Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Witam, od niedawna posiadam auto z filtrem DPF i filtr średnio wypala się co 340 km (ok 70 % trasa, 30 % miasto), wydaje mi się to trochę zbyt często (przebieg auta 101000 km - autentyczny). Co Sądzicie o zastosowaniu środka z linku a może ktoś miał kontakt z czymś podobnym czy po czymś takim przebiegi między wypaleniami mogą się wydłużyć?
https://www.youtube.com/watch?v=ihazVIl6ob0
A może jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest usunięcie DPF?
https://www.youtube.com/watch?v=ihazVIl6ob0
A może jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest usunięcie DPF?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- BootError
- Forumowicz/ka
- Posty: 304
- Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: WL - Mazowieckie
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
340 km to normalny wynik. U mnie od nowości wypala się między 200 a 400 w zależności od tego czy robię trasy czy krótkie odcinki po mieście więc u Ciebie jest jak najbardziej wszystko w porządku. Co do usunięcia dpf to musisz sobie odpowiedzieć sam Jest na ten temat oddzielny wątek. Poczytaj
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)
Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
O kurcze, to często to się u Was dzieje. U mnie (oczywiście inny silnik) średnia wychodzi coś kolo 700-800 km. Czyli praktycznie raz na zbiornik paliwa.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2029
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Re: Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
U mnie podobnie - wypalanie co 700km - no i silnik praktycznie ten sam co u Ciebie...Sebastian pisze:O kurcze, to często to się u Was dzieje. U mnie (oczywiście inny silnik) średnia wychodzi coś kolo 700-800 km. Czyli praktycznie raz na zbiornik paliwa.
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Z Waszych wpisów wynika, że w Delcie III 1,9 TwinTurbo przebiegi między wypaleniami to max 400 km. Trochę mnie uspokoiliście, choć czytając wpisy posiadaczy innych aut gdzie filtr potrafi się wypalać nawet po 1000 km, wypalanie między 300 a 400 km wydaje mi się bardzo często.
Idą tropem, że Deltach filtr wypala się max po 400 km, używanie jakiś specyfików do mycia filtra pewnie nie wydłuży przebiegów pomiędzy wypaleniami?
Idą tropem, że Deltach filtr wypala się max po 400 km, używanie jakiś specyfików do mycia filtra pewnie nie wydłuży przebiegów pomiędzy wypaleniami?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Jeszcze nie miałem czasu tego sprawdzić, ale wiem że porównywanie wypalania DPF Delty do innych aut (w tym Alfy 159) nie ma najmniejszego sensu. W Alfie 159 zastosowano dużo większy (pojemniejszy) filtr cząstek stałych, a w Delcie pewnie zaczerpnięto filtry z małych diesli koncernu Fiata, takich jak 1.3 MJ.42195 pisze: Idą tropem, że Deltach filtr wypala się max po 400 km, używanie jakiś specyfików do mycia filtra pewnie nie wydłuży przebiegów pomiędzy wypaleniami?
Jeśli chodzi o specyfiki, może wydłużysz interwały wypaleń o raptem 50km. Czy się opłaca odpowiedz sobie sam.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.
Przeglądając różne fora wyczytałem, że użytkownicy innych aut z filtrem DPF montują kontrolki informujące ich o trwającym procesie wypalania filtra, podpinają się pod instalację podgrzewania tylnej szyby lub lusterek (niektóre samochody w trakcie wypalania załączają dodatkowe odbiorniki prądu celem zwiększenia obciążenia silnika).
Czy w Delcie też możliwe jest zastosowanie takiej kontrolki informującej, jeżeli tak to pod co ją podpiąć? Jakoś nie zauważyłem, żeby podczas wypalania załączało mi podgrzewanie szyby lub lusterek.
Przeglądając różne fora wyczytałem, że użytkownicy innych aut z filtrem DPF montują kontrolki informujące ich o trwającym procesie wypalania filtra, podpinają się pod instalację podgrzewania tylnej szyby lub lusterek (niektóre samochody w trakcie wypalania załączają dodatkowe odbiorniki prądu celem zwiększenia obciążenia silnika).
Czy w Delcie też możliwe jest zastosowanie takiej kontrolki informującej, jeżeli tak to pod co ją podpiąć? Jakoś nie zauważyłem, żeby podczas wypalania załączało mi podgrzewanie szyby lub lusterek.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
- cuoreventi
- Forumowicz/ka
- Posty: 264
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 18:58
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Jest o wiele prostsza metoda. Wtyczka ELM BT i do tego program na komórkę (AlfaOBD android lub MES a WinM)
Ja właśnie w ten sposób monitoruje DPF
Ja właśnie w ten sposób monitoruje DPF
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Z pewnością włącza się wentylator chłodnicy,więc z pewnością możesz podpiąć się w to miejsce z zasilaniem kontrolki-led.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Chyba tym tropem pójdę. Tylko czy wentylator chodzi przez cały czas wypalania filtra? Bo jak do tej pory filtr wypalał mi się kilkukrotnie ale oprócz większego spalania i wahań obrotów (na postoju) nie zauważyłem innych oznak.Valdi pisze:Z pewnością włącza się wentylator chłodnicy,więc z pewnością możesz podpiąć się w to miejsce z zasilaniem kontrolki-led.
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Bo pewnie nie słuchałeś.Mam inny silnik,ale to raczej bez znaczenia.Wentylator pracuje od początku do końca wypalania.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Po co kontrolki ? , jak miałem jeszcze DPF to cały czas jeździłem na średnim spalaniu , podczas dopalania spalanie czasami wynosiło 25l , wiec od razu było widać kiedy się załącza dopalanie , a poza tym dopalanie na parkingu czy w mieście podczas jazdy od świateł do świateł tez mija się z celem , bo skuteczność jest problematyczna, a tylko oleju przybywa w silniku po takim dopalaniu ,pozostaje tylko jazda na trasie .
delta twin turbo - już sprzedana .
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
Po prostu chciałbym mieć jakiś dodatkowy sygnał oprócz średniego spalania, a chociażby dlatego, że jak kiedyś zdarzy się ze moim samochodem będzie jechała żona lub ktoś inny (raczej nie przewiduję , ale)słoma pisze:Po co kontrolki ? , jak miałem jeszcze DPF to cały czas jeździłem na średnim spalaniu , podczas dopalania spalanie czasami wynosiło 25l , wiec od razu było widać kiedy się załącza dopalanie , a poza tym dopalanie na parkingu czy w mieście podczas jazdy od świateł do świateł tez mija się z celem , bo skuteczność jest problematyczna, a tylko oleju przybywa w silniku po takim dopalaniu ,pozostaje tylko jazda na trasie ..
to będzie wiedzieć, że podczas zapalenia się tej lampki nie wolno zgasić samochodu.
A z tego co się orientuję, to oleju przybywa właśnie tylko wtedy kiedy przerywamy proces wypalania gasząc samochód?
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
z moich obserwacji wynika ,że dopalanie na parkingu , przed garażem i jazda po mieście w trakcie dopalania jest nieporozumieniem , oleju mi przybywało systematycznie , niezależnie jak mocno pilnowałem dopalania ,nie mówiąc o nonsensie dopalania na parkingu , kiedy temperatura jest tak wysoka , ze ciepło od procesu czuć po nogach bo brakuje chłodzenia jakie jest podczas jazdy z wieksza prędkością , cala temperatura jest akumulowana przez elementy samochodu , uwierz mi ze , bardzo pilnowałem tego , wręcz obsesyjnie , po prostu współczesny diesel nie nadaje się do jazdy po mieście , nawet jak się zdarzy jakiś przelot gdzieś po trasie , jest to tylko chwilowa poprawa , charakter użytkowania mojego samochodu sprowadzał sie do jazdy głownie dom-praca-dom ( okolo 10 km praca -dom ) , zakupy i raz , dwa razy w tygodniu gdzieś dalej ponad 50 km
delta twin turbo - już sprzedana .