1.4 150km przejechane ponad 200tys
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 lut 2018, 11:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
1.4 150km przejechane ponad 200tys
Witam,
Przymierzam sie do zakupu Lanci z tym silnikiem powyżej 200 tys przejechanych. Czy przy takim przebiegu można zacząc przygotowywać sie na jakies wieksze koszty napraw itp ?
Przymierzam sie do zakupu Lanci z tym silnikiem powyżej 200 tys przejechanych. Czy przy takim przebiegu można zacząc przygotowywać sie na jakies wieksze koszty napraw itp ?
- matis1906
- Moderator Globalny
- Posty: 580
- Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys
Witaj, uzupełnij proszę skąd jesteś. To dla nas ważne.
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam
Lancia k Coupe 20VT 99'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
Fiat Linea 1.4 T-jet 08' 206KM 310Nm
[W przeszłości]Lancia k Sedan 2.4 20V 00'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 lut 2018, 11:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys
Dzieki za informację, a mam jeszcze pytanie czy 1.4 turbojet to własnie t-jet ?
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys
Tak, to T-jet.
Ja mam 135.000 km, póki co drobnica (czujnik turbo, przegub prawego koła, drobne problemy z ustawieniem lpg - ale to wina sterowników i synchronizacji lpg). W zawieszeniu jeszcze nic nie robione, nie ma żadnej potrzeby ingerencji w zawieszenie, kilka dni temu przeszedł przegląd i hamulce oraz amortyzatory idealne - no poza prawą linką ręcznego - jest popękana i zaczyna stawać od brudu. Poluję na nowe linki do wymiany. Wymiana oleju i filtrów wysokiej jakości co 10.000 km, ogólnie normalna eksploatacja. Jeśli twój faworyt był podobnie traktowany to 200.000 nie będzie dla niego wyzwaniem.
Ja mam 135.000 km, póki co drobnica (czujnik turbo, przegub prawego koła, drobne problemy z ustawieniem lpg - ale to wina sterowników i synchronizacji lpg). W zawieszeniu jeszcze nic nie robione, nie ma żadnej potrzeby ingerencji w zawieszenie, kilka dni temu przeszedł przegląd i hamulce oraz amortyzatory idealne - no poza prawą linką ręcznego - jest popękana i zaczyna stawać od brudu. Poluję na nowe linki do wymiany. Wymiana oleju i filtrów wysokiej jakości co 10.000 km, ogólnie normalna eksploatacja. Jeśli twój faworyt był podobnie traktowany to 200.000 nie będzie dla niego wyzwaniem.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 47
- Rejestracja: 08 lis 2016, 22:01
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys
Podkreśliłbym wężykiem ostatnie zdanie z postu Artura - jeśli auto było serwisowane regularnie (nawet częściej niż zaleca producent) to nie powinno być kłopotów w eksploatacji.
Pytanie czy masz pewność, że tak było w tym wypadku bo jeśli poprzedni właściciel zaniedbywał serwis to po 200 tys mogą zacząć wychodzić drogie usterki
Pytanie czy masz pewność, że tak było w tym wypadku bo jeśli poprzedni właściciel zaniedbywał serwis to po 200 tys mogą zacząć wychodzić drogie usterki
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 lut 2018, 11:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys
Dzięki za ifno, a jakie droższe usterki masz na myśli które mogłyby wystąpić?? Chciałbym również ten silnik zagazować po zakupie
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 44
- Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys
Witam w 1.4 T-Jet czy to 120km czy 150km, nie ma turbiny Garrett'a, tylko IHI dla 120km wer VL37 , a dla 150km wer VL36, różnią się wirnikami.matis1906 pisze: ↑30 mar 2018, 18:59 Witaj, uzupełnij proszę skąd jesteś. To dla nas ważne.
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam
Co do droższych usterek to turbiny IHI lubią pękać, no i skrzynia biegów M32 produkcji Opla jest średniej jakości.
pozdr