1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 14 sty 2018, 18:54

U mnie jak na razie to skrzynia chodzi rewelacyjnie, ale dzwoniłem do Bielsko białej, gdzie zajmują się dynamiczną wymianą oleju i zapytałem o cenę oraz co ile wymieniać olej w tej skrzyni. Dostałem odpowiedź że cena to 850 zł robocizna razem z materiałami, a powinno się wymieniać olej już przy 80 tys km

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 16 sty 2018, 18:56

Rura wymieniona, tak wygląda pęknięcie na starej
https://drive.google.com/file/d/1JaDRSC ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1gjT6T- ... sp=sharing
I sprawa wygląda tak szum został, nawet mi się wydaje że bardziej go słychać niż wcześniej, ale może się mylę, czuć że samochód już lepiej przyśpiesza ale ciśnienie dochodzi teraz do max 1870, wcześniej było już pod koniec tylko 1440, więc tutaj na plus ale jeszcze nie do końca.
Znowu mi się pojawił błąd P0330 i do tego P1172 (korekta mieszanki multiplikatywna) ale to było dziś rano jeszcze przed wymianą rury. Nie wiem gdzie dalej szukać

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 17 sty 2018, 10:19

Wygląda to tak naciskam na gaz turbo zaczyna ładować słychać szum, który po chwili znika jak auto wejdzie na obroty, tak się dzieje przy tym pierwszym uderzeniu i tylko na niskich obrotach, bo gdy dam kick down to nie słyszę tego szumu tylko silnik. Myślę dalej o tych zaworkach sterujących wastegate i dv. W multiecuscan jak dam na na test zaworu wastegate gdzie powinien cykać przekaźnik, to od razu wywala mi błąd niewykonany, nie mogę tego testu uruchomić a jak u was jest? Na zewnątrz auta tego szumu w ogóle nie słychać. Hmm a może muszę teraz wyregulować zawór wastegate??

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: kond243 » 17 sty 2018, 10:45

Jak chcesz uruchomić zawór west gate ??? On sterowany jest ciśnieniem. Jeśli już coś testujesz to tylko zawór pierburga on może cykać. Nie ma tam żadnego przekaźnika sterowany jest bezpośrednio z ecu. Dv jest sterowany podciśnieniem i jest mechaniczny. Jego sprawdza się tylko organoleptycznie dmuchając w wężyk idący do zaworu. Ma być szczelny.Jeśli puszcza może doładowanie iść z powrotem w dolot przed turbo. Ale nie sprawdzisz go komputerem.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 17 sty 2018, 13:45

Szczelność dv już sprawdzałem, a co myślisz żeby zmienić otwarcie zaworu wastegate poprzez sztange od gruszki? Żeby trochę później się otwierał

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: kond243 » 17 sty 2018, 14:01

Podepnij zegaz ciśnienia doładowania i zobacz co pokazuje. To że zadane przez koputer jest takie a nie inne nie znaczy turbo tyle napompuje. Podobnie jest z przepływem powietrza zadane a zmierzone mimo wszystko się różni.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 17 sty 2018, 19:28

Ciśnienie na pewno jest dobre, bo tak samo pokazują oba czujniki, ten od doładowania i ten od cisnienia w dolocie, a nie ma żadnego zegara żeby zmierzyć ciśnienie. Akurat z tego co wiem to przy pełnym bucie, ciśnienie oczekiwane powinno pokrywać się z zmierzonym, a u mnie jest oczekiwane 1.23 bara a zmierzone 0.87, dlatego zastanawiam się co jest nie tak i myślę żeby troche skrócić sztange gruszki, i zobaczyć czy ciśnienie się zwiększy

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: kond243 » 17 sty 2018, 20:57

Zwiększy się. Tylko pytanie czy po wymianie tej rurki reszta dolotu jest szczelna? Bo dziwnie się zachowuje. A 0.3 bara utraty to już sporo. Możesz skrócić sztange. Tylko czy po regeneracji było ok? Czy zrobiło się to nagle?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 17 sty 2018, 22:16

Nie zwracałem uwagi na turbo wcześniej bo auto jeździło ale mam stare wykresy jak szukałem problemu z porannym odpalaniem i potem testowałem na drodze akurat włączyłem też wykres ciśnienia doładowania, no i było np oczekiwane 1962 a zmierzone 1830 , potem się to zmieniało kolejne miesiące w pewnym momencie było ok tzn oczekiwane i zmierzone prawie takie same, potem zmierzone było wyższe od oczekiwanego o jakieś 150 no i w końcu wywaliło mi błąd P0240 przeładowanie około 2600, skasowałem błąd i jeździłem dalej pare dni i pomimo testu z butem w podłodze błąd się nie powtórzył, ale sprawdziłem przewodu od sterowania i jak wcześniej pisałem jeden przy króćcu był naderwany, obciąłem miejsce naderwania i ponownie założyłem i od tego czasu turbo pompowało max 1650. Może to przez to że to naderwanie powodowało że wastegate nie otwierał się tak szybko i turbo dobrze pompowało

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 18 sty 2018, 6:39

Spróbuję dzisiaj twojego sposobu, z podłączeniem bezpośrednim wastegate, teraz jest rura nowa więc powinno dobić 0.6 czy 0.8? tak jak pisałeś, wcześniej miałem 0.43, jak teraz będzie ok to znaczy że problem leży w zaworku pierburga?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: kond243 » 18 sty 2018, 7:52

Tak. Dokładnie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 18 sty 2018, 19:12

No to już jestem po testach, maksymalne ciśnienie jakie udało mi się osiągnąć to 1591 czyli około 0.6 bara czy tak powinno być czy ma być 0,8 ? Czyli teraz zostaje albo ten zaworek pierburga albo jeszcze jakaś nieszczelność? Zaworek mogę jeszcze sprawdzić w ten sposób że podmienię go z zaworkiem od DV, u mnie są dwa pierburgi działają tak samo wtyczka też jest ta sama ale kod jest inny

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: kond243 » 20 sty 2018, 0:50

Możesz spróbować podmienić. Jeśli jest 0.6 to przy takim ciśnieniu otwiera się West Gate. Czyli gruszka jest na 0.6 bara. Zaworek podnosi ciśnienie o 0.2 bara raptem. Dobrze było by wiedzieć jakie fabryczne jest ciśnienie doładowania w tym aucie. A przepływomierz jest ok?. Przez przepływomierz jest możliwość niższego boostu bo może trochę oszukiwać. Lub jest faktycznie jeszcze nieszczelność w dolocie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 20 sty 2018, 5:10

Przepływomierz jest chyba dobry, ciężko stwierdzić, no właśnie nie wiem jakie jest fabryczne doładowanie, z tego co piszą na innych forach to będzie 1.2 na youtubie niektórzy mają 1.4 w 159 tbi i nie są po chipie, no ale skoro ecu ma oczekiwane w granicach 2200 to wychodzi że 1.2. Czyściłem już przepływomierz preparatem z liqi moly, ale nic się nie zmieniło

jacpab1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 92
Rejestracja: 10 kwie 2017, 11:08

Re: 1.8 tbi szum z środkowego nawiewu, podczas doładowania

Post autor: jacpab1 » 20 sty 2018, 13:10

Na alfaholikach dostałem odpowiedz że gruszka ma być ustawiona pomiędzy 0.7 a 0.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”