Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: GriszaDG » 22 gru 2017, 12:21

Witam
J
estem po regeneracji DPFa (Eco Clean DPF). Po regeneracji wyczyszczony również EGR. Sterownik sprawdzony w dwóch warsztatach – żadnych błędów. A wypalanie DPF włącza się co 50-80 km.
Według mnie musi być jakiś problem ze sterowaniem.
Gdzie szukać?
EGR – jaki ma związek z DPF'em.
Czujnik podciśnienia – jak go sprawdzić?

Co jeszcze, bo już nie mam pomysłu 

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: słoma » 23 gru 2017, 18:35

niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: BootError » 23 gru 2017, 18:53

No bez jaj. Ewidentnie coś jest nie tak. Ja też swoją jeżdżę do pracy i z powrotem po 6km i na zapełnienie DPF'a potrzebuję co najmniej 250km. Nie wiem jak sprawdzić czujnik podciśnienia ale od tego chyba trzeba zacząć.
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: Jarek_Jarecki » 23 gru 2017, 19:14

A jakie masz napięcie akumulatora? W jakiej jest kondycji?
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: GriszaDG » 27 gru 2017, 11:50

słoma pisze: 23 gru 2017, 18:35 niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
To nie może być normalne, aby przejechać 50 km, a potem 10-15 km aby wypalić. Bez sensu.

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: GriszaDG » 27 gru 2017, 11:51

Jarek_Jarecki pisze: 23 gru 2017, 19:14 A jakie masz napięcie akumulatora? W jakiej jest kondycji?
Ja w swojej Vectrze miałem podobny problem ze zbyt częstym wypalaniem się DPF - przyczyną był padający AKU...sterownik odbierał spadki napięcia, jako impuls do resetu i standardowo do wypalania
Hmm, AKU wymienione 2 lata temu. Powinno być ok. Sprawdzę.

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: słoma » 27 gru 2017, 23:27

GriszaDG pisze: 27 gru 2017, 11:50
słoma pisze: 23 gru 2017, 18:35 niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
To nie może być normalne, aby przejechać 50 km, a potem 10-15 km aby wypalić. Bez sensu.
zakładam ,(bo to przerabiałem ) ze DPF nie jest wypalony , zaczyna się wypalać ale nigdy kolega nie dopalił go na 100% , tylko z jakiś powodów wyłącza silnik wcześniej lub co tez nie wykluczam wypala DPF na postoju i kolo się zamyka , kiedyś tak miałem ,że cztery razy pod rząd :) , z rożnych powodów ale to przerabialem , tylko po tym wszytkim musiałem olej ściągać z silnika :) , tak dużo przyrostu było
, :)
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: FXX » 27 gru 2017, 23:52

Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.

Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: słoma » 28 gru 2017, 0:52

[quote=FXX post_id=839824 time=1514415155 user_id=5364]
Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.


myślę ,że kompletnie nie masz racji w tej kwestii. Chyba ze jest to wymuszone wypalanie .
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: Dawid » 28 gru 2017, 6:42

Owszem ma Kamil rację bo taki sam proces zachodzi w filtrze podczas jazdy jak i na postoju. Sam wiele razy wypalałem filtr na postoju i zawsze wypalił mi się do tego stopnia jak podczas jazdy.

Wysłane z Galaxy S8

Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: GriszaDG » 28 gru 2017, 7:23

słoma pisze: 27 gru 2017, 23:27
GriszaDG pisze: 27 gru 2017, 11:50
słoma pisze: 23 gru 2017, 18:35 niema żadnego problemu , tak już jest , jest zimno. a ty pewnie jeździsz po mieście do pracy i z[powrotem
To nie może być normalne, aby przejechać 50 km, a potem 10-15 km aby wypalić. Bez sensu.
zakładam ,(bo to przerabiałem ) ze DPF nie jest wypalony , zaczyna się wypalać ale nigdy kolega nie dopalił go na 100% , tylko z jakiś powodów wyłącza silnik wcześniej lub co tez nie wykluczam wypala DPF na postoju i kolo się zamyka , kiedyś tak miałem ,że cztery razy pod rząd :) , z rożnych powodów ale to przerabialem , tylko po tym wszytkim musiałem olej ściągać z silnika :) , tak dużo przyrostu było
, :)
Nie jest tak. Ilekroć go "złapię na wypalaniu" kończę proces (jadę przed siebie aż skończy wypalać :))

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: GriszaDG » 28 gru 2017, 7:29

FXX pisze: 27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.

Co do problemu autora postu, to polecam zakupić sobie kabelek i sprawdzać na bieżąco stopień zapchania filtra i poziom do jakiego się wypala.
Do tego temperaturę podawaną przez czujnik w filtrze i wskazania czujników ciśnienia. Może być tak, że swiruje czujnik temperatury i ECU przestaje wypalać filtr wcześniej niż powinien.

Wysłane z mojego SM-T555 przy użyciu Tapatalka

Kupiłem ELM327 na bluethooth. Chciałem go sprawdzać online. Jaką aplikację polecicie na androida, którą będę mógł wykorzystać do tego celu???

FXX jak można sprawdzić te czujniki??? Diagnostyka nic nie wykazuje???

Jeszcze jedno pytanie. Czy w Delcie są urządzenia, które włączają się w trakcie wypalania DPF aby zwiększyć obciążenie? Na przykład w citroenach włącza się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. Można się pod nie podłączyć diodą i wiesz kiedy FAP się wypala nawet w trakcie jazdy.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: FXX » 28 gru 2017, 8:53

słoma pisze:
FXX pisze: 27 gru 2017, 23:52 Akurat wypalanie na postoju niczemu nie przeszkadza. DPF wypali się w takim samym stopniu jak podczas jazdy.


myślę ,że kompletnie nie masz racji w tej kwestii. Chyba ze jest to wymuszone wypalanie .
A ja wiem, że kompletnie źle myślisz.
Nie raz wypalałem DPF na postoju obserwując na zegarach proces wypalania (mam podgląd na centralnym wyswietlaczu na parametry DPFu) i wypalał się do tego samego poziomu co podczas jazdy. To po pierwsze.

Po drugie podczas wypalania serwisowego czy wymuszonego filtr nie wypala się całkowicie.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: słoma » 28 gru 2017, 9:01

nie zamierzam przekonywać Panów , ze na postoju nie wypala się DPF-a , skoro wiedzą lepiej , to ich problem nie mój , dalej uważam ze cykl częstego wypalania DPF wiąże się z : albo niepełnym wypalaniem podczas krótkich przejazdów , czy dopalaniem na parkingu albo juz zużytym DPF .

Grisza sprawdź sobie poziom oleju ,sprawdzaj na bagnecie raz w tygodniu , jeżeli go przybywa , wypalanie DPF nie jest pełne .
delta twin turbo - już sprzedana .

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 2.0 M-jet – sterowanie DPF’a

Post autor: FXX » 28 gru 2017, 9:03

To może powiedz dlaczego się DPF na postoju nie wypala, skoro jesteś tego pewien ;)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”