Delta III - awaria rozrządu

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Delta III - awaria rozrządu

Post autor: jenks » 26 sie 2017, 16:47

Witam,na początek kilka faktów:auto kupiłem z wymienionym rozrządem,dostałem FV na części+stary rozrząd,przebieg na wymienionym 30 tyś.
Wracając z wakacji,będąc 300 km od domu i po przejechaniu ok 3 km poczuliśmy w kabinie smród palonej instalacji a następnie zauważyłem biały dym spod maski.Natychmiast gaszę silnik,maska do góry i faktycznie dymi się z silnika od strony rozrządu.Ponieważ nocowaliśmy w terenie zalesionym pomyślałem,że kuna pogryzła kable i coś robi zwarcie.Odpalam silnik i słyszę od strony paska jakieś grzechotanie i znowu zaczyna wydobywać się dym.Gaszę auto i wzywam lawetę.Pan od lawety ogląda silnik i stwierdza tylko,że trzeba do mechanika,którego on zna osobiście.No to dzwonimy do mechanika,który po krótkim wywiadzie stwierdza,że to na na 100% awaria rozrządu i zanim jeszcze załadowaliśmy auto na lawetę mechanik zamawia kpl rozrząd.Tutaj ukłon w stronę Pana od lawety,który wbrew przepisom zgadza się zabrać całą naszą piątkę(3 do delty 2 do swojej kabiny.
Po przyjeździe do warsztatu auto ląduje na stanowisku a my idziemy na miasto ochłonąć.Wracamy po ok 3 godzinach i mechanik pokazuje mi rozrząd a raczej co z niego zostało.Pasek jest cały poszczerbiony,rozwarstwiony a w jednym miejscu dziurawy i zdaniem mechanika sekundy dzieliły od zerwania i silnik na złom. Winna okazała się pompa wody,która się zatarła w wyniku czego pękła rolka prowadząca.Na szczęście napinacz jest sprężynowy i jakoś zdołał utrzymać napięcie paska.Po 8 godzinach naprawy(mechanik miał jeszcze jedno auto na wczoraj)ruszamy do domu szczęśliwie do niego dojeżdżając.Pompa nie miała żadnych oznaczeń więc pewnie podróbka,jedynie pasek był firmy Contii może dlatego tyle wytrzymał.Mechanik zresztą sam stwierdził,że nie widział paska tak zmasakrowanego i jednocześnie nie zerwanego.
Moją historię,która summa summarum zakończyła się szczęśliwie proszę traktować jako przestrogę,by nigdy nie oszczędzać na rozrządzie i wymieniać go zawsze po kupnie auta bez względu na to co mówi sprzedający.
Pozdrawiam.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
OKOwiec
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 398
Rejestracja: 01 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Delta III-awaria rozrządu

Post autor: OKOwiec » 27 sie 2017, 9:54

Witam !
Taka krótka historyjka z życia wzięta:-)
Miałem dokładnie taką samą historię z użytkowanym przez mnie od nowośći Fiatem ducato,w serwisie ASO w S.Woli wymieniono mi przykładnie rozrząd po czym fakt ten ładnie odnotowano w książce serwisowej a po jakiCHś 5 Kkm zaczeło delikatnie grzechotać (po rozpoczęciu grzechotania 3 wizyty w aso na przeciągu 2 miesięcy) .
Po pierwszej wizycie dalej to samo,ale mówią że naprawione ,po drugiej nie wykryto wad i przy trzeciej kierownik serwisu prosto w oczy że ten typ tak ma (Stojący obok pracownik zareagował pięknym uśmiechem...)po tej wizycie przejechałem jeszcze 1000 km i to samo co u ciebie tylko że bez dymu i jak już zgasiłem motor to drugi raz już nie wstał...
Zatarta pompa wody której nie wymieniono zdewastowała pasek który przeskoczył cztery zęby ale się nie zerwał.Dajmy na to że po "wymianie rozrządu" w aso przejechałem 100km i sprzedaję auto po czym nowy właściciel ucieszony że rozrząd wymieniony nic z tym nie robi i sprawa kończy się jak u ciebie...

boczek NS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 589
Rejestracja: 03 lip 2017, 9:36
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta III-awaria rozrządu

Post autor: boczek NS » 27 sie 2017, 10:23

Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III-awaria rozrządu

Post autor: jenks » 27 sie 2017, 10:55

boczek NS pisze: 27 sie 2017, 10:23 Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!
Nawet gdybym zajrzał to zobaczyłbym nowo założony pasek.Mechanik potwierdził,że rozrząd był robiony bo zostały jeszcze znaki pisaka na kołach zębatych.O dziwo mój silnik miał znaki do zgrania rozrządu a wszędzie słyszałem ,że tylko za pomocą blokad można ustawić rozrząd.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III-awaria rozrządu

Post autor: volf » 27 sie 2017, 11:24

boczek NS pisze: 27 sie 2017, 10:23 Tak czy tak po zakupie pasuje tam chociaż zajrzeć!!!!!!!!!!!!
To jeszcze napisz jak poprzez zajrzenie zweryfikujesz czy pompa wody była wymieniona. Po drugie-nawet nowa może się zatrzeć, to tylko mechanizm ...
KAPPA TDS & JTD

piotriix

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: piotriix » 28 sie 2017, 6:18

A pompa według mechanika była wymieniana czy stara?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka


jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: jenks » 28 sie 2017, 8:56

Była wymieniona,zresztą starą mam u siebie.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: piterstilo » 28 sie 2017, 16:52

No cóż, mi po zakupie Lancii, również nie dawało spokoju, że owszem wymiana rozrządu jest udokumentowana.
Lecz bez wymiany pompy cieczy.
W dodatku naczytałem się o awariach śruby i kola pasowego. Chodzi o to, że jeśli podczas wymiany rozrządu mechanik ściąga kolo pasowe, to powinien wymienić te części na nowe.
Zdarzały się bowiem przypadki, że niedługo po wymianie rozrządu dochodziło do awarii.
Te incydenty miały miejsce w silnikach 1.4 T-JET.
Dlatego zleciłem wymianę rozrządu dodatkowo z tymi podejrzanymi częściami.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

piotriix

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: piotriix » 28 sie 2017, 17:02

piterstilo pisze: 28 sie 2017, 16:52 No cóż, mi po zakupie Lancii, również nie dawało spokoju, że owszem wymiana rozrządu jest udokumentowana.
Lecz bez wymiany pompy cieczy.
W dodatku naczytałem się o awariach śruby i kola pasowego. Chodzi o to, że jeśli podczas wymiany rozrządu mechanik ściąga kolo pasowe, to powinien wymienić te części na nowe.
Zdarzały się bowiem przypadki, że niedługo po wymianie rozrządu dochodziło do awarii.
Te incydenty miały miejsce w silnikach 1.4 T-JET.
Dlatego zleciłem wymianę rozrządu dodatkowo z tymi podejrzanymi częściami.
Zawsze się ściąga koło pasowe.
A niszczą je sami mechanicy bo żle to robią

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: piterstilo » 28 sie 2017, 17:34

Zawsze się ściąga koło pasowe.
A niszczą je sami mechanicy bo żle to robią
[/quote]

Dokładnie tak. W tym małym kole pasowym znajduje się taki mały klin.
Własnie on, źle potraktowany jest przyczyną tych awarii.
Ale samą śrubę też zaleca się wymienić.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Rumcyk27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: Rumcyk27 » 25 paź 2017, 10:38

Ten mały klin jest po to, aby nie założyć "inaczej" koła pasowego. Jeśli ktoś z Was rozbierał takie ustrojstwo zauważył, ze na jego zewnętrznej części są zęby - służą one do odczytu przez czujnik położenia wału, który jest obok, Gdyby tego klina nie było i koło zostałoby założone w inne położenie, sterownik silnika najzwyczajniej w świecie nie wiedziałby w jakim położeniu znajduje się obecnie wał i nie uruchomi silnika. Natomiast co do samego rozrządu. Właśnie wymieniam u siebie, gdyż jestem dopiero co po zakupie auta. Widziałem, że jakiś Uwe już przede mną dłubał, bo ciekła jemu pompa. Kupując rozrząd, zakupiłem Boscha - przynajmniej wg info sprzedawcy, gdyż montowane IFY i inne wynalazki lubiły przeciekać. ten był nieco droższy, ale kieszeni to nie zrujnowało. Może jak będe miał chwilkę to wrzucę jakiegoś tutka.

Bad112
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 12 lut 2018, 14:22
Imię: Radek
Lokalizacja: Szczecin

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: Bad112 » 18 mar 2018, 17:20

Wita, .sorki za odgrzanie kotleta,ale nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu. Może ktoś mi napisać co wchodzi w zestaw paska wielorowkowego (klinowego) gdyż będę wymieniał za tydzień rozrząd i od razu wymienię pasek z napinaczem i rolkami. W internecie są różne zestawy, pasek i 2 rokli plus napinacz, pasek i napinaacz, pasek i rolka etc. Proszę również kto robi na pierwszy montaż , zdecydowałem się na zestaw dedykowany Gatesa z pompą , wahałem się między zestawem INA, jakieś doświadczenia? W serwisie na oględzinach powiedzieli żeby kupić jakiś firmowy zestaw i będzie ok.
Delta III 1.6Multijet 120KM

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: Dawid » 18 mar 2018, 20:50

Jakiego silnika dotyczy pytanie?

Wysłane z Galaxy S8

Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: Frogger » 19 mar 2018, 17:18

Dawid pisze: 18 mar 2018, 20:50 Jakiego silnika dotyczy pytanie?

Wysłane z Galaxy S8
w stopce ma Delta III 1.6Multijet 120KM

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III - awaria rozrządu

Post autor: Dawid » 19 mar 2018, 18:20

Jeśli ten silnik to pasek,rolka,napinacz i pompa wody.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”