuje się usuwaniem i zmianą softu (z firmy VTech), stwierdził, że skoro z filtrem nie ma kłopotów, to nie ma powodu się go pozbywać. Aczkolwiek drażni mnie to, że wracam z trasy wjeżdżam do miasta, a tu zaczyna wypalać.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
moje uwagi i data usunięcia egr i DPF są w wątkach już opisane , w skrócie wad niema , same zalety ,( na razie ), wreszcie mam normalnego diesla jedynym odchyleniem od "normy ekologicznej " jest to ze jak przy redukcji wcisnę pedał w podłogę , to jest dmuchniecie czarnego dymu w wydech , ale to jest oznaka własnie zdrowego diesla
moim zdaniem Vtech robi wszytko czyli w niczym sie nie specjalizuje , osobiście sugerowałbym wybranie firmy specjalizującej sie we włoskim sprzęcie z wiadomych względów .
ale zupełnie popieram stanowisko ,że jak nic się nie dzieje z filtrem to po co psuć dobre?
jak zaczniesz wymieniać olej co 7 tys przebiegu , oraz kupisz strzykawkę w aptece z wężykiem do odciągania nadmiaru oleju 1 raz w miesiącu z powodu nadmiernego poziomu w skrzyni ponad dopuszczalna normę na mierniku to wtedy zrobisz to co ja )
moim zdaniem Vtech robi wszytko czyli w niczym sie nie specjalizuje , osobiście sugerowałbym wybranie firmy specjalizującej sie we włoskim sprzęcie z wiadomych względów .
ale zupełnie popieram stanowisko ,że jak nic się nie dzieje z filtrem to po co psuć dobre?
jak zaczniesz wymieniać olej co 7 tys przebiegu , oraz kupisz strzykawkę w aptece z wężykiem do odciągania nadmiaru oleju 1 raz w miesiącu z powodu nadmiernego poziomu w skrzyni ponad dopuszczalna normę na mierniku to wtedy zrobisz to co ja )
delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Wiem, że polecany jest Cinsoft, tylko trochę daleko ode mnie, choć z drugiej strony nie co dzień wykonuje się takie modyfikacje w aucie. A może możesz polecić kogoś od modyfikacji w woj. mazowieckim?
I co z zachowaniem norm po usunięciu filtra, można mieć z tego powodu jakieś problemy?
I co z zachowaniem norm po usunięciu filtra, można mieć z tego powodu jakieś problemy?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Dzisiaj DPF pierwszy raz zalazł mi za skórę.
Auto było użyczone na trochę i nie mogłem śledzić stopnia jego zapchania.
Dzisiaj wieczorem wsiadam do auta, stopień zapchania 110%
Nie chciałem by wypalanie zaskoczyło mnie rano przy dojeździe do pracy, więc śmigam na autostradę.
Na autostradzie usiłuję sprowokować wypalanie... dynamiczne przyśpieszanie, stała jazda 130kmh, zrywy pod kmh i nic.
Przejechałem 20km i co dogrzałem pałowaniem wydech do 400st, to za chwile i tak temperatura spadała.
Kolejne 20 km jazda na tempomacie, a DPF zamiast wypalać się, dalej się zapycha.
Efekt był taki, że przy 40km jazdy autostradowej wypalanie się nie zainicjowało, a stopień zapchania wzrósł do 116%
Aby nie odstawiać auta na lawecie do serwisu z powodu zablokowanego wydechu, zmuszony byłem uruchomić wypalanie serwisowe.
Po tej procedurze mam "bezpieczne" 70% zapchania.
Sprawdziłem też, czy aby w ciągu tych 110% zapełniania filtra nie uruchamiała się procedura.
Wynik był ZERO przerwanych procedur wypalania.
Wniosek jest taki, że komputer nawet nie próbował wypalić filtra...
Auto było użyczone na trochę i nie mogłem śledzić stopnia jego zapchania.
Dzisiaj wieczorem wsiadam do auta, stopień zapchania 110%
Nie chciałem by wypalanie zaskoczyło mnie rano przy dojeździe do pracy, więc śmigam na autostradę.
Na autostradzie usiłuję sprowokować wypalanie... dynamiczne przyśpieszanie, stała jazda 130kmh, zrywy pod kmh i nic.
Przejechałem 20km i co dogrzałem pałowaniem wydech do 400st, to za chwile i tak temperatura spadała.
Kolejne 20 km jazda na tempomacie, a DPF zamiast wypalać się, dalej się zapycha.
Efekt był taki, że przy 40km jazdy autostradowej wypalanie się nie zainicjowało, a stopień zapchania wzrósł do 116%
Aby nie odstawiać auta na lawecie do serwisu z powodu zablokowanego wydechu, zmuszony byłem uruchomić wypalanie serwisowe.
Po tej procedurze mam "bezpieczne" 70% zapchania.
Sprawdziłem też, czy aby w ciągu tych 110% zapełniania filtra nie uruchamiała się procedura.
Wynik był ZERO przerwanych procedur wypalania.
Wniosek jest taki, że komputer nawet nie próbował wypalić filtra...
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie maBlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Patrząc na moje doświadczenie z autem z DPFem niepotrzebnie (nadgorliwie) męczyłeś ten silnik tym wymuszonym wypalaniem. Trzeba bylo jeździć dalej swoim standardowym trybem a samochód by sam sobie poradził. IMO to wymuszenie wypalania filtra silnikowi dało po garach zupełnie niepropocjonalnie do osiągniętego efektu.cuoreventi pisze:stopień zapchania wzrósł do 116%
Aby nie odstawiać auta na lawecie do serwisu z powodu zablokowanego wydechu, zmuszony byłem uruchomić wypalanie serwisowe.
Po tej procedurze mam "bezpieczne" 70% zapchania.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Krzysztofie w moim mniemaniu nie sugerował bym się wskazaniami kompa w jakim stopniu zapchany jest filtr.Też kilkukrotnie przydarzyło mi się zapchanie powyżej stu procent i nie ingerowałem w to by zainicjować wypalanie.Jak napisał Sebastian lepiej spokojnie poczekać aż samochód sam uzna by sobie wypalić sadzę. Zdrowsze jest nawet przerwanie wypalania niż wymuszenie serwisowe na postoju.I nie jest to bynajmniej tylko moja opinia.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
A czy normalnie działający filtr nie powinien wypalać się już przy ok 45-50 % zapchania? I chyba tak się dzieje u mnie. Z tego co rozmawiałem z kilkoma osobami tak to powinni działać, że wypalanie uruchamiane jest od 40 do 50 % zatkania filtra. Trochę dziwi mi jak piszecie o zatkaniu filtra w ponad 100%
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Sebastian, Dawid - skoro Waszym zdaniem DPF zapełniony do 115% nie jest niczym niepokojącym, to powiedźcie mi, jaki maksymalny stopień zapełnienia filtra widzieliście w aucie z silnikiem JTD? Ja w przeciwieństwie (zapewne) do Was, widziałem 159 z takim filtrem, w którym silnik nie chciał wejść w tryb serwisowego wypalania, a po chwili gasł bo nie miał gdzie dmuchać spalinami. Koniec końców Alfa odjechała na lawecie do serwisu, gdzie wypalili DPF... palnikiem.
42195
W 1.9 TT należy być przygotowanym na wypalanie od 60% zapchania filtra. Tak przynajmniej obserwuje po swoim aucie.
42195
W 1.9 TT należy być przygotowanym na wypalanie od 60% zapchania filtra. Tak przynajmniej obserwuje po swoim aucie.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Ja u siebie kilka razy miałem ponad 100% wskazania w FESie, ale zawsze dopalal się 'naturalnie' pozniej do tych kilkunastu procent. Tyle, że ja to sobie sprawdzałem hobbystycznie (co i Tobie radzę ) i nie mam bladego pojęcia jaki jest maksymalny stopień zapełnienia DPF. Na alfaholikach chłopaki pisali o wskazaniach zauważalnie wyższych niż 100%.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
To chciałem usłyszećSebastian pisze: nie mam bladego pojęcia jaki jest maksymalny stopień zapełnienia DPF.
Alfa o której mowa, odstawiona na lawecie miała ok 120 kilku % z tego co pamiętam. A przecież w 159 DPF zapełnia się dużo wolniej niż w Delcie. Dlatego z całym szacunkiem, ale wiem lepiej co jest dobre dla mojego auta.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Oczywista oczywistość.
Katuj ją więc dalej tym wypalaniem dpf'a w trybie serwisowym, toć musi być to optymalne rozwiązanie dla auta. Przecież się na tym znasz.
Katuj ją więc dalej tym wypalaniem dpf'a w trybie serwisowym, toć musi być to optymalne rozwiązanie dla auta. Przecież się na tym znasz.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- BlackLybraSW
- Forumowicz/ka
- Posty: 567
- Rejestracja: 24 paź 2012, 9:29
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Stargard
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Dlaczego B6 ? Może wolę i wezmę Toyote Hilux/LandCruiser ewentualnie Honda civic lub lexus IS220 !Dawid pisze:Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie maBlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.
Lybra 1,9 JTD Power
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
OBDII pisać na priv lub maila oczywiście okolice ZST
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
BlackLybraSW pisze:Dlaczego B6 ? Może wolę i wezmę Toyote Hilux/LandCruiser ewentualnie Honda civic lub lexus IS220 !Dawid pisze:Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie maBlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.
Super !! bardzo sie ciesze , kup i nie zawracaj dupy w tym wątku
delta twin turbo - już sprzedana .