Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem
Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem
Witam,
czy ktoś wymieniał olej hydrauliczny układu sterowania sprzęgłem. W instrukcji podają co 2 lata lub 70 000 km. Jedne ASO nie chce się za to brać, drugie krzyczy 650 zł. Czy jest sens? W Fiacie podobno producent nie przewiduje. Jak na razie Selespeed chodzi w miarę poprawnie 127 000 km przebiegu.
czy ktoś wymieniał olej hydrauliczny układu sterowania sprzęgłem. W instrukcji podają co 2 lata lub 70 000 km. Jedne ASO nie chce się za to brać, drugie krzyczy 650 zł. Czy jest sens? W Fiacie podobno producent nie przewiduje. Jak na razie Selespeed chodzi w miarę poprawnie 127 000 km przebiegu.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2017, 19:44 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!!!
Lancia Delta III Selespeed Gold 1.6 Multijet 2012
Re: Selespeed wymiana oleju
Z pewnością warto to robić.Producent przewiduje tą czynność co drugi przegląd.Poza tym warto też wymienić olej w skrzyni.No i nie korzystać z przypadkowych warsztatów bo brak im elementarnej wiedzy na temat obsługi Selespeeda.Ostatnio spotkałem auto gdzie Selespeed został zalany olejem typu ATF....przez znany warszawski zakład specjalizujący się w skrzyniach automatycznych.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem
Czyli oba te oleje co 2 lata wymieniać?
Lybra 1.9 sedan
Delta 1.6 platino
Delta 1.6 platino
Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem
Tylko olej systemu hydraulicznego aktywacji sprzęgła - Tutela TOP 4 ten sam co w układzie hamulcowym. Wchodzi go 0,038 litra. Zbiorniczek bliżej akumulatora - podobny do tego od układu hamulcowego.
Natomiast olej systemu aktywacji skrzyni biegów Selectronic (TUTELA CAR CS SPEED) kontrola co 35 000 km. Ja wymieniłem profilaktycznie oba płyny przy przebiegu 130 000 km, koszt w ASO 300 zł ale zależy od ASO gdyż niektórzy krzyczeli za to samo 650 zł. Teoretycznie można te płyny wymienić samemu.
Natomiast olej systemu aktywacji skrzyni biegów Selectronic (TUTELA CAR CS SPEED) kontrola co 35 000 km. Ja wymieniłem profilaktycznie oba płyny przy przebiegu 130 000 km, koszt w ASO 300 zł ale zależy od ASO gdyż niektórzy krzyczeli za to samo 650 zł. Teoretycznie można te płyny wymienić samemu.
Lancia Delta III Selespeed Gold 1.6 Multijet 2012
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem
Teoretycznie to można zrobić samemu naprawę główną silnika - potrzebny tylko dobry papier ścierny
Nie polecam wymiany tego płynu samemu, tym bardziej że potrzebne jest do niego kalibracja, to się nie odbywa na zasadzie spuścić i zalać.
Sam olej w skrzyni można sobie wymieniać samemu do woli. Ale nie w układzie sterowania sprzęgłem.Tym bardziej że jak zapowietrzysz to ci nawet samochód nie zapali.
Nie polecam wymiany tego płynu samemu, tym bardziej że potrzebne jest do niego kalibracja, to się nie odbywa na zasadzie spuścić i zalać.
Sam olej w skrzyni można sobie wymieniać samemu do woli. Ale nie w układzie sterowania sprzęgłem.Tym bardziej że jak zapowietrzysz to ci nawet samochód nie zapali.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 11 mar 2015, 12:58
- Imię: Arti
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III Selespeed - wymiana oleju układu sterowania sprzęgłem
Witam,
Jezdze lancia delta 1.6 120km ze skrzynia selectronic (selespeed, dualogic) . Skrzynia dziala ok ale mam nastepujace problemy:
1. Od dluzszego czasu pojawia sie wyciek gdzies spod zbiorniczka na plyn do selespeeda. Czy to normalne, ze kiedy po postoju otworze maske to plyn siega az po korek, wyzej niz górna miarka na zbiorniczku, ale kiedy aktywuje pompe (np. otwierajac drzwi kierowcy) poziom spada znacznie ponizej minimum w zbiorniczku?? Czy ktos moze sprawdzic w swojej Lanci czy tez tak ma?
2. Cisnienie w ukladzie miesci sie miedzy 35 a 40 barow...czy to normalne wartosci?
BARDZO dziekuje za pomoc z gory
Artur
Jezdze lancia delta 1.6 120km ze skrzynia selectronic (selespeed, dualogic) . Skrzynia dziala ok ale mam nastepujace problemy:
1. Od dluzszego czasu pojawia sie wyciek gdzies spod zbiorniczka na plyn do selespeeda. Czy to normalne, ze kiedy po postoju otworze maske to plyn siega az po korek, wyzej niz górna miarka na zbiorniczku, ale kiedy aktywuje pompe (np. otwierajac drzwi kierowcy) poziom spada znacznie ponizej minimum w zbiorniczku?? Czy ktos moze sprawdzic w swojej Lanci czy tez tak ma?
2. Cisnienie w ukladzie miesci sie miedzy 35 a 40 barow...czy to normalne wartosci?
BARDZO dziekuje za pomoc z gory
Artur