Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: mike_d » 04 paź 2017, 22:51

Mam podobne poszarpywanie rano podczas porannego rozruchu. Pojawiło się to po spadku temperatur poniżej 10 stopni w nocy. W ciągu dnia już to nie występuje.
Czyli sprawdzić świece, cewki i klemy aku ?

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: przemekbial » 05 paź 2017, 0:57

Ja mam co prawda tjet 120 ale też są drgania. Trudno stwierdzić czym są spowodowane. Jest dzień że ani raz nie zadrzy a czasami po rozruchu już jakby zapłon gubił.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka


jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 19 paź 2017, 15:21

Jestem już po wymianie czujnika spalania stukowego, na razie ciężko powiedzieć czy usterka jest naprawiona, dlatego że kiedy rano odpalam a temperatura jest poniżej 15 stopnie to problem nie występuje, to też powiedziałem mechanikowi przed wymianą czujnika, odpowiedział że jest to spowodowane bogatszą mieszanką podczas rozruchu silnika bo jest niższa temperatura.Czyli tak, przez lato kiedy auto postało jakieś 8 godzin a temperatura na zewnątrz wynosiła ponad 15 stopni, następowało wypadanie zapłonu podczas rozruchu, a kiedy temperatura spadała np następnego dnia poniżej 15 stopni, objaw już nie występował i tak było na zmianę raz usterka się pojawiała a raz nie i jest to zależne od temperatury ale zaznaczam "tylko podczas dłuższego postoju".Teraz muszę trochę poczekać i sprawdzić co się będzie działo. Pozdrawiam

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 30 paź 2017, 18:44

Wiec trochę pojeździłem i już wiem że problem nadal występuje, czyli czujnik spalania stukowego wymieniony na daremno :(, zauważyłem jeszcze że gdy jadę na niskich obrotach delikatnie muskając gaz żeby tylko auto jechało, to czuję takie przerywanie w pracy silnika a gdy nacisnę mocniej gaz to objaw znika, nie wiem w którym kierunku pójść, a co myślicie jeśli kupie sobie dwie nowe cewki i spróbuję podmienić te na 3 i 4 cylindrze? Bo tam pokazał wcześniej wyświetlony bląd, który już nie wrócił do tej pory

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: mike_d » 31 paź 2017, 16:08

Nie mam pojęcia. Też tam miewam. Wszystko zależy od temperatury i jak długa auto stało pod chmurką. Ostatnio odpiąłem klemy, żeby się adaptacje pokasowały i przeczyściłem klemę. Jakby lepiej ale to może być placebo.

trompa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 01 lis 2017, 15:57
Imię: stasiu

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: trompa » 01 lis 2017, 20:19

Mnie mechanik powiedział ze trzeba wymienić plyte zaworow ssących a jest to koszt nie maly ok 3000zl i nie wiem co zrobić tylko ze ja mam silnik multiair 140km

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: FXX » 01 lis 2017, 21:32

Tylko nie ma to nic wspólnego z problemami w TBi.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 02 lis 2017, 9:59

Tak próbuję składać fakty od zakupu samochodu, jedynie co było wymienione na gwarancji to sonda lambda, chyba cztery dni po zakupie auta. Przez te cztery dni nie zauważyłem żeby silnik źle pracował, a po wymianie sondy lambda, kiedy wróciłem do Holandii, to na drugi dzień już był problem. Wydaje mi się że samochód na postoju za bardzo dymi spalinami. Nagram jeszcze jakiś filmik może ktoś na coś wpadnie.

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 02 lis 2017, 10:20

https://drive.google.com/file/d/0B95H0Z ... sp=sharing
tutaj było 20 stopni podczas odpalania, widać jak wskazówka skacze

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 02 lis 2017, 10:25

https://drive.google.com/file/d/1riLPyp ... sp=sharing
a to filmik z dzisiejszego dnia, 11 stopni już lepiej chodzi ale nadal można wyczuć wypadanie zapłonu, co jakiś czas

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 02 lis 2017, 17:20

https://drive.google.com/file/d/18X1C8b ... sp=sharing
dzisiaj po 5 godzinach stania na parkingu

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: mike_d » 03 lis 2017, 9:26

Wiesz drga wskazówka i buda lekko ale przechodzi po chwili. U mnie zgasł przy kilku porannych rozruchach. Teraz w miarę spoko. Ale mam chłodniej. Rano Po kilka stopni.
Zauważyłem, że jak miałem taki problem to zdecydowanie dłużej kręcił rozrusznik przy zapłonie.

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 21 lis 2017, 20:31

Dzisiaj po pracy po odpaleniu wyskoczyła mi taka kontrolka. Co ona oznacza? Błędów żadnych nie ma. Po dojechaniu do domu zgaszeniu i ponownym odpaleniu kontrolka już znikła :-?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: mike_d » 21 lis 2017, 21:50

Wygląda jak amortyzator. Masz adaptacyjne zawieszenie?

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: Delta III 1.8 DI - problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: jacpab1 » 22 lis 2017, 7:35

Tak mam, ale jak narazie problemu nie ma. Teraz próbuje rozwiązać problem wypadania zapłonu, wymieniłem jiż dwie cewki i na chwile pomogło, coś jest nie tak z stykiem. Jeszcze zastanawiam się jak wygląda przepływomierz bo może być troche zabrudzony i też będzie powodował wypadanie zapłonu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”