Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

Post autor: nowin » 02 cze 2016, 11:56

Witam,

Ostatnio Delta zrobiła mi dużego psikusa, mianowicie silnik rzucił palenie, ale może po kolei opiszę co się dzieje.

Pojechałem do sklepu upalny dzień, wszystko pięknie działa, klima chłodzi, wymanewrowałem już na parkingu bo chcę wyjechać, wrzucam 1-kę daję gazu i silnik gaśnie. Próbuję go odpalić ale kręci rozrusznik żwawo i nic się nie dzieje, silnik nie odpala. Pierwsze co rzuca się w oczy (a raczej w uszy) to to że nie słychać pompy paliwa którą zawsze po przekręceniu kluczyka słychać jak wstępnie buduje ciśnienie paliwa przed odpaleniem. Pomyślałem więc że może to bezpiecznik albo przekaźnik pompy lub sama pompa padła, bezpiecznik sprawdziłem (cały), przekaźnik to akurat nie znalazłem gdzie jest. Na szczęście po drugiej stronie ulicy jest mechanik samochodowy, więc przepchałem auto pod warsztat na fajrant akurat, więc zabrali się za niego na drugi dzień.
Okazało się że podłączyli tylko komputer i skasowali wszystkie błędy przy czym nie było żadnego błędu w silniku tylko jakieś pierdoły typu za niskie napięcie na czujnikach parkowania w innych modułach. Silnik odpalił i nic więcej nie robili.

Samochód pojeździł jeszcze normalnie przez kilka dni i znowu zgasł, tym razem działo się trochę więcej.
Kolejny upalny dzień i spokojna jazda po wiejskiej drodze, nagle błąd, brak ciśnienia oleju (słynna lampa alladyna), komunikat: zatrzymaj się natychmiast, no to tak zrobiłem. Silnik nie odpala ja stoję w polu. Zacząłem coś kombinować, ale nic, po jakiś 10-15 minutach próbuje znowu i tym razem odpala, jadę dalej... niedaleko, po jakichś 3-4 km zaczyna szarpać, raz drugi, jedzie jeszcze chwilę i po paru sekundach przestaje reagować na gaz, ale żadnego błędu czy komunikatu tym razem, dotoczyłem się jeszcze kilkaset metrów i znów stanąłem. Myślałem że uda mi się go odpalić za chwilę znowu, ale tym razem zdechł na dobre, odpinanie akumulatora też nic nie dało coś go zablokowało całkiem. Zadzwoniłem po kolegę i zaholował mnie do domu.

Kupiłem kabel podłączyłem się do silnika i brak błędów, wszystkie moduły silnika czyta, nawet wymusiłem jakiś błąd odpinając wtyczkę od czujnika ciśnienia doładowania - pojawił się błąd, znaczy błędy pokazuje. Błąd skasowałem, silnik dalej kręci ale nie odpala...

Ktoś ma jakieś pojęcie co to może być, dlaczego silnik nie chce odpalić??? Nie czuć benzyny przy kręceniu, więc na pewno nie problem z zapłonem bo wtedy silnik podawał by paliwo i było by czuć nie spalone paliwo z wydechu, świece wymieniałem jakieś 3tys km temu (stare wyglądały książkowo).

Od razu nadmieniam że auto ma w tej chwili 41tys przebiegu i jest to przebieg potwierdzony, pod maską wszystko wygląda prawie jak nowe (jestem drugim właścicielem, pierwszy był w Niemczech), moje największe podejrzenie w tej chwili pada na jakiś przekaźnik (pompy?), albo na czujnik ciśnienia oleju, zwłaszcza że auto miało ten czujnik już raz wymieniany jeszcze w Niemczech przy przebiegu 32tys, (mam fakturę z niemieckiego warsztatu).

Proszę o pomoc, ewentualnie o polecenie jakiegoś dobrego warsztatu w Trójmieście lub bliskich okolicach, który jest w stanie zdiagnozować i usunąć usterkę.

Pozdro dla wytrwałych którzy dotrwali do końca tekstu ;)
Ostatnio zmieniony 03 cze 2016, 9:46 przez nowin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 02 cze 2016, 18:21

Spróbuj w MM serwis Gdańsk ul. Sobieskiego 14 . Chłopak specjalizuje się we włoszczyznie ,zna też T- Jeta. Tel. 505 111 171

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

Post autor: nowin » 03 cze 2016, 9:44

Odstawiłem wczoraj do Fiat Club w Pruszczu, zobaczymy co wymodzą

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 03 cze 2016, 22:23

Daj cynk jak coś znajdą. Mam ten sam silnik w mojej Delcie ,warto wiedzieć.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

piotriix

Re: Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

Post autor: piotriix » 09 cze 2016, 21:26

Czujnik położenia wału.
Albo gdzieś ci ostro prąd szwankuje.
To jest wersja z MA?

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

Post autor: nowin » 10 cze 2016, 11:41

Silnik to zwykły T-Jet bez MultiAir jeśli o to Ci chodzi, czujnik położenia wału został sprawdzony i jest podobno ok, teraz mechanik "próbuje" się dostać do pompy w baku żeby ją sprawdzić, bo w tym momencie po diagnostyce to najbardziej podejrzany element.

nowin
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 02 cze 2016, 10:28
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

Post autor: nowin » 17 cze 2016, 13:19

Wszystko już jasne, odebrałem auto od mechanika. Winna była jednak pompa paliwa, jak mechanik się do niej dokopał i puknął to się "odwiesiła", ale to nie jest rozwiązanie bo prawdopodobnie zaraz zrobiłaby to samo.

Wymieniony został cały zespół pompy zanurzeniowej na oryginalny (pompa z koszem, pływakiem, deklem itd.) gdyż podobno Bosch (producent całości) nie posiada zamienników samej pompy, a jest to dość skomplikowany układ wbrew pozorom i nie można tak tylko samego silnika dobrać po wydajności i ciśnieniu. W koszu pompy jest jeszcze wbudowany regulator ciśnienia paliwa.

Pompa od Bravo podobno też nie pasuje, jest trochę inaczej zrealizowany powrót, gdyż większość go nie ma w ogóle, pompa się włącza i wyłącza utrzymując wymagane ciśnienie.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2016, 14:51 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest BOSCH!!!

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-Jet 150KM - kręci/nie odpala/brak błędów

Post autor: miwis » 17 cze 2016, 16:00

Dzięki za info, ciekawe jaka jest przyczyna zawieszenia się pompy, za mocno spasowana? Ile kosztuje taki nowy zespół pompy zanurzeniowej?
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”