Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 lip 2012, 14:54
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
Witam! moja Lancia jest nietypowo głośna i huczy podczas jazdy. jest to benzynowy silnik 1.4 150km i czy w 6 letnim samochodzie o przebiegu 96.000 tłumik już nadawałby się do wymiany? to normalne? a może po prostu te samochody mają taki "sportowy" odgłos? tłumik wygląda normalnie nie jest to żaden sportowy wydech.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2015, 12:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Co to jest tłumNik???
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Co to jest tłumNik???
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumnik do wymiany?
Podłączam się pod temat , dzisiaj podczas wymiany opon zobaczyłem duże złuszczenia blachy zewnętrznej na ostatnim tłumiku , od strony koła. Praktycznie płaty mi zeszły
Rocznik 2009 prawie 100 tys. przebiegu , czyżby już czas był na wymianę ?
Rocznik 2009 prawie 100 tys. przebiegu , czyżby już czas był na wymianę ?
delta twin turbo - już sprzedana .
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11973
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumnik do wymiany?
Skoro są ubytki w poszyciu zewnętrznym to TAK.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
Mój mechanior (na co dzień pracuje w ASO Fiata i niejedno już przerabiał ) twierdzi, że "ten typ tak ma" i jak odłażą tylko zewnętrzne płaty to dać sobie siana - tłumik jest gruby i jeszcze sporo polata..
Mam to samo, też ok. 100k km, a co lepsze to mój ojciec w Bravo T-jet 120KM z przebiegiem niecałe 50k km też tak już ma
Mam to samo, też ok. 100k km, a co lepsze to mój ojciec w Bravo T-jet 120KM z przebiegiem niecałe 50k km też tak już ma
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
potwierdzam , pojechałem do "fachowca" , po obejrzeniu potwierdził , żebym się nie przejmował , ze dwa lata przede mną na tym tłumiku , zobaczymy ,tym bardziej ,że niema zamienników a oryginał ponad 1000 zł
delta twin turbo - już sprzedana .
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
W Lybrach jak zaczynała zewnętrzna warstwa schodzić, to można było śmiało jeszcze ze 3 lata jeździć. Więc jak w Deltach ma podobną ilość warstw, to nie ma się czym przejmować, tylko oberwać ładnie to co już zaczęło złazić.
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
Potwierdzam regułę, u mnie już zewnętrznego poszycia prawie nie ma, ale pomimo tego nic się nie dzieje, układ pracuje cichutko.
Czy sprawdzał ktoś czy od Fiata Bravo spasowałby tłumik bo faktycznie zamienników nie ma a z cena oryginału trochę przesadzili.
Czy sprawdzał ktoś czy od Fiata Bravo spasowałby tłumik bo faktycznie zamienników nie ma a z cena oryginału trochę przesadzili.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
Widać, że Fiat wszędzie stosował ten sam myk z tymi tłumikami W Lybrach i Alfach 156 było dokładnie tak samo
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Delta III 1.4 T-jet - tłumik do wymiany?
Wymieniłem wczoraj tłumik. Koniecznie chciałem oryginalny, bo jestem wyczulony na głośność auta.
Jak wiadomo wybór tłumików do 1.4 T-jet jest mocno ograniczony. Albo bardzo drogi oryginalny za ok 900-1000 zł.
Lub zamienniki: Eberspacher ok. 600 zł Polmo Ostrów ok. 150 zł.
Sportowe: Ultery i inne pomijam.
Kupiłem za 160 zł używany,w bardzo dobrym stanie, sprowadzony z Włoch tłumik, który opisany był jako pasujący do Lancii Delty 1.9 diesel
Byłem przekonany, że to pomyłka sprzedającego, bo tłumiki do Fiatów Bravo II i Lancii Delty III są takie same.
Dzielą się na wersje z silnikiem diesla + wersja benzynowa 90 KM w Bravo II oraz w innym kształcie do 1.4 T-jet.
Pierwszy tłumik to, w którym rura wlotowa wchodzi w korpus z jednej strony i wychodzi z drugiej.
Tego typu tłumików jest większy wybór i produkowane są przez np. Bosala.
W drugim tłumiku, rura wlotowa i wylotowa znajdują się w przedniej części korpusu tłumika. Charakterystycznie ta rura wylotowa jest wtedy wywinięta do tyłu.
Na szczęście różnica polegała na minimalnie o 3 mm większej średnicy rury wlotowej. Udało się to dopasować.
Kupiłem ten tłumik sugerując się wyglądem.
Jak wiadomo wybór tłumików do 1.4 T-jet jest mocno ograniczony. Albo bardzo drogi oryginalny za ok 900-1000 zł.
Lub zamienniki: Eberspacher ok. 600 zł Polmo Ostrów ok. 150 zł.
Sportowe: Ultery i inne pomijam.
Kupiłem za 160 zł używany,w bardzo dobrym stanie, sprowadzony z Włoch tłumik, który opisany był jako pasujący do Lancii Delty 1.9 diesel
Byłem przekonany, że to pomyłka sprzedającego, bo tłumiki do Fiatów Bravo II i Lancii Delty III są takie same.
Dzielą się na wersje z silnikiem diesla + wersja benzynowa 90 KM w Bravo II oraz w innym kształcie do 1.4 T-jet.
Pierwszy tłumik to, w którym rura wlotowa wchodzi w korpus z jednej strony i wychodzi z drugiej.
Tego typu tłumików jest większy wybór i produkowane są przez np. Bosala.
W drugim tłumiku, rura wlotowa i wylotowa znajdują się w przedniej części korpusu tłumika. Charakterystycznie ta rura wylotowa jest wtedy wywinięta do tyłu.
Na szczęście różnica polegała na minimalnie o 3 mm większej średnicy rury wlotowej. Udało się to dopasować.
Kupiłem ten tłumik sugerując się wyglądem.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM