Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Witam wszystkich, mam mały problem ze swoją deltą po nocnym postoju. Po odpaleniu silnika, przez pierwsze 5 sekund obroty są równe, potem zaczynają skakać w granicach 900 - 1200, czuć że silnikiem trzesie i tak przez około 15, 20 sekund po czym obroty spadają do normalnych i silnik pracuje jak powinien, żadnych błędów nie mam.Cały dzień mogę jeździć i objaw nie występuje. Co może być tego powodem?
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 9:30 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Świece albo cewki. Zacznij od świec bo komplet kosztuje ok 200 zł A za jedną cewke wychodzi 220 zł.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Miałem identyczną sytuację parę dni temu. Po 12 godzinach postoju w deszczu zapalił ładnie ale po kilku sekundach check i zaczął poszarpywać. Po kilku sekundach pracował ładnie. Mechanik zmienił komplet świec. na NGK. Co prawda ostatnio nie padało ale zobaczymy. Świece miały +/- 26.000 km przebiegu. Co do cewek, powiedział żeby się wstrzymać i obserwować bo to wydatek z tego co się orientowałem 130 zł/sztuka Beru. Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Coś nie wierzę w te świece.
Prędzej wtyczki na cawkach
Prędzej wtyczki na cawkach
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
adresowane do mnie czy do wypowiedzi wyżej?piotriix pisze:Coś nie wierzę w te świece.
Prędzej wtyczki na cawkach
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
w sensie problem z połączeniem?
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 241
- Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Może trzeba będzie zarobić nowe końcówki? Bo raczej wtyczki są nie do dostania...
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
U mnie niebyło błędów, ale chyba problem będzie rozwiązany, dam znać za pare dni, prawdopodobnie przyczyną była turbosprężarka, wracając do polski skończyła się na autostradzie
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Turbosprężarka naprawiona, świece wymienione, ale problem nadal istnieje,a może jakiś czujnik temperatury?Z tego co zauważyłem to jak jest naprawde ciepła noc to rano podczas odpalenia obroty są równe.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Czujnik temp w dolocie co pokazuje?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Dzisiaj był u mnie kolega i podłaczył się pod komputer z tego co zauważył to kiedy silnik nierówno pracuje zaraz po odpaleniu to wyprzedzenie zapłonu pokazało -6 stopni a po 20 sekundach już było w normie i silnik zaczął równo pracować. Coś mówił o wypadniu zapłonu. Temperatury wszystkie w normie
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Przecież ten sterownik ma licznik wypadania zapłonu trzeba było sprawdzić.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego
Powinna być funkcja kasowania adapatacji.W thesis miałem z tym cyrk po wykasowaniu adaptacji problem ustąpił.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt