Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju

Post autor: Serioussam » 06 kwie 2016, 15:20

Witam wszystkich jak wspomniałem już w tytule tematu, będę chciał wymienić olej i filtr oleju moje pytanie to czy wkład( filtr) który zakupiłem wymienia się jakoś inaczej i gdzie znajduje się filtr, śruba od miski i czy łatwo to wymienić samemu np bez klucza

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta 1.4 120 km wymiana oleju i filtra oleju

Post autor: Michal1906 » 06 kwie 2016, 15:46

Wymienia się ciężko za pierwszym razem :) potem mi jakoś poszło. Ale zacznijmy od początku; najpierw demontujesz osłonę pod silnikiem (chyba z 10 wkrętów), i masz dostęp do kurka spustowego miski. Potem zaczynają się schody; wkład filtra oleju umieszczony jest w specjalnym wymienniku ciepła, pod osłoną (na schemacie numer 9 i 11). Pod osłoną jest plastikowa pokrywa filtra (numer 3-do jej odkręcenia potrzebny jest specjalny klucz z nasadką na łamanym ramieniu-dostęp jest marny. Wraz z filtrem masz zapewne uszczelkę gumową (numer 4)-wymienia się ją na nową za każdorazowym odkręceniem osłony filtra. Sam wkład jest wciskany w zakręcaną plastikową obudowę-to ważne by zajął odpowiednią pozycję w tym elemencie (numer 2 i 3). Przy odkręcaniu warto robić to powoli bo wymiennik jest pod kątem i zacznie z niego wyciekać olej, który popłynie sobie osłoną numer 11-ją też warto zdemontować. Po wyjęciu filtra będzie widać cały wymiennik w którym zostanie jeszcze około 200-300 ml oleju; odessałem go za pomocą strzykawki i wężyka. Ogólnie czynność nie jest skomplikowana lecz ciężki dostęp (węże cieczy i powietrza) skutkuje dużą pracochłonnością tej czynności. Myślę, że zamieszczone schematy pomogą Ci w pracy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju

Post autor: Serioussam » 09 kwie 2016, 21:22

Dzięki za poradę , olej i filtr wymienione przy okazji filtr powietrza , ale pojawił się pewien problem ! wzrosło mi spalanie chwilowe, o co tu chodzi :-? aha i jeszcze zmieniłem koła na letnie, ale taki sam rozmiar jak zimowe więc nie wiem o co ho :-? czy to np po przejechaniu 1000 km się unormuje.

Gorbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 04 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju

Post autor: Gorbi » 18 paź 2016, 20:14

Witam
Podepnę się pod temat bo mam ten sam silnik tylko 150 KM.Zbliża się termin wymiany oleju i będzie to pierwsza wymiana od zakupu ( 06.2016). Samochód jest z 2010 roku.Od zawsze kupuję Motula i tym razem zrobiłem to samo.Sprawdziłem w instrukcji iż powinien to być 5W-40.Zauważyłem, że na kartce przy silniku jest wpisany olej 5W-30 ( z ostatniej wymiany w serwisie ).Kupiłem Motul 8100 X-cess 5W40.Dopiero teraz spojrzałem, ze klasa to ACEA A3/B4 a w instrukcji jest napisane ACEA C3.Liczę na Waszą wiedzę na ten temat, gdyż nie chciałbym zalać nie odpowiedni olej

Znalazłem jeszcze jeden olej Motul 8100 X-clean C3 5W40 5l i chyba ten powinienem kupić

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju

Post autor: GrimlocK » 13 lis 2016, 13:39

Możesz zalać olej bez C3. Fiat zalecał do T-jetów niby C3, ale auto nie ma DPFu, bo to nie diesel, a zastosowany katalizator trójdrożny nie ucierpi od normalnego oleju full-saps.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”