Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

Post autor: jan3387 » 07 mar 2016, 14:55

Witam,
byłem w ASO i przyczyną świecenia kontrolki check engine jest EGR. W serwisie rekomendują wymianę. Czy ktoś się spotkał z tą usterką w tym silniku ? Gdzie ten zawór dokładnie się znajduję ? jest do niego łatwy dostęp ? Czytałem że można go spróbować wyczyścić w benzynie ekstrakcyjnej i ponoć to pomaga. ktoś może polecić jakiś dobry zastępnik ?
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 07 mar 2016, 15:20

Gdzie sie znajduje to nie wiem w tym silniku, najpewniej pomiedzy silnikiem a podszybiem. Ale jak juz go dostaniesz w ręce swe, rozkrec i zanurz na dobe elementy w nafcie. Potem rozruszaj trzpien. Najpewniej sie zastal. Ja tak zrobilem. I dziala. No, chyba ze masz uszkodzona cewke. Wtedy juz tylko wymiana.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

Post autor: jan3387 » 07 mar 2016, 19:45

dzięki, widzisz go może gdzieś tu ?
https://drive.google.com/file/d/0B7CemY ... sp=sharing
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

Post autor: Rutuś » 07 mar 2016, 20:15

jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1345
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Post autor: jjash » 07 mar 2016, 20:38

Opisze na.dwa sposoby
1) od korka wlewu oleju kieruj sie na.godz. 10:30. Przewod w oplocie jest doprowadzony od chlodniczki.do zaworu egr.
2) na lewo od przepustnicy ten sam przewod.
Nie jestem znawca tego silnika, ale na.logike tam powinien byc. W Twoim przypadku za blokiem silnika. Przed przegrodą.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

Post autor: jan3387 » 11 mar 2016, 13:59

po kilku dniach, ikonka się sama skasowała :) ale jestem już umówiony w tym miesiącu na czyszczenie egr u mechanika- profilaktycznie. Odezwę się po jak proces przebiegł.
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

Post autor: jan3387 » 30 mar 2016, 19:43

jestem po czyszczeniu egr. Egr jak najbardziej sprawny w minimalnym stopniu zabrudzony, zapłaciłem 123 zł także tragedii nie było. Mam nadzieje, że problem nie powróci.
PS: mechanik żalił się że pierwszy raz widział taki trudny dostęp do zaworu ;)
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
Valdi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 242
Rejestracja: 25 lut 2013, 20:39
Imię: Waldek
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - EGR

Post autor: Valdi » 01 kwie 2016, 15:39

Zgadza się,dostęp do EGR oraz sposób jego montowania nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”