1.4 150km przejechane ponad 200tys

duch123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2018, 11:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: duch123 » 30 mar 2018, 12:36

Witam,
Przymierzam sie do zakupu Lanci z tym silnikiem powyżej 200 tys przejechanych. Czy przy takim przebiegu można zacząc przygotowywać sie na jakies wieksze koszty napraw itp ?

Awatar użytkownika
matis1906
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 580
Rejestracja: 14 kwie 2014, 21:15
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: matis1906 » 30 mar 2018, 18:59

Witaj, uzupełnij proszę skąd jesteś. To dla nas ważne.
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam

duch123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2018, 11:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: duch123 » 02 kwie 2018, 14:41

Dzieki za informację, a mam jeszcze pytanie czy 1.4 turbojet to własnie t-jet ?

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: Artur G. » 03 kwie 2018, 8:39

Tak, to T-jet.
Ja mam 135.000 km, póki co drobnica (czujnik turbo, przegub prawego koła, drobne problemy z ustawieniem lpg - ale to wina sterowników i synchronizacji lpg). W zawieszeniu jeszcze nic nie robione, nie ma żadnej potrzeby ingerencji w zawieszenie, kilka dni temu przeszedł przegląd i hamulce oraz amortyzatory idealne - no poza prawą linką ręcznego - jest popękana i zaczyna stawać od brudu. Poluję na nowe linki do wymiany. Wymiana oleju i filtrów wysokiej jakości co 10.000 km, ogólnie normalna eksploatacja. Jeśli twój faworyt był podobnie traktowany to 200.000 nie będzie dla niego wyzwaniem.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Kot_Sylwester
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:01
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: Kot_Sylwester » 03 kwie 2018, 8:58

Podkreśliłbym wężykiem ostatnie zdanie z postu Artura - jeśli auto było serwisowane regularnie (nawet częściej niż zaleca producent) to nie powinno być kłopotów w eksploatacji.
Pytanie czy masz pewność, że tak było w tym wypadku bo jeśli poprzedni właściciel zaniedbywał serwis to po 200 tys mogą zacząć wychodzić drogie usterki

duch123
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 12 lut 2018, 11:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: duch123 » 03 kwie 2018, 9:36

Dzięki za ifno, a jakie droższe usterki masz na myśli które mogłyby wystąpić?? Chciałbym również ten silnik zagazować po zakupie

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: 1.4 150km przejechane ponad 200tys

Post autor: Frogger » 03 kwie 2018, 10:49

matis1906 pisze: 30 mar 2018, 18:59 Witaj, uzupełnij proszę skąd jesteś. To dla nas ważne.
Chodzi Ci zapewne o silnik 1.4 T-jet ? Jeżeli tak to rodzina T-jet uznawana jest za jedną z najlepszych w kategorii downsizingu. U mnie jest zdławiony 1.4T-jet 120KM i ma 220tys. oryginalne sprzęgło, oryginalna turbina, generalnie silnik trwały, względnie mało palący, średnio około 8.3l w cyklu mieszanym. Wersje 150KM miały już turbinę Garreta zamiast IHI, to dobrze bo uchodzi za bardziej trwałą. Realne 200tys. to bardzo niski przebieg, nie ma się czym martwić, eksploatacja silnika i koszty jego serwisu należą do bardzo niskich.
Pozdrawiam
Witam w 1.4 T-Jet czy to 120km czy 150km, nie ma turbiny Garrett'a, tylko IHI dla 120km wer VL37 , a dla 150km wer VL36, różnią się wirnikami.
Co do droższych usterek to turbiny IHI lubią pękać, no i skrzynia biegów M32 produkcji Opla jest średniej jakości.
pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”