Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

lukasz.kuberski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
Imię: Łukasz

Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: lukasz.kuberski » 24 lip 2019, 20:02

Cześć. Ojciec zatarł silnik 1.4 t-jet 120. Szukam innego do wymiany, ale na internecie są tylko 150 konne. Pytanie czy mogę to zamontować w miejsce 120tki. Typ mojego silnika z tabliczki to 198A4000. Na necie sa takie ale o mocy 150.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: kond243 » 24 lip 2019, 21:23

Słupek jest ten sam. Różnica jest w turbosprężarce,nie jestem pewien czy wtryski też.150KM jest większa. Sam słupek włożysz z twoim osprzętem i turbo ze 120KM i masz 120KM. Możesz wziąć 150KM ale komplet. Tylko soft w kompie też trzeba zmienić na 150KM albo i więcej.Trzeba sprawdzić jak wydech ale chyba jest ten sam.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: ceva » 25 lip 2019, 14:42

Inny jest wałek rozrządu, wydech ten sam.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: Michal1906 » 26 lip 2019, 8:21

A mnie interesuje jak Ojciec t-jet'a zatarł...

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: kond243 » 26 lip 2019, 8:49

Dziwne to jest. Jak ten silnik jest bardzo trwały. Czyżby turbo padło? Czy też braki w stanie oleju?
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Boro
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 153
Rejestracja: 18 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: Boro » 26 lip 2019, 10:08

Pewnie pasek rozrządu pękł.

lukasz.kuberski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
Imię: Łukasz

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: lukasz.kuberski » 29 lip 2019, 10:28

kond243 pisze: 26 lip 2019, 8:49 Dziwne to jest. Jak ten silnik jest bardzo trwały. Czyżby turbo padło? Czy też braki w stanie oleju?
Olej wyciekał i nie zareagował na kontrolkę. Przejechał tak 100km. Najprawdopodobniej jakiś uszczelniacz puścił przy rozrządzie.

lukasz.kuberski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
Imię: Łukasz

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: lukasz.kuberski » 29 lip 2019, 18:16

Sprawdziłem w serwisie. 150 i 120 to te same silniki. Niczym się nie różnią. Seryjnie ten silnik lata na mapie 120 koni. Wystarczy zmienic soft i mamy 150. Skąd macie info o różnych częściach?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: kond243 » 29 lip 2019, 18:40

Przecież turbo jest większe w 150KM. Jak kolega wspomniał wałek ssący też jest Inny. A wystarczy poszukać. Dla chcącego nic trudnego. Istnieje eper. W tym katalogu jest wszystko
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

lukasz.kuberski
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 24 lip 2019, 19:55
Imię: Łukasz

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: lukasz.kuberski » 29 lip 2019, 18:48

W serwisie fiata w Poznaniu utrzymują, że kompletny silnik 198A4000 jest identyczny zarówno w wersji 120 jak i 150 konnej.

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: kond243 » 29 lip 2019, 18:58

I to są polskie serwisy. Są tutaj ludzie którzy dobrze znają tjeta. Podobnie na alfaholikach też jest opisane czym różnią się silniki. Względem mocy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: Frogger » 30 lip 2019, 12:51

lukasz.kuberski pisze: 29 lip 2019, 18:16 Sprawdziłem w serwisie. 150 i 120 to te same silniki. Niczym się nie różnią. Seryjnie ten silnik lata na mapie 120 koni. Wystarczy zmienic soft i mamy 150. Skąd macie info o różnych częściach?
siemka
ale Ci głupot nagadali, główne różnice między wersją 120km i 150 km:
Pierwsza różnica to turbo IHI RHF3. Zewnętrznie nie różnią się niczym poza oznaczeniem na korpusie: 120KM VL37 oraz 150KM VL36. Różnią się wirnikami w środku.
Druga różnica to wałki rozrządu, a dokładniej krzywki. Różnią się wymiarami na ssaniu i na wydechu. Większe krzywki są w wersji 150KM.
Trzecia różnica to centralka sterująca wtryskiem.
Czwarta różnica to przełożenie przekładni głównej.
Skrzynia biegów jest ta sama i ma oznaczenie C544 (M32).

Awatar użytkownika
Michal1906
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 323
Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Silnik 1.4 t-jet 150 w miejsce 120?

Post autor: Michal1906 » 30 lip 2019, 13:55

Zajechać t-jet'a to jednak trzeba być-bez obrazy-niezłym specjalistą. Owszem miska ma małą pojemność-raptem 2.9 litra oleju, ale to już musiało się nie "sączyć" lecz za przeproszeniem "lać" z tego silnika : czerwona : poza tym, jaki przebieg tam masz? Tutaj jest do pobrania instrukcja (manual) do t-jet'a w języku angielskim a tutaj mamy przykład t-jet'a z przebiegiem blisko 350 tyś km i nie wygląda wcale najgorzej... :link:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”