Delta III 1.6 Multijet 120KM - długie rozgrzewanie

emiliob
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:32
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.6 Multijet 120KM - długie rozgrzewanie

Post autor: emiliob » 09 lut 2017, 11:14

Witam,
Moja Delta a raczej mojej żony bardzo długo się rozgrzewa. Bywa tak że przy temp -10,-8 a nawet wyższej koło -5 można jeździć 15 minut i nawet nie drgnie wskazówka a z kratek wieje chłodne powietrze. Ostatnio jechałem nią z pracy, około 6km w korach z 20 minut i dopiero pod koniec lekko podniosła się wskazówka do góry i zaczęło lecieć letnie powietrze. Mam jeszcze A6 z 2005 roku w 2.0 tdi to po 2 km już widać podnoszącą się wskazówkę i zaczyna lecieć ciepłe powietrze.

Gdzie szukać przyczyny ? ten typ tak ma ?

Awatar użytkownika
malaki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 115
Rejestracja: 09 sty 2013, 16:10
Lokalizacja: Helenin/Lubelskie

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie

Post autor: malaki » 09 lut 2017, 12:25

emiliob pisze: 09 lut 2017, 11:14 ten typ tak ma ?
Raczej nie.
W mojej wskazówka temperatury startuje po przejechaniu ok 3-3,5 km przy 50-60 km/h.
były = PF 125p 1500, PF 125p 1300, Ford Sierra kombi 2,0i, Seat Marbella 850, Deawoo Lanos 1,5 lpg, Kia Sportage 2,0i lpg

jest = Lybra Executive SW 2.4 jtd LX, Delta III Gold 1,6 Multijet.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie

Post autor: wujekp » 09 lut 2017, 20:14

termostat?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie

Post autor: Wilkin » 09 lut 2017, 20:17

wujekp pisze: 09 lut 2017, 20:14termostat?
Na pewno.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

emiliob
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:32
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie

Post autor: emiliob » 09 lut 2017, 21:02

Jak go można sprawdzić w tych silnikach ? Dam radę na podstawie twardości węży ?

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie

Post autor: Wilkin » 09 lut 2017, 21:04

Nie
Termostat jest typowo mechaniczną zabawką
A twardość węży zmienia się gwałtownie , jak się silnik przegrzewa.
Wg mnie nie masz co sprawdzać. Silnik się nie nagrzewa- tzn że termostat jest w pozycji otwartej.
Jest jeszcze opcja że czujnik ci nie pokazuje dobrze temperatury, ale jak marzniesz to raczej tu bym nie szukał. ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

emiliob
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 21
Rejestracja: 06 cze 2016, 12:32
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.6 Multijet 120 - długie rozgrzewanie

Post autor: emiliob » 10 lut 2017, 10:22

Dzięki Panowie za pomoc ! : ok2 :

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”