Rozumiem ,że raczej nie wspominają o tym w instrukcji obsługi
Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Prawidłowo robisz raczkuWilkin pisze: A w sumie ,jak sobie przypomniałem że w Delcie nie ma nawet kontrolki od ładowania, to się rakiem wycofuję .
W Delcie, podobnie jak w AR jak Ci się wyświetli kontrolka DPFu to tylko po to byś szukał najbliższego serwisu
Wypalanie trzeba rozpoznać po "objawach", bo nic Cię nie informuje o tym fakcie, chyba że... zainwestujesz w taki fajny moduł wpinany w OBD ale ten jest dedykowany do AR i w Delcie niekoniecznie musi działać albo ELM na BT i jazda wiecznie z odpalona aplikacją.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 sie 2015, 16:48
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: PODKARPACIE
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Czy podczas pracy klimy też wentylatory chodzą na maxa ?
Bo jeżeli nie to można by wyhaczyć kabel od najmocniejszej pracy wentylatorów i wpiąć kontrolkę
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
To jest zadziwiające, że istotne jest żeby nie przerywać jazdy a nie ma żadnej kontrolki. Fakt że to tak straszne gówno, że trudno to przeoczyć.
Inny absurd tej pseudoekologii, jest taki że nie ma włącznika, którym można by wzbudzić wypalanie. I tak jadąc w dłuższą trasę mógłbym włączyć wypalanie. A nie, że potem trzeba jeździć wokół śmietnika, bo akurat wtedy mu się spodobało wypalać.
Inny absurd tej pseudoekologii, jest taki że nie ma włącznika, którym można by wzbudzić wypalanie. I tak jadąc w dłuższą trasę mógłbym włączyć wypalanie. A nie, że potem trzeba jeździć wokół śmietnika, bo akurat wtedy mu się spodobało wypalać.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Dlatego ja zaopatrzyłem się w DPF Monitor, który monituje komunikatem na wyświetlaczu, a po zatrzymaniu samochodu w trakcie wypalania zapala kontrolke DPFu.wujekp pisze:To jest zadziwiające, że istotne jest żeby nie przerywać jazdy a nie ma żadnej kontrolki. Fakt że to tak straszne gówno, że trudno to przeoczyć.
Inny absurd tej pseudoekologii, jest taki że nie ma włącznika, którym można by wzbudzić wypalanie. I tak jadąc w dłuższą trasę mógłbym włączyć wypalanie. A nie, że potem trzeba jeździć wokół śmietnika, bo akurat wtedy mu się spodobało wypalać.
Co do przełącznika to i tak, i nie. Dlaczego nie? Bo znając przezornosc i nadgorliwosc ludzką to pewnie niektórzy by używali tej opcji za często, a to nie zdrowe. Poza tym w trasie, zwlaszcza szybszej np. autostradowej następuje wypalanie pasywne - bez podgrzewania filtra przez ECU.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
No tak, tyle że już ze trzy razy DPF akurat zaczął mi się wypalać jak kończyłem jazdę. Dziesięć minut jeżdżenia totalnie bez sensu, czekając aż się skończy wypalanie. Totalnie bez sensu. Jaka ekologia?FXX pisze: ↑28 kwie 2017, 23:17 Co do przełącznika to i tak, i nie. Dlaczego nie? Bo znając przezornosc i nadgorliwosc ludzką to pewnie niektórzy by używali tej opcji za często, a to nie zdrowe. Poza tym w trasie, zwlaszcza szybszej np. autostradowej następuje wypalanie pasywne - bez podgrzewania filtra przez ECU.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Zasadniczo to nie trzeba jeździć. Wystarczy nie wyłączać silnika, wtedy też się wypala.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Nie wiem czy urządzenie będzie śmigało w Lancii, bo to pomysł i wykonanie jednego z Alfaholików pod AR159.
Podłącza się to pod OBD i wyświetla na ekranie między zegarami różne parametry w tym stan DPFu (np. alarmuje pikaniem rozpoczęcie wypalania).
Można też kupić np. ELM na BT i używać aplikacji DPF Monitor czy AlfaOBD na Andorida.
Podłącza się to pod OBD i wyświetla na ekranie między zegarami różne parametry w tym stan DPFu (np. alarmuje pikaniem rozpoczęcie wypalania).
Można też kupić np. ELM na BT i używać aplikacji DPF Monitor czy AlfaOBD na Andorida.
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Phi, trzy razy. No ale tak to jest jak się już w tym wieku ma stepione zmysły i jeździ się 5 kkm rocznie własnym autem miejskim wokół kominka.wujekp pisze: No tak, tyle że już ze trzy razy DPF akurat zaczął mi się wypalać jak kończyłem jazdę.
Ps. A na poważnie to oczywiście też mnie do szału wręcz doprowadza, że nie mogę używać auta tak jak ja chcę i jak potrzebuję a muszę pilnować kolejnego badziewia: wypala się czy nie, oleju mam więcej czy mniej, a dobra kopsniemy się rundę jeszcze po osiedlu, niech sąsiedzi widzą że mam euro V w aucie a co, się akurat w piecyku dopali co trzeba.
Dlatego tak lubię umęczać Lanciowóz po mieście
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Jeździłem z tym ustrojstwem ponad 3 lata i nie raz zdarzyło mi się przerwać proces wypalania poprzez zgaszenie auta.I co? I nic.Nic się działo,nic nie wybuchło,filtr jak działał tak działa.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
I nic dziwnego, bo przerwanie wypalania poprzez zgaszenie samochodu nie szkodzi mocno samemu filtrowi, a silnikowi, którego olej się rozrzedza olejem napędowym. A filtr za jakiś czas się wypali ponownie, tyle, że to też niezdrowe dla motoru.
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Teoretycznie...w praktyce też chyba nie do końca.Robiłem wymiany co 15 -17 tyś i nigdy tego oleju ani nie przybywało ani nie zauważyłem jakichś innych ubocznych skutków.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
Nie musi przybywać.
Trzeba by mieć pewność czy silnik np. minimalnie nie "gubił" w jakiś sposób oleju. Drugą kwestią jest to, że przy sprawnym silniku, nigdy nie wylejesz tyle oleju ile wlałeś z prostej przyczyny - olej w jakiejś części odparowuje. Jeśli jego stan, przez bardzo długi czas się nie zmienia, to jest możliwym, że braki wynikające z ubytków poprzez spalanie i odparowanie oleju są uzupełnione np. paliwem.
A trzecia sprawa to to, jak często Ci się zdarzyło wyłączyć silnik podczas wypalania oraz w jakim trybie był używany samochód. Jeśli przerwać wypalanie zdarzyło Ci się raz na jakiś czas to pewnie trochę za mało, żeby zrobić samochodowi "kuku".
Trzeba by mieć pewność czy silnik np. minimalnie nie "gubił" w jakiś sposób oleju. Drugą kwestią jest to, że przy sprawnym silniku, nigdy nie wylejesz tyle oleju ile wlałeś z prostej przyczyny - olej w jakiejś części odparowuje. Jeśli jego stan, przez bardzo długi czas się nie zmienia, to jest możliwym, że braki wynikające z ubytków poprzez spalanie i odparowanie oleju są uzupełnione np. paliwem.
A trzecia sprawa to to, jak często Ci się zdarzyło wyłączyć silnik podczas wypalania oraz w jakim trybie był używany samochód. Jeśli przerwać wypalanie zdarzyło Ci się raz na jakiś czas to pewnie trochę za mało, żeby zrobić samochodowi "kuku".
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta 1.9 TT - wypalanie DPF
No na pewno nie było to nagminnie.Przez cały okres eksploatacji może z kilka razy.Sam też czasami się zastanawiałem wypala się czy nie...Dopiero po przełączeniu kompa w tryb spalania chwilowego wiedziałem że właśnie się wypala.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe