Delta III 2.0 M-jet - DPF/dlaczego wypalanie tak często?

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Delta III 2.0 M-jet - DPF/dlaczego wypalanie tak często?

Post autor: GriszaDG » 21 mar 2017, 9:22

Witam

Eksploatuję moja Lancię (niestety) w dość trudnych warunkach dla DPF (krótkie przejazdy, po 7 km). A że zima była sroga, to o dogrzaniu silnika nie było mowy. Wypalanie DPF włączało się nawet i co 80 km. Z tego co wyczytałem na forum, przy takiej eksploatacji to jest możliwe.

Ostatnio samochód był w warsztacie na wymianie oleju i filtrów. Ponieważ usuwana była również usterka, otwarty był dostęp do DPFa. Filtr wyglądał na czysty (wg mechanika; nie wiem jak wygląda zabrudzony, ale wkład filtra był jasny, kremowo-beżowy kolor). Mechanik zrobił również diagnostykę, która wskazała że DPF jest ok. Po przejechaniu 20 km załączyło się wypalanie. Dlaczego – jeśli wszystko jest ok?

Opiszę Wam jeszcze jak u mnie objawia się wypalanie. W trakcie normalnej jazdy nawet nie wiem kiedy uruchamia się wypalanie. Ale jeśli się zatrzymam, a uruchomi się wypalanie to na biegu jałowym zaczynają falować obroty (na wolnych obrotach) i słychać takie głuche stukanie. Zacznę jazdę na około 2.500 obrotów bardzo wzrasta spalanie (nawet do 11 litrów). Po zakończeniu wypalania spalanie spada do normalnego poziomu (powiedzmy około 5 litrów).

Moje pytanie. Skoro filtr jest ok (diagnostyka, oględziny) dlaczego tak często wchodzi w tryb wypalania??? Może to kwestia jakiegoś czujnika, który przekazuje nieprawidłowe dane do komputera? Trochę to jest uciążliwe, 80 km jazdy a potem 20 km jazdy na wypalenie. Ktoś coś doradzi???

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ DPF - dlaczego tak często?

Post autor: Tomzik » 21 mar 2017, 20:37

Mam podobne objawy gdy filtr się wypala, więc chyba jest ok.

Jeszcze pracuje dmuchawa silnika i wydech nieco "pierdzi". No i czuć smród spalin w kabinie jak np. stoję na światłach.

Myślę, że interwał 80km nie jest nietypowy, skoro jeździsz tylko po mieście i na nienagrzanym silniku, ale to tylko moje domysły.

Niestety wydaje mi się też, że na zdrowie to filtrowi nie wychodzi i znacznie szybciej wyciągnie kopyta niż przy normalnych jazdach, gdzie wypala się co kilkaset kilometrów.

Czytałem też, że coraz krótsze interwały między wypalaniami świadczą o jednak kończącym się filtrze.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ DPF - dlaczego tak często?

Post autor: FXX » 21 mar 2017, 21:01

80 kilometrów pomiędzy wypalaniami to z pewnością nie jest normalna sprawa.
Wprawdzie w 159 2.4JTDm DPF jest nieco większy, ale nawet jeżdżąc non stop po mieście - odcinki 5-7km, wypalał mi się co jakieś 400km.

Radzę sprawdzić w czym jest problem, bo tak częste wypalania nie dość, że nie są zdrowe dla samego filtra to przede wszystkim dla silnika - podczas wypalania ECU dawkuje potężne dawki paliwa celem podgrzania filtra, które przy tak częstych wypalaniach może rozrzedzać olej silnikowy. Do tego jeśli Ci się zdarzy wyłączyć podczas wypalania to rozcieńczanie oleju jest pewne.
Do tego temperatury - DPF do wypalania musi się osiągnąć 500-600 stopni.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ DPF - dlaczego tak często?

Post autor: BootError » 21 mar 2017, 22:02

Nie ma co porównywać do AR159 bo tam jest dużo większy filtr ale faktycznie 80 km to raczej za często. Może żywot filtra już się kończy? Jaki masz przebieg? U mnie na podobnych dystansach (5-6 km) przejeżdżam co najmniej 200 km między wypaleniami. W trasie interwał wzrasta do 400-500 km i miałem tak od nowości więc przyjmuję to jako normę. Kup sobie transmiter bluetooth, zainstaluj na telefonie AlfaOBD (może by wersja demo - jest bezpłatna) i wtedy możesz śledzić stopień zapełnienia dpf. Swoją drogą ciekawi mnie czy większy filtr w AR159 potrzebuje więcej czasu na wypalenie niż w Delcie? U mnie trwa to około 10 minut
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ DPF - dlaczego tak często?

Post autor: FXX » 21 mar 2017, 22:07

Ale w 159 2.0JTDm już był również mniejszy i tam również tak częste wypalanie nie było rzeczą normalną.

Nie, większy DPF nie potrzebuje więcej czasu :) U mnie średni czas wypalania również oscylował w okolicach 10 minut.

PS. Nie transmiter, a interfejs bluetooth - ELM327 ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III/2.0 M-Jet/ DPF - dlaczego tak często?

Post autor: BootError » 21 mar 2017, 22:15

FXX pisze: 21 mar 2017, 22:07 Nie, większy DPF nie potrzebuje więcej czasu :) U mnie średni czas wypalania również oscylował w okolicach 10 minut.
I gdzie tu sprawiedliwość?
FXX pisze: 21 mar 2017, 22:07 PS. Nie transmiter, a interfejs bluetooth - ELM327 ;)
O to to to to ;)
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”