Strona 2 z 2

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 12 sty 2018, 22:20
autor: Grzyws
Nie było skrzyni o oznaczeniu M3.
W M32 są trzy korki.
Jeden na samym dole w okolicy dyferencjału jest spustowym ( poznasz go po tym że jest najniżej ), po środku skrzyni jest drugi inspekcyjny i na samej górze zaraz obok wybieraka jest korek wlewowy.
Wymiana oleju jest bardzo prosta. Demontujesz zlewowy, wypuszczasz olej po czym go zakręcasz. Wykręcasz korek wlewowy i przez przy pomocy wężyka wprowadzasz olej do skrzyni. Zalecam wlać 2,4-2,5 litra oleju najlepiej Tutela lub Fuchs.
Naprawiałem już u siebie taką skrzynię w Bravo jak będziesz miał jakieś pytania to pisz śmiało.
To jaki rodzaj skrzyni jest w danym samochodzie można sprawdzić w Eperze. W 2.0 M-Jet na 90 % będzie F40 ( lepsza od fatalnej M32 ale szału też nie robi trwałością ) w 1.4 T-Jet będzie na 100 % M32.
Pozdrawiam.

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 08 lut 2018, 12:17
autor: udawany.pozorant
Miałem problemy ze skrzynia w 1,6mjtd .Moja była z 2009 .Z tego co się zorietnowałem w 10 była zmiana skrzyni .Stare miały inna budowę m.n. dyfer był dzielony i inaczej linki. W starych było felerne koło w dyfrze na wałku ataku .Wyszczerbiały się zęby i terkotało (jeśli ktoś miał szczęście) lub odłamki wpadały między zęby i koniec jazdy .Trzeba olej w dyfrze spuścić to się okazuje czy sa opiłki .W skrzyni jest inny olej (tzn wlewa się razem ale potem już nie cofnie się przez łożyska wałka ataku).U mnie pojawiły się wszelkie awarie i ogólnie skrzynia marnej jakości . Pierwsze zaczął szwankować wybierak w lewo i prawo . Łatwo wyjąc to wyjąłem i się okazało że na pazurze wybieraka jest wbity kołek ustalający . U mnie jakiś ,, pracuś'' wbił go do połowy wiec trzymał 1 strona zamiast 2 i kawał wystawał z boku No i oczywiście był ściętu i wybierak nie działał.. Kołek kupiłem w Agromie za 50gr wbiłem i złożyłem .Potem pojawiła się ta szczerba na kole ataka j.w. Potem to co ktoś napisał - na zimnym silniku fatalnie wchodziła 1 i wsteczny . Tłumaczyłem to olejem 1 ,2 wymiana i prawie bez zmian , co gorsza 2 zaczęła żle wchodzić . Po 2 m-cach jazdy dwójka padła całkiem . Wyjąłem skrzynie i sie okazało że dwumas jest zdecydowanym dwumasem i 2 części żyją własnym życie w dodatku zyją na luzie . Można było nimi majtac do woli na lewo i prawo . I to był powód fatalnego włączania biegów i zniszczenia skrzyni . Naprawa nieopłacalna ( skrzyni) i kupiłem droga z angola , dwumas nowy i było ok . Najciekawsze że skrzynia zaczęła padać przy 90 tkm a przebieg 100% pewny .

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 17 kwie 2018, 19:34
autor: rafak
M32 190tys, no i mnie dopadło.

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 20 cze 2018, 13:46
autor: Dario-Lario
wg. ePERa w mojej Delcie jest jednak skrzynia M3 1,4 T-jet, 120KM prod. 11.2010)

Czy to jest jakaś inna skrzynia czy to samo co M32 tylko inne oznaczenie?

U mnie już mocno szumi, myślę o regeneracji, ale na początek chcę spróbować Ceramizera.

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 20 cze 2018, 15:28
autor: ceva
Masz, jak większość to oplowskie gónwo czyli M32.
Co do ceramizera to szczerze bym wątpił czy pomoże na zużyte łożyska, raczej nie zaszkodzi, ale jak musisz jeszcze jakiś czas pojeździć zanim oddasz skrzynie do naprawy to proponuję wymienić w niej olej i zalać (przez odpowietrznik) wbrew zaleceniom producenta całe 3 litry. Taka, zwiększona ilość oleju co prawda jej nie naprawi, ale w większym stopniu poprawi jej smarowanie i trochę zabezpieczy przed dalszą destrukcją łożysk. Z ciekawości jaki masz przebieg na tej skrzyni?

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 20 cze 2018, 18:43
autor: aiu
Dario-Lario pisze: 20 cze 2018, 13:46 wg. ePERa w mojej Delcie jest jednak skrzynia M3 1,4 T-jet, 120KM prod. 11.2010)

Czy to jest jakaś inna skrzynia czy to samo co M32 tylko inne oznaczenie?

U mnie już mocno szumi, myślę o regeneracji, ale na początek chcę spróbować Ceramizera.
Jest to tak jak kolega wyżej napisal M32 , masz dwie możliwości albo wymienić łożyska teraz koszt około 1200 zł (ja tyle płaciłem za wymiane wszystkich łożysk ) albo jeździć aż się rozsypie i wydać dwa razy tyle.
Umnie zaczęła szumieć 3,5 i 6 przy 140 tkm .

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 20 cze 2018, 19:22
autor: ceva
Wymiana samych łożysk nie zawsze zdaje egzamin, przetestowałem to w Nuova Bravo, biegi 1, 2, 3 jak kiepsko wchodziły (zużyte synchronizatory) przed wymianą, po wchodziły tak samo jak nie gorzej, a po 10 tkm zaczęła znowu pośpiewywać. Nad tą skrzynią trzeba odprawić trochę więcej czarów (szczegóły m.in.na forum Alfaholicy) i najlepiej oddać ją w ręce fachowców co wymienią nie tylko łożyska.

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 20 cze 2018, 20:22
autor: aiu
ceva pisze: 20 cze 2018, 19:22 Wymiana samych łożysk nie zawsze zdaje egzamin, przetestowałem to w Nuova Bravo, biegi 1, 2, 3 jak kiepsko wchodziły (zużyte synchronizatory) przed wymianą, po wchodziły tak samo jak nie gorzej, a po 10 tkm zaczęła znowu pośpiewywać. Nad tą skrzynią trzeba odprawić trochę więcej czarów (szczegóły m.in.na forum Alfaholicy) i najlepiej oddać ją w ręce fachowców co wymienią nie tylko łożyska.
Dlatego napisałem , jak łożyska zaczęły szumieć to trzeba wymienić jak najszybciej żeby większych szkód nie narobić, albo liczyć się z większym jak nie kompletnym remontem.
Moja skrzynia była robiona w firmie która zajmuje się tylko skrzyniami , została rozebrana i sprawdzona .
Tak jak napisałem umnie łożyska zaczęły szumieć przy 140tkm , przy 143tkm zostały wymienione , przy 148 tkm został wymieniony olej .
Teraz mam 156tkm i cisza , jeszcze mam gwarancje jak by co :)

Re: Delta III - jakie skrzynie biegów

: 25 paź 2019, 9:55
autor: Artur G.
Grzyws pisze: 12 sty 2018, 22:20 Nie było skrzyni o oznaczeniu M3.
W M32 są trzy korki.
Jeden na samym dole w okolicy dyferencjału jest spustowym ( poznasz go po tym że jest najniżej ), po środku skrzyni jest drugi inspekcyjny i na samej górze zaraz obok wybieraka jest korek wlewowy.
Wymiana oleju jest bardzo prosta. Demontujesz zlewowy, wypuszczasz olej po czym go zakręcasz. Wykręcasz korek wlewowy i przez przy pomocy wężyka wprowadzasz olej do skrzyni. Zalecam wlać 2,4-2,5 litra oleju najlepiej Tutela lub Fuchs.
Naprawiałem już u siebie taką skrzynię w Bravo jak będziesz miał jakieś pytania to pisz śmiało.
To jaki rodzaj skrzyni jest w danym samochodzie można sprawdzić w Eperze. W 2.0 M-Jet na 90 % będzie F40 ( lepsza od fatalnej M32 ale szału też nie robi trwałością ) w 1.4 T-Jet będzie na 100 % M32.
Pozdrawiam.
Cześć Wam
a jakie klucze należy zastosować do tych korków (imbus, torx?) i jaki wymiar?

Proszę o info tylko jeśli ktoś zna na pamięć, jeśli nie wejdę do kanału i zerknę - chcę tylko sobie zaoszczędzić czasu : gafa :

ps. mam 188.000 km, ale ok. 100.000 km wcześniej w warsztacie przy przeglądzie zmieniali mi olej w skrzyni M32. Ciężkawo chodził lewarek na zimnym oleju - po zmianie do dziś jest spoko. U mnie do dziś zero - powtarzam zero problemów ale olej i fachowa strzykawka z Allegro już kupiony i czas na wymianę.