Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

omen1989
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: omen1989 » 11 cze 2016, 10:44

Dzień dobry Panowie, i Panie (mam nadzieję :) )
Czy możecie wyrazić swoją opinię na temat sprawdzania się skrzyni typu selespeed w waszych deltach? Czy warto się w to pchać? Słychać trochę o awaryjności, bać się?

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: kater_tm » 11 cze 2016, 13:45

Były w ogóle takie w deltach?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

omen1989
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: omen1989 » 11 cze 2016, 13:52

No gdyby nie było, to bym się nie pytał :)
http://postimg.org/image/hykud187v/ - tu fragment raportu z listą wyposażenia.

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: kater_tm » 11 cze 2016, 15:18

Hm, ciekawe. Może coś poprawili od czasów pierwszego selspeeda, ten nie miał pozytywnej opinii.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

Awatar użytkownika
aRb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 159
Rejestracja: 22 cze 2013, 20:52
Imię: Ryszard
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: aRb » 11 cze 2016, 17:21

Posiadam 1.6 Multijet 120 KM - Selespeed od trzech lat -odpukać zero problemów , przyznaję zmiana biegów mogła by być szybsza ale może to jest kwestia oprogramowania (ASO- niestety nie byłem) .Chcąc poszaleć mam do wyboru przejście na manual --lewarek lub łopatki przy kierownicy.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.

Awatar użytkownika
Rutuś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 17 mar 2011, 22:44
Imię: Leszek
Lokalizacja: Warszawa-WJ

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: Rutuś » 12 cze 2016, 17:13

Delta 2010 1.6 Multijet 120 KM - Selespeed od trzech lat w moich rękach i póki co skrzynia działa bez zarzutu.
jest Lancia Delta 1.6 2010 Alfa Romeo Mito 1.4 16V 2010 Alfa Romeo Giulietta 1.4 2011

była Lancia Lybra SW 1.9JTD 2003 Fiat Grande Punto 1.4 2005

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: Wilkin » 12 cze 2016, 22:53

To na szczęście nie jest pierwszy selesped z Alfy.
Na plus - już się tak nie psuje
Noi odciąża kierowcę od przekładania lewarkiem.
Na minus czas zmiany biegów i co gorsza sterownik , który robi to w zupełnie nieodpowiednim momencie.
Włączanie się do ruchu i wyprzedzanie , na początku było katorgą, dopiero po ok pół roku się przyzwyczaiłem.
Wiem , wiem wkładka kierowcy- ale opcja - ty mu w gaz , a on zmienia bieg( dość wolno ) skutecznie uruchamiała u mnie wiązankę w stylu #$^%@$&*& : cenzura : a u gości którym akurat w tym momencie wymusiłem , kontrolkę ABS-u i podobną wiązankę.

Nie polecam, drugi raz nie kupię - albo klasyczny automat( zdecydowanie ) albo z braku laku manual.
Psuć to to się nie chcę - a jak zechcę, to bez komputera nawet sprzęgła nie wymienisz. ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

omen1989
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: omen1989 » 12 cze 2016, 23:14

To już jakieś konkrety, dzięki :)
Na szczęście jest opcja manualnego wybierania przełożeń, więc, jeśli się nie przyzwyczaję, będzie +/-.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: Wilkin » 12 cze 2016, 23:47

Pamiętaj że to moja subiektywna opinia.
I że w gruncie rzeczy nie miałem nic wspólnego z Deltą III i 120 KM (brak łopatek)
Mi półautomat nie przypadł do gustu niestety - ale też może być to wina kierownika.
Inaczej - jestem w stanie udowodnić że 4-ro biegowy leniuch w kappie/alfie 166 zapie : cenzura : gdzie inni twierdzą że z tym mułem się nie da jeździć ;)
Kwestia dostrojenia kierowcy - do wozu.
I co kto od niego oczekuję ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Fan_Lancia
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 15 sie 2015, 10:57
Imię: Anonim :)
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: Fan_Lancia » 21 cze 2016, 13:48

Również posiadam Delte lll 1.6 Multijet 120 km ze skrzynią selespeed. Autem jeżdżę ponad rok i skrzynia pracuje bez zarzutów. Troszeczkę zbyt wolno zmienia biegi, ale da się przyzwyczaić. W moim egzemplarzu skrzynia dosyć szybko redukuje biegi. Oczywiście można również zmieniać biegi ręcznie. Ogólnie skrzynię polecam, tylko trzeba kupić samochód z tą skrzynią w dobrym stanie, ponieważ koszty serwisowania tej skrzyni są dosyć wysokie. Pozdrawiam :)

omen1989
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 18 maja 2016, 23:27
Imię: Marcin
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: omen1989 » 21 cze 2016, 13:52

W każdym razie znalazłem egzemplarz, który mnie "uwiódł", ale nie ma selespeed. Wygląda na to, że automaty i półautomaty jeszcze muszą kilka lat na mnie poczekać.

Awatar użytkownika
maxglow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 05 lip 2009, 9:20
Imię: Max
Lokalizacja: Skała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: maxglow » 22 paź 2017, 10:53

Żeby nie rozpoczynać nowego wątku....
Czy nie uważacie Panowie że jazda na tym automacie to w ogromnej większości obroty 1500-2300(Nie mówię o autostradzie.) nie jest za "zdrowa" dla silnika.
Tak przynajmniej mi się wydaje. Jeżdżąc cały czas po drogach lokalnych nigdy nie przekracza się 2500 obr. Czy nie lepiej jeździć manualnie przekładając biegi aby silnik trochę "powietrza złapał" ? Lub chociaż od czasu do czasu przegonić autko na wyższych obrotach? A może się mylę i lepiej zamulać do 2000?
W sumie to dobrze mi się jeździ na tym automacie, ale jakby można było przedłużyć żywotność silnika i skrzyni to pojeździłbym trochę na manualu.
Co sądzicie?
Delta III 1.6 MJ
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino

arturro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
Imię: Arti
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: arturro » 10 sty 2018, 14:05

Witam,
Jezdze lancia delta 1.6 120km ze skrzynia selectronic (selespeed, dualogic) . Skrzynia dziala ok ale mam nastepujace problemy:

1. Od dluzszego czasu pojawia sie wyciek gdzies spod zbiorniczka na plyn do selespeeda. Czy to normalne, ze kiedy po postoju otworze maske to plyn siega az po korek, wyzej niz górna miarka na zbiorniczku, ale kiedy aktywuje pompe (np. otwierajac drzwi kierowcy) poziom spada znacznie ponizej minimum w zbiorniczku?? Czy ktos moze sprawdzic w swojej Lanci czy tez tak ma? :-)

2. Cisnienie w ukladzie miesci sie miedzy 35 a 40 barow...czy to normalne wartosci?

BARDZO dziekuje za pomoc z gory

Artur

Awatar użytkownika
maxglow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 05 lip 2009, 9:20
Imię: Max
Lokalizacja: Skała

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: maxglow » 24 kwie 2020, 8:10

Dwa lata temu mechanik wymieniał olej(e) skrzyni. Nie wiem który i ile. Wiem że co dwa lata coś w selespeed trzeba wymienić. W ramach oszczędności kryzysowych i nadmiaru wolnego czasu chciałbym to zrobić samodzielnie. Jeśli ktoś obyty w temacie podałby mi instrukcje krok po kroku to byłbym bardzo wdzięczny.
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino

prymus19
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 19 maja 2020, 7:30
Imię: Damian

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 KM - selespeed

Post autor: prymus19 » 19 maja 2020, 7:49

Podejrzewam, że masz zamiar wymienic olej w robocie czyli tutela cs speed (duży zbiornik) koszt około 55zł na znanym portalu aukcyjnym oraz plyn w pompie wysprzeglika tam zaś jest tutela top 4 czyli nic innego jak plyn hamulcowy dot 4 (mały okragły zbiornik na pompie wysprzeglika) koszt około 14zl ja osobiscie kupuje na pierwszej lepszej stacji benzynowej ? Czy może masz zamiar atakowac sama skrzynie ? Wymiana w samym robocie płynów to około 30 minut atak na skrzynie to juz wieksza zabawa i potrzbny podnośnik lub kanał. Co do opisu napisz dokładnie o co chodzi jakiś postaram sie na szybko zrobic. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”