Delta III 1.4 120KM - brak mocy

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: przemekbial » 10 lip 2016, 1:20

a na co stawiasz? skąd przekonanie, że na tym się nie skończy?

piotriix

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: piotriix » 10 lip 2016, 9:03

Bo sam luz na turbinie raczej nie powoduje tak nagłego braku doładowania chyba ,że ten luz ma 1 cm i uszkodziło mechanicznie łopatki.
Chociaż miałem kiedyś tak uszkodzoną turbinę ,że łopatki były pogięte/ kolizja z ciałem obcym/ ale turbo pompowało i nic kompletnie nie odczuwałem.
Dlatego wątpię,że to turbina.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: przemekbial » 11 lip 2016, 17:53

Dzisiaj rozmawiałem. Turbina w naprawie. Podobno jakiś problem z westgate. Coś tam się zapiekło, wypaliło. Juz mi sił brak na to. Nie potrafią konkretnie zdiagnozować...żal.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: przemekbial » 11 lip 2016, 17:54

A ponadto nie będzie pełnej regeneracji turbo. Bo podobno nie ma takiej potrzeby. Jedynie uszkodzone elementy. Tak się robi?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

piotriix

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: piotriix » 11 lip 2016, 20:29

Ale co chciałbyś całe nowe turbo?
W każdym zakładzie wymieniają tylko to co jest uszkodzone.
Ile ma kosztować ta regeneracja?

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: przemekbial » 11 lip 2016, 23:01

Z tego co wiem...to naprawa jakiegoś elementu który był wypalony, nie wiem czy zawór westgate był naprawiany, cena naprawy turbo około 300 zł. Martwi mnie tylko to, że mechanik stwierdził, że nie ma przekonania, że po naprawie turbo, po zamontowaniu wszystko będzie dobrze. A co najgorsze to nie potrafi powiedzieć konkretnie z czym związany jest brak mocy w autku. Niby mechanik a szuka, szuka - a ja miałem jechać na urlop w niedzielę. Auto stoi od poprzedniego poniedziałku u niego. Porażka.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: przemekbial » 11 lip 2016, 23:06

A też trudno, żebym mu sugerował gdzie ma szukać i jak to naprawić. Poszperałem na różnych forach i dużo ludzi ma problem z zaworem westgate, że się nie otwiera wystarczająco lub jest cały czas otwarty. Z kolei rozmawiałem jeszcze z doradcą serwisowym w Serwisie Fiat/Lancia i stwierdził, że na sto procent to właśnie ten zaworek. Bo jak jest uszkodzony to spaliny nie trafiają tam gdzie mają trafić. Apropos czas leci a ja mam dalej niesprawne autko.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: przemekbial » 12 lip 2016, 17:36

Dzwonił majster i po założeniu turbo dalej nie ma mocy. Po prostu nie wierzę w to co się dzieje. Jakieś pomysły? Pozdrawiam!

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

piotriix

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: piotriix » 13 lip 2016, 8:14

Tak
Niech ci mechanik odda kasę za regenerację turbo/ rzekomą/ bo mam wątpliwości ,że to było konieczne.
Zabierz ten samochód od tego mechanika i jak masz chęć to dam ci namiar na dobrego diagnostę
Rzeszów Krosno.
Albo kup /pożycz/ kabel zciągnij MES-a z netu i do roboty.

piotriix

Re: Delta III 1.4 120 - 2010 r. - brak mocy.

Post autor: piotriix » 13 lip 2016, 8:16

I proponuję wrócić do tego.
piotriix pisze:
przemekbial pisze:Czysto, brak jakichkolwiek błędów. Jedyne co mechanik wczoraj podczas jazdy z kompem zauważył, że jest inne ciśnienie na turbinie oczekiwane a aktualne, czy turbina inaczej dmucha jak ma dmuchać...coś w tym kontekście. Jest mniej a ma być więcej :) Na 99% wykluczył turbo. Stawia na węże, złącza przewodów..., ewentualnie jakiś czujnik.
Jeżeli nie masz dziury w dolocie a są różnice miedzy ciśnieniem oczekiwanym a aktualnym.
To masz uwalony czujnik na 99% =ten na rurze dolotowej lub jest zasyfiny na maxa./czujnik ciśnienia/ albo tzw MAP w kolektorze ssącym /1 cylinder/ brudny lub uwalony

Najlepiej gdyby sprawdzić na postoju przy włączonej stacyjce ,który czujnik przekłamuje.Na postoju obydwa powinny pokazywać ciśnienie atmosferyczne
Możesz podmienić te czujniki z innego samochodu z turbo.Występują w wielu markach takie same np. opel i pochodne
Ps.Zapraszam to ci pożyczę :D
albo sprzedam
czujnik MAP /sprawny/ wyjęty z mojego silnika.To ten co jest w kolektorze ssącym 1 cylinder.
Jest jeszcze zawór do upuszczania powietrza ale to bardzo trwałe urządzenie ,zepsuć to tam za bardzo nie ma co ale mógł się zaciąć,
Najlepiej zadzwoń to ci podpowiem co i jak
Numer wyślę ci na PRV

Awatar użytkownika
nitro_trs
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 12 lis 2008, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: nitro_trs » 24 lip 2016, 15:17

Moze po prostu pękł kolektor wydechowy. To częsta przyczyna.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: przemekbial » 28 lip 2016, 23:30

Problem rozwiązany. Uszkodzony wirnik w turbosprężarce. Po regeneracji/naprawie śmiga aż miło. Pozdrawiam i dzięki za zaangażowanie :)

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: kater_tm » 29 lip 2016, 13:48

Ile kosztowała regeneracja turbo z nowym wirnikiem?
Czy Twoja delta na zimnym silniku, zbiera się bardzo mułowato i nie chce wchodzić na obroty? Turbo słychać, że zaczyna dmuchać od 1500 około ale wrażenia z jazdy są jak autem 75km. Po jakichś 500m idzie jak do ognia. Jest to może jakieś fabryczne ograniczenie żeby nie katowac zimnej i nienasmarowanej turbiny?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: przemekbial » 06 sie 2016, 23:42

Koszt regeneracji turbo 800 zł. Na zimnym nie pałuje, wiec nie opowiem o wrażeniach. Turbo ciągnie między 1700-1800 obrotów.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kater_tm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 27 lut 2016, 23:21
Imię: Martin
Lokalizacja: Bunschoten, NL

Delta III 1.4 120KM - brak mocy

Post autor: kater_tm » 07 sie 2016, 13:47

Nie mówię o pałowaniu ale o zwykłym wyjeździe z drogi podporządkowanej


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
de kat krabt de krullen van de trap
________________________________
Było: 1995 CC700, 2002 Punto II 1.9JTD, 2003 Megane II 1.6
Jest: 2012 Delta 1.4 MA :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”