Delta III 1.4 Multiair - błąd P1061

piterekg27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 lis 2016, 17:05
Imię: Piotr
Lokalizacja: Chocianów

Delta III 1.4 Multiair - błąd P1061

Post autor: piterekg27 » 20 lut 2017, 21:46

Po podłaczeniu do komputera wyskakuje błąd 1061-sygnał elektrozaworu właczenia Uniair cylinder 1.Przerwany,. czy moduł multair bedzie do wymiany.Pierwszy raz zaraz po wymianie oleju.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2017, 20:46 przez piterekg27, łącznie zmieniany 1 raz.

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: jenks » 21 lut 2017, 8:17

Tak
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

piotriix

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: piotriix » 21 lut 2017, 14:15

A dzieje się coś ? Czy tylko błąd?

P9


piterekg27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 lis 2016, 17:05
Imię: Piotr
Lokalizacja: Chocianów

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: piterekg27 » 21 lut 2017, 15:25

tylko błąd

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: jenks » 21 lut 2017, 17:40

piterekg27 pisze: 21 lut 2017, 15:25 tylko błąd
Na forum Alfy jest to dokładnie opisane.Ten błąd oznacza początek końca aktywatora multiair.Jest tam też opisany sposób naprawy tego aktywatora,ale da się to zrobić tylko na początku.Naprawa w skrócie polega na wklejeniu tulei,które się zaczynają wykręcać a następnie dochodzi do zerwania gwintów i jest po ptokach.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

piotriix

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: piotriix » 21 lut 2017, 18:13

Naprawa jest sporo tańsza niż wymiana MA.
Także lepiej zrób to zanim szlag trafi MA

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: SIWY155 » 21 lut 2017, 19:36

Dokładnie,trzeba reagować szybko. Jeśli szybko się dostaniesz do tematu to można moduł multiair uratować.Aktualnie właśnie przerabiam ten temat akurat na Mito 105KM.Usterka wystąpiła po 80 tys.km.Moduł jeszcze przedzmianowy.Twoja Delta z którego roku?
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

piterekg27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 27 lis 2016, 17:05
Imię: Piotr
Lokalizacja: Chocianów

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: piterekg27 » 21 lut 2017, 19:49

2012

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: SIWY155 » 21 lut 2017, 19:53

To pozmianowy
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: jenks » 21 lut 2017, 19:58

SIWY155 pisze: 21 lut 2017, 19:53To pozmianowy
Tyle tylko,że ten pozmianowy jest tak samo awaryjny.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia DeltaIII- błąd P1061

Post autor: Dudi » 21 lut 2017, 20:31

jenks pisze: 21 lut 2017, 19:58
SIWY155 pisze: 21 lut 2017, 19:53To pozmianowy
Tyle tylko,że ten pozmianowy jest tak samo awaryjny.
Właśnie czytałem te tematy na Alfaholikach i się zastanawiam jaka jest różnica. Bo z tamtych opinii wynika, że padają wszystkie tak samo... :roll: :-?
A ja mam właśnie 80.500km na budziku 8-O : gafa :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - błąd P1061

Post autor: jenks » 21 lut 2017, 20:34

Tu masz linka z opisem innego sposobu naprawy;
http://www.forum.alfaholicy.org/mito_gi ... my_ma.html
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Delta III - błąd P1061

Post autor: Frogger » 22 lut 2017, 10:32

Panowie tylko dobry, stary T-JET ;)

SIWY155
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 28 kwie 2010, 7:22
Lokalizacja: WARSZAWA

Re: Delta III 1.4 Multiair - błąd P1061

Post autor: SIWY155 » 22 lut 2017, 14:23

Nie dramtyzujmy.To są nieliczne przypadki.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 Multiair - błąd P1061

Post autor: Dudi » 22 lut 2017, 16:57

SIWY155 pisze: 22 lut 2017, 14:23 Nie dramtyzujmy.To są nieliczne przypadki.
Właśnie miałem spytać, czy to wszystkich czeka, czy tylko jakiś ułamek wszystkich Multiair'ów???
Z tego rozumiem, że to raczej mniejszość :roll: (jak się czyta niektóre posty na Alfaholikach, to się włos jeży na głowie).

PS. Poza tematem w Giuliettach jest jeszcze jeden bubel, a mianowicie instalacja kablowa tylnej klapy. Jej naprawa albo wymiana wiązki czeka wszystkich i ja właśnie będę drugi raz naprawiał :x :x :x : czerwona :

A oto najnowsza mądrość od Alfaholików. Jeśli to prawda, to nie mam się czym przejmować :D :roll:
quba;1940597 pisze:Jeśli główną przyczyną uszkodzenia MA jest wykręcanie się prowadnicy i rozszczelnienie układu to logicznym staje się, że wysokie obroty , a więc wysokie ciśnienie oleju niwelują ten problem.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”