Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Post autor: Serioussam » 14 maja 2018, 19:48

Witam wszystkich, mam pewien problem z działaniem wentylatora chłodnicy, w sumie to trochę wiem co się chyba stało gdyż rok temu podczas nabijania klimatyzacji mechanik mi powiedział że nie działa mi prawdopodobnie 1 bieg wentylatora i winna temu jest opornica wentylatora, niestety to zlałem wiem, wiem nie powinienem tego robić :| :roll: :nono: . No ale zbliża się wakacyjny wyjazd autem i muszę to zrobić umówiłem się do mechanika i mu opowiedziałem co i jak a ten mi coś tam kręci że to może być wentylator padnięty i bla bla bla więc się was zapytuję czy to możliwe ? bo nie uśmiecha mi się wydać kilkuset złotych na wentylator, gdzieś tu czytałem że ktoś miał podobny problem auto mu wyło jakby samolot startował i po wymianie opornicy wszystko gra są dwa biegi. U mnie jest tak! wszystko działa klima chłodzi ale jak się włączy wentylator to aż całe auto chodzi silnik fotel i lusterka wibrują i faktycznie wentylator zapierdziela jak by chciał odlecieć innej prędkości nie zaobserwowałem jakiejś "wolniejszej". Wiem gdzie jest ta opornica ma białą obudowę w wentylatorze, chyba da się samemu odkręcić ale gdzieś przeczytałem że są jakieś opornice niby takie same ale czarna obudowa z jakąś wypustką i że niby nie pasuje, że można coś tam podpiłować i że podejdzie czy raczej zamówić oryginał który nie wiem ile kosztuje ? zamiennik to tak od 35 zł do 50 zł.

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Post autor: ceva » 14 maja 2018, 22:52

W dwóch autach (Stilo, Bravo II) jakie miałem winnym pracy wentylatora na najwyższym biegu był zawsze rezystor. W obecnym aucie Delta III, też chyba domaga się wymiany, ale wentylator pracuje ciszej niż w poprzednich, więc podejrzany rezystor jest do obadania. Wibracje wentylatora mogą pochodzić od utraty wyważenia śmigła wentylatora, o ile wentylator w Bravo/Delta III fabrycznie takowe posiada. Ciężarek może być w formie blaszki nasuniętej na jedno ze śmigieł, ale tak jak wspomniałem wcześniej, nie wiem czy jest coś takiego w tym wentylatorze i w jakiej formie, bo nie zwracałem na to uwagi. Wymiana opornicy to banał, jeden wkręt i ustrojstwo jest odłączone od obudowy chłodnicy. Rezystor oryginalny, fabryczny jest dostępny w dość znośnych pieniądzach np. tutaj :arrow: :link:
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Serioussam
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Post autor: Serioussam » 17 maja 2018, 17:29

No i wszystko się wyjaśniło, winna była rzeczywiście opornica=rezystor w wentylatorze chłodnicy, wymieniłem i działa niższy bieg wentylatora, kupiłem oryginalną część kosztowała 140 zł może i drogo ale już po problemie.

apo25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 05 paź 2011, 13:17
Lokalizacja: DolnyŚląsk

Re: Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Post autor: apo25 » 03 sie 2018, 19:06

Mam podobny problem. W mojej Delcie także nie działa pierwszy bieg wentylatora. Przy teście MultiEcuScanem w przypadku pierwszego biegu słychać tylko pykanie przekaźnika, drugi bieg działa normalnie. Zgodnie z sugestiami z tego tematu wymieniłem opornik (biała obudowa, oryginalny), ale nie dało to rezultatu. Sprawdziłem bezpieczniki w komorze silnika, brakowało F08 (w instrukcji obsługi oznaczony jako elektrowentylator klimatyzatora), po jego uzupełnieniu brak poprawy...

Macie jakiś pomysł? Czy jeśli silnik wentylatora działa na drugim biegu poprawnie, jest możliwe, by na pierwszym uzwojenia były uszkodzone i tym samym wentylator nie ruszał? Podmieniłem także przekaźniki, żadnej zmiany...

cichyx96
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 22 sie 2019, 13:11
Imię: Michał

Re: Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Post autor: cichyx96 » 22 sie 2019, 13:14

Trochę odkopię temat zamiast zakładać nowy. W mojej Delcie bardzo mocno i głośno chodzi wentylator przy włączonej klimie. Tak jakbym właśnie nie miał 1. biegu. Moglibyście Panowie powiedzieć gdzie ten rezystor się znajduje i na jaki go wymienić ?

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III 1.4 t-jet 120 km- wnetylator chłodnicy jeden bieg ?

Post autor: przemekbial » 22 sie 2019, 14:17

Zlokalizuj obudowę wentylatora i z prawej strony (od góry) znajdziesz wtyczkę przykręconą bodajże śruba 8-ką. Wyjmujesz stary, zakładasz nowy i po robocie. Po wymianie będziesz miał pierwszy bieg wentylatora. Pozdrowienia :)

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”