Delta III 1.9/2.0 mjet trwałość silnika i osprzetu

Nitek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 18 wrz 2010, 22:02
Lokalizacja: Łańcut/Warszawa

Delta III 1.9/2.0 mjet trwałość silnika i osprzetu

Post autor: Nitek » 15 maja 2018, 11:39

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu Delty z jednym z wymienionych silników (ewentualnie 1.8 Di). Przeglądając forum nie natrafiłem na narzekania na padnięte wtryski, turbo bądź dwumase. Jak jest z trwałością tych elementów i możliwościami regeneracji wtrysków i turbin?
Lybra SW 2.4 JTD

42195
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 20 paź 2014, 20:22
Imię: Janusz
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta III 1.9/2.0 mjet trwałość silnika i osprzetu

Post autor: 42195 » 16 maja 2018, 22:22

Co do wtrysków to nie słyszałem, żeby w JTD lub MJET komuś padły wtryski (chyba, że nalał jakiegoś syfu do baku). W swojej delcie 1,9 Twinturbo musiałem wymienić sprzęgło przy 120 tys. km, przy okazji musiałem wymienić też dwumas ponieważ serwis fiata twierdził, że te elementy wymienia się razem i tylko wtedy dają gwarancję (co do dwumasu to mnie naciągnęli, nie dawał on żadnych oznak zużycia i w tych silnikach jest on taki sam jak w 2,4 jtd i jest bardzo wytrzymały, ale człowiek uczy się całe życie :x ). Turbiny w 1,9 twinturbo da się bez problemu zregenerować ponieważ mają one stałą geometrię, ale też nie słyszałem o jakiś awariach. Podobno w 1,8 TBI zdarzają się awarię.
Też myślę o zmianie mojej delty 1,9 twinturbo na 1,8 TBI, od lipca auto będzie częściej używane przez moją żonę i to w ruchu miejskim, a do tego benzyna lepiej się nadaje, niestety ciężko jest znaleźć coś wartego uwagi, z takim wyposażeniem i w takim stanie jak mam teraz, ale cierpliwie śledzę ogłoszenia :). Jeżeli chodzi o benzynę to najwięcej jest 1,4 150 km, które są bezawaryjne, ale boję się że ten silnik po bardzo mocnym dieslu będzie dla mnie za słaby. Co do 1,8 TBI to mam obawy co do automatycznej skrzyni i spalania, które pewnie w mieście wyniesie ok 12 litrów a w trasie może uda się zejść poniżej 8.
Osobiście polecam Lancię Deltę, jedynym minusem jak dla mnie jest fabryczna nawigacja, do której nie ma nowszych map niż wersja 2017 która tak naprawdę jest z 2015 roku (chociaż nawigacja wylicza trasę bardzo dobrze) i nie ma możliwości podpięcia kamery cofania.
Gratuluję wyboru :D
Lancia Delta III 1.9 TwinTurbo, BICOLORE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”