Delta III 1.4 Multiair - wymiana turbiny

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Delta III 1.4 Multiair - wymiana turbiny

Post autor: kater_tm » 26 maja 2016, 7:50

Cześć.

Po trasie do Polski, wyszło, że kończy mi się turbo. Halasują prawdopodobnie klapki zmiennej geometrii. Nic, nie będę panikował ale szukam dobrego warsztatu na Dolnym Śląsku (Jawor, Legnica i okolice), który zrobi mi to w jeden dzień, góra dwa. Nie zależy mi na tym, żeby to moje turbo było regenerowane, może być po prostu jakieś inne na podmianę.

Poza tym, skoro już muszę to zrobić, ma sens pchać w to jakieś inne, mocniejsze turbo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ostatnio zmieniony 26 maja 2016, 13:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!! Regulamin działu technicznego!!!
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: wladek-15 » 26 maja 2016, 9:28

Tu duzo nie podskoczysz z modyfikacjami chyba że masz gościa tobie zmieni mapę w ecu
Jakie są oznaki awarii turbiny ?
Słychać gwizdy (nie syczenie)
przeladowuje ?
Poci się?
Bierze olej?
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Adrian.

Re: Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: Adrian. » 26 maja 2016, 9:32

z tym szybkim zrobieniem to wiesz można się wkopać.
Co do Twojego zapytania o lepsze turbo - poszukaj kogoś kto robi hybrydy turbo tzn. w twoją wmontuje większe bebechy.
Potem udajemy się do kogoś kto umie dobrze podkręcić resztę do nowej turbo i efekty są super, a cenowo bynajmniej nie podupadasz

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: kater_tm » 26 maja 2016, 9:34

wladek-15 pisze:Tu duzo nie podskoczysz z modyfikacjami chyba że masz gościa tobie zmieni mapę w ecu
Jakie są oznaki awarii turbiny ?
Słychać gwizdy (nie syczenie)
przeladowuje ?
Poci się?
Bierze olej?
Przy zdjęciu nogi z gazu słychać z niej jakbyś piasku do niej wsypał.
Poza tym, sucha, nie bierze oleju, nie gwizdze

Oczywiście mapa z ECU poszła by do modyfikacji


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: wladek-15 » 26 maja 2016, 9:48

Z takiej pojemności myślę że dużo nie zdziałasz sam producent auta pewnie już mocno ,,podkręcił śrubę ...'' trzeba było szukać opcji z większym i mocniejszym motorem podczas zakupu a potem można się bawić w mody ...
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: wladek-15 » 26 maja 2016, 9:54

Jednak po ty co napisałeś wnioskuję że masz luzy na zmiennej geometria między słoneczkiem (kierownica łopatek) a samymi łopatkami zmiennej geometri ... raczej to nie groźne
Najwyżej łopatki poleca w wydech
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: kater_tm » 26 maja 2016, 12:38

Nagram wieczorem filmik i wrzucę na yt.

Nie zależy mi na kosmicznych mocach z 1.4, to auto jest do użytku nacodzień ale można spokojnie z niego wycisnąć 140km na oryginalnej turbince, więc myślę, że jakieś 190 na większej pójdzie (skoro i tak ma być wymieniona)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: kater_tm » 26 maja 2016, 12:39

170 na oryginalnej, sorry


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: wladek-15 » 26 maja 2016, 12:52

Według wielu producentow żywotność nowoczesnych engine wyliczona jest na około 250 tys. Może ona się zmieniać w zależności od sposobu eksploatacji pojazdu.
Może ona się wydłużyć, lub diametralnie skrócić ...
Dlatego ja osobiście nie jestem zwolennikiem tuningu . Bardziej jestem za dobrąniem odpowiedniego silnika do swoich potrzeb ekspkoatacyjnych :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: kater_tm » 26 maja 2016, 12:56

Wiesz, z drugiej strony nie mam zamiaru tym autem jeździć do końca moich dni, a Góra 3 lata jeszcze czyli zrobię max 45 tyś km


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Wymiana turbiny w 1.4 multiair

Post autor: wladek-15 » 26 maja 2016, 13:05

Wszystko zależy ile ma przelotu i w jaki sposób zdobył ten przelot :)
Sam osobiście mam drugi sterownik ecu silnika z hard chipem do swojej zabaweczki jeśli mam ochotę ciut szybciej pośmiać podmieniam ecu i mam frajdę wymiana ecu trwa 7 minut razem z zmiana ciśnienia paliwa na Listwie :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.4 Multiair - wymiana turbiny

Post autor: jan3387 » 27 maja 2016, 13:41

ja takie szumienie też mam ale byłem w serwisie i ponoć TTTM :p nie widzę innych objawów więc tym się nie przejmuje.
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Delta III 1.4 Multiair - wymiana turbiny

Post autor: kater_tm » 27 maja 2016, 13:59

Czy TTTM dobrze rozwijam jako "ten typ tak ma"? ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III 1.4 Multiair - wymiana turbiny

Post autor: intuos » 27 maja 2016, 15:20

Ludzie o czym wy pie.....
jak zmienna geometria w silniku benzynowym turbo. Owszem znajdziesz taką w sportowej wersji carrery GT! a nie w grupie fiata.
Masz zwykła turbinę bez zmiennej geometrii. Jeżeli chcesz coś na szybko to zamiast oryginalnego wstaw koło kompresji cnc i już. Będzie wstawać szybciej i da więcej powietrza na górze.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

jan3387
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 11 mar 2015, 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Delta III 1.4 Multiair - wymiana turbiny

Post autor: jan3387 » 28 maja 2016, 17:00

tak, dokładnie to ten skrót :)
Alfa Romeo Giulia 2.2 m-jet MT 180 KM '16

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”