Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 22 cze 2017, 7:37

Witam wszystkich, mam mały problem ze swoją deltą po nocnym postoju. Po odpaleniu silnika, przez pierwsze 5 sekund obroty są równe, potem zaczynają skakać w granicach 900 - 1200, czuć że silnikiem trzesie i tak przez około 15, 20 sekund po czym obroty spadają do normalnych i silnik pracuje jak powinien, żadnych błędów nie mam.Cały dzień mogę jeździć i objaw nie występuje. Co może być tego powodem?
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, 9:30 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!

Awatar użytkownika
Dorian
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 117
Rejestracja: 15 maja 2017, 7:34
Imię: Dorian

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: Dorian » 22 cze 2017, 11:36

Świece albo cewki. Zacznij od świec bo komplet kosztuje ok 200 zł A za jedną cewke wychodzi 220 zł.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 22 cze 2017, 13:04

Miałem identyczną sytuację parę dni temu. Po 12 godzinach postoju w deszczu zapalił ładnie ale po kilku sekundach check i zaczął poszarpywać. Po kilku sekundach pracował ładnie. Mechanik zmienił komplet świec. na NGK. Co prawda ostatnio nie padało ale zobaczymy. Świece miały +/- 26.000 km przebiegu. Co do cewek, powiedział żeby się wstrzymać i obserwować bo to wydatek z tego co się orientowałem 130 zł/sztuka Beru. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



piotriix

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: piotriix » 07 lip 2017, 18:05

Coś nie wierzę w te świece.
Prędzej wtyczki na cawkach

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 08 lip 2017, 20:56

piotriix pisze:Coś nie wierzę w te świece.
Prędzej wtyczki na cawkach
adresowane do mnie czy do wypowiedzi wyżej?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


piotriix

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: piotriix » 08 lip 2017, 21:12

Do Ciebie Przemek

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 09 lip 2017, 1:28

w sensie problem z połączeniem?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka



przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 09 lip 2017, 17:20

Może trzeba będzie zarobić nowe końcówki? Bo raczej wtyczki są nie do dostania...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 12 lip 2017, 11:27

U mnie niebyło błędów, ale chyba problem będzie rozwiązany, dam znać za pare dni, prawdopodobnie przyczyną była turbosprężarka, wracając do polski skończyła się na autostradzie :(

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 28 lip 2017, 10:56

Turbosprężarka naprawiona, świece wymienione, ale problem nadal istnieje,a może jakiś czujnik temperatury?Z tego co zauważyłem to jak jest naprawde ciepła noc to rano podczas odpalenia obroty są równe.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: kond243 » 28 lip 2017, 12:47

Czujnik temp w dolocie co pokazuje?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 29 lip 2017, 14:47

Dzisiaj był u mnie kolega i podłaczył się pod komputer z tego co zauważył to kiedy silnik nierówno pracuje zaraz po odpaleniu to wyprzedzenie zapłonu pokazało -6 stopni a po 20 sekundach już było w normie i silnik zaczął równo pracować. Coś mówił o wypadniu zapłonu. Temperatury wszystkie w normie

piotriix

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: piotriix » 29 lip 2017, 19:41

Przecież ten sterownik ma licznik wypadania zapłonu trzeba było sprawdzić.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: kond243 » 29 lip 2017, 19:44

Powinna być funkcja kasowania adapatacji.W thesis miałem z tym cyrk po wykasowaniu adaptacji problem ustąpił.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”