Strona 2 z 2

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 18 paź 2018, 18:45
autor: BootError
DPF został więc nie ma prawa nic kopcić. Co do kosztów to musisz się pytać Cinka bo ja rozliczałem się za cały pakiet wraz z wymianą rozrządu.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 02 gru 2018, 12:39
autor: Pablo.
To ja napisze coś od siebie.

Po kilkunastu Alfach, przypadkiem stałem się posiadaczem Lancii Delta 1.9 TT.
Dlaczego przypadkiem ? ponieważ trafiła do mnie na weryfikację braku mocy i niskiego ciśnienia na 4 cylindrze.
Po wstępnej diagnostyce kolektor został zdjęty, i okazało się, że nie mamy ani jednej klapy na miejscu.
Pech był na tyle duży, że po zdjęciu głowicy okazało się, że silnik wymaga potężnej inwestycji. Klient nie podjął wyzwania, i po kilku miesiącach przemyśleń i analiz, stałem się posiadaczem ww. auta.
Do wymiany poszły wszystkie tłoki, blok tulejowanie, turbinki - regeneracja, i wszystko inne po kolei.
Tak więc usuwajcie klapy, póki jeszcze są, bo potem to już tragedia niestety.
Przebieg przy awarii to 189 kkm, auto krajowe, salonowe, 2009 rok.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 18 cze 2019, 19:26
autor: woyu_87
Witam, zostałem posiadaczem Lancii Delta 1.9 Tt, i dopiero po dowiedziałem się o tych klapach wirowych, i teraz zastanawiam się czy dobrze zrobiłem. Auto ma 190kkm przebiegu silnik chodzi ładnie równo żadnych niepokojących oznak jednak nie daje mi to spać spokojnie. Jak można sprawdzić ich stan oraz jaki plus minus jest koszt usunięcia tych klap?

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 20 cze 2019, 12:36
autor: woyu_87
Jeszcze wyczytałem że po 2011 po lifcie są już inne te klapy i mniejsze ryzyko urwania, mój jest właśnie z 2011 polift, dzwoniłem do gościa który specjalizuje się we włoskich autach i koszt usunięcia ok 500 zł, i tak czy inaczej zlecę mu ich usunięcie ale termin dopiero za 4 tygodnie :(

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 21 cze 2019, 10:44
autor: M4c13k
Ja mam 2009 i klapy są ciągle, ponoć nie są zbyt awaryjne, ale też wolalbym sie ich pozbyć. Bardziej zastanawia mnie czy ich wyrzucenie bez remapu nie spowoduje np. zmniejszenia dynamiki na wolnych obrotach. Bo z programem pewnie poczekam jeszcze trochę

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 21 cze 2019, 19:19
autor: woyu_87
A jaki masz przebieg?

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 21 cze 2019, 20:04
autor: M4c13k
Dobijam do 160k

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 26 cze 2019, 19:47
autor: FXX
M4c13k pisze: 21 cze 2019, 10:44 Ja mam 2009 i klapy są ciągle, ponoć nie są zbyt awaryjne, ale też wolalbym sie ich pozbyć. Bardziej zastanawia mnie czy ich wyrzucenie bez remapu nie spowoduje np. zmniejszenia dynamiki na wolnych obrotach. Bo z programem pewnie poczekam jeszcze trochę
Nie wiem jak w 1.9TT, ale w 2.4JTDm usunięcie klap bez ingerencji w soft nie zmieniło nic :)

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 05 lip 2019, 8:32
autor: woyu_87
jestem właśnie po usunięciu tych klap. Klapy wymontowane, została ośka i odłączony komp który tym sterował. Wszytsko gra nie czuć żadnej różnicy w jeździe. Cena usunięcia 450zł, przy okazji jeszcze wymieniłem rozrząd.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 06 lip 2019, 9:02
autor: M4c13k
Jak wywala sie klapy to ssaka też trzeba zdjąć nie? Myślę, tak sobie, że przed ewentualnym remapem wywalenie klap plus czyszczenie kolektora byłoby dobrym rozwiązaniem. Ktoś z was wie jak ssak sie zachowuje w tym modelu? Wiem, ze w zwykłym jtd lubil sie zabrudzic dość znacznie.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 06 lip 2019, 10:28
autor: FXX
Przy sprawnym zaworze EGR zawsze w kolektorze ssącym będzie się odkładał syf.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 09 lip 2019, 7:43
autor: M4c13k
Nie no, tego już się dawno pozbyłem;) Co nie zmienia faktu, że ten syf tam nadal tkwi.

Re: Delta III 1.9 TT - klapy wirowe?

: 13 gru 2020, 17:26
autor: piterstilo
Po zakupie Lancii Delty III 1.9 TT, 2012 r. W ramach pakietu startowego, czyli wymiany rozrządu, zrobiłem porządek z klapami wirowymi i EGR-em.
DPF nadal pełni swoją rolę.
Przejechałem dopiero ok 2000 km, ale zaobserwowałem z pomocą apki DPF Monitor, że wzrósł o ok 100km, przebieg między wypaleniami sadzy.
Wrażenia z jazdy są nieznacznie lepsze, niż te sprzed operacji.