Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 29 lip 2017, 20:44

licznik po odpaleniu pokazał 54

piotriix

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: piotriix » 29 lip 2017, 23:58

No tyle to bardzo dużo.U mnie jest 0 a sprawdzam co jakiś czas.
A świece jak wkładałeś to stare jak wygládały?
Wykręć teraz świece i pokaż jak wygládajá.
Może trafisz na którym cylindrze kuleje.
O paliwo nie pytam bo to chyba wiesz.
A jeszcze jedno sondę i katalizator sprawdzałeś przed montażem turbiny?
Bo oleju to te dwa sprzęty bardzo nie lubiá.
Najlepiej by było gdybyś sprawdził afr i porównał jednocześnie co Twoja sonda pokazuje.
Ile masz przebiegu?


jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 30 lip 2017, 17:02

Więc tak , przebieg auta to 93 000, stare świece były uszkodzone( tak stwierdził mechanik), zostały wymienione na nowe.

piotriix

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: piotriix » 13 sie 2017, 15:52

I co naprawiłeś?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 13 sie 2017, 19:46

Sprawdzone zostało wszystko i nie znaleziono przyczyny, dodatkowo został wyczyszczony cały układ dolotowy oraz przepustnica, problem nadal występuje, podejrzenie pada na przepustnice, opisany problem został wysłany do Włoch i czekam na informacje od mechanika co oni na to

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 14 sie 2017, 18:37

a cewki sprawdzane były? bo u mnie od kilku dni mimo że jest upalnie +/- 30 stopni to po dłuższym postoju ładnie zapala ale...czuje poszarpywanie (pracuje na 4 cylindry). czuje takie jakby uderzenia na plecach na fotelu kierowcy. błędów brak...jakby delikatne wypadanie zapłonu...i tak myślę czy to nie jest jednak wina którejś cewki...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 15 sie 2017, 19:36

Mam nową informację, dzisiaj po przejechaniu 500 metrów od odpalenia, pojawił się błąd silnika P0330 oraz U0422, może w końcu uda się do czegoś dojść :)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: kond243 » 15 sie 2017, 20:27

Czujnik spalania stukowego oraz błą komunikacji z body komputerem. Trzeba szukać.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 17 sie 2017, 11:07

Czujnik pokazuje 3 i 4 cylinder, może warto spróbować wymienić jedną cewkę? I zobaczyć czy pomoże

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 17 sie 2017, 11:57

a są do dostania wtyczki cewek?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 19 sie 2017, 18:45

Zrobiłem wykres w multiecuscan podczas odpalania samochodu po długim postoju widać wyraźnie kiedy problem ustępuje, czy ktoś coś może o tym powiedzieć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 02 wrz 2017, 4:57

Witam, po chwili nieobecności, dostałem odpowiedz że wszystko wskazuje na czujnik spalania stukowego w październiku zostanie wymieniony jak wrócę do polski. A teraz mam problem z odpaleniem samochodu, akumulator jest sprawny, przy przekreceniu kluczyka pompe paliwa słychać ale nie chce zakręcić rozrusznikiem słychać tylko przekaźnik i dalej cisza, rozrusznik padł?

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: BootError » 03 wrz 2017, 20:08

Może być. Ale może też być jakaś pierdoła typu poluzowany przewód masowy na rozruszniku bo podejrzewam, że akumulator naładowany bo pewnie gasłyby kontrolki
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

piotriix

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: piotriix » 04 wrz 2017, 11:38

Akumulator to całkiem zdrowy to nie jest. Napięcie spada Ci dość znacznie przy rozruchu

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 16 wrz 2017, 15:17

Problem rozwiązałem, mimo dokrecenia klemy od plusa został lekki luz można było klemą obracać, delikatnie podciąłem kleme żeby bardziej dokrecić i auto odpaliło, od dwóch tygodni problem nie wraca. Mało tego od tygodnia podczas rannego odpalania objaw szarpania, czy wypadania zapłonu zniknął, dziwna sprawa może dlatego że temperatura na dworze jest troche niższa,bo niechce mi się wierzyć żeby to było od tej klemy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”