Delta III 2.0 M-jet - komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Delta III 2.0 M-jet - komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Witam
Od pewnego czasu, po uruchomieniu zimnego silnika (po kilku godzinach postoju) pojawia się komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”. Komunikat wyświetlony jest dosłownie około pół sekundy, po czym gaśnie.
Początkowo komunikat wyświetlał się przy bardzo niskich temperaturach (-20, -15 stopni). W ostatnim czasie w aucie wymieniony został olej, a komunikat również się pojawia nawet przy temperaturach około 0 stopni. Ostatnio zauważyłem, że jak jest ciepło (powyżej zera) to komunikat się nie pojawiał, jednak jak samochód stał dwa dni nie odpalany, to komunikat znów się pojawił.
W czym może być problem???
Z góry dziękuję za pomoc
Od pewnego czasu, po uruchomieniu zimnego silnika (po kilku godzinach postoju) pojawia się komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”. Komunikat wyświetlony jest dosłownie około pół sekundy, po czym gaśnie.
Początkowo komunikat wyświetlał się przy bardzo niskich temperaturach (-20, -15 stopni). W ostatnim czasie w aucie wymieniony został olej, a komunikat również się pojawia nawet przy temperaturach około 0 stopni. Ostatnio zauważyłem, że jak jest ciepło (powyżej zera) to komunikat się nie pojawiał, jednak jak samochód stał dwa dni nie odpalany, to komunikat znów się pojawił.
W czym może być problem???
Z góry dziękuję za pomoc
- Snail
- Sekretarz
- Posty: 4424
- Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Starachowice / Poznań
Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Sprawdzałeś ile masz oleju? U mnie (co prawda Lybra) pomimo, że na bagnecie była połowa stanu to też się domagał. Dopiero po dolaniu tak na 3/4 stanu się uspokoiło. Dodam, że od wymiany do wymiany nie bierze oleju. Z tego co wiem u innych w Lybrach jest podobnie. Może i u Ciebie też.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...
Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Musisz wymienić uszczelkę smoka pompy oleju i będzie po sprawie.Sprawa powszechna u Opla w tych silnikach i sporadycznie u Fiata nie wiadomo z czego wynika ta rozbieżność ale tak jest.Sprawa wiąże się oczywiście z demotażem misy a sama uszczelka to groszowy temat.Oczywiście wszystko przy założeniu,że poziom oleju w silniku jest prawidłowy a silnik nie ma kosmicznego przebiegu ( nie mylić że wskazaniem licznika).
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 sty 2017, 17:04
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bełchatów
Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Wymieniłem u siebie w sobotę razem z rozrządem, była bardzo twarda i pęknieta ori opla coś około 46zl bo fiata nie było na stanie. Komunikat miałem tylko przy minusowych temp więc teraz nie sprawdzę
Lancia Delta III 1.9 Twin Turbo Diesel
VW Golf II 2.8 24V 204 km
VW Golf II 2.8 24V 204 km
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Przymierzam się przy najbliższej wymianie oleju, uszczelka już zakupiona
Póki co komunikatu mi nigdy nie wywaliło, ale widzę, że lampka oleju gaśnie dość późno, dobrze po sekundzie od uruchomienia silnika.
Póki co komunikatu mi nigdy nie wywaliło, ale widzę, że lampka oleju gaśnie dość późno, dobrze po sekundzie od uruchomienia silnika.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III/2.0 M-Jet/ Komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Temat z "niskim ciśnieniem oleju" przerobiony prawie rok temu
Faktycznie uszczelka pomiędzy silnikiem, a smokiem jest twarda jak beton (1,9 TT 2009 - przebieg około 160 tys) Po dłuższym postoju (nawet nocka) zasysane jest tamtędy powietrze i olej w smoku "opada" do miski olejowej. Rano start, a smok siorbie olej z mieszanką powietrza i pojawia się komunikacik.
P.S.1. uszczelka kosztuje kilka PLNów, ale robocizna w warsztacie
P.S.2. Tomzik jak chcesz to ci przywiozę moją z demontażu na OG
Faktycznie uszczelka pomiędzy silnikiem, a smokiem jest twarda jak beton (1,9 TT 2009 - przebieg około 160 tys) Po dłuższym postoju (nawet nocka) zasysane jest tamtędy powietrze i olej w smoku "opada" do miski olejowej. Rano start, a smok siorbie olej z mieszanką powietrza i pojawia się komunikacik.
P.S.1. uszczelka kosztuje kilka PLNów, ale robocizna w warsztacie
P.S.2. Tomzik jak chcesz to ci przywiozę moją z demontażu na OG
Pozdrawiam D1
Kontakt: 783 390 662
Kontakt: 783 390 662
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Delta III 2.0 M-jet - komunikat „Zbyt niskie ciśnienie oleju”
Wymiana uszczelki pomogła