Strona 1 z 1

Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 12 lip 2018, 13:48
autor: GriszaDG
Witam
Wczoraj dopadła mnie taka przypadłość. Jadąc w korku, po wciśnięciu sprzęgła, obroty nie schodziły do poziomu wolnych obrotów, a spadały do zera i samochód gasł. Odpalał bez najmniejszego problemu. Stało się tak z 5 razy, i po tym objawy zniknęły.

Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Urlop za pasem i nie chciałbym niespodzianek w podróży.

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 03 wrz 2018, 17:13
autor: GriszaDG
Problem się nasila. 2x się zdarzyło, że auto zgasło i nie chciało odpalić. Dopiero po pewnym czasie silnik się uruchamia. W komputerze nie ma żadnych błędów. Wymieniłem czujnik położenia wału, niestety nic to nie pomogło.
Auto nie gaśnie w trakcie jazdy, problem występuje na wolnych obrotach (zdarzyło się, że na postoju obroty zaczęły falować i silnik zgasł).

Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 03 wrz 2018, 20:20
autor: Tomzik
Czy silnik pracuje normalnie, bez podejrzanych odgłosów i rozrusznik normalnie kręci?

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 03 wrz 2018, 21:01
autor: GriszaDG
Rozrusznik kręci, ale silnik nie chce zaskoczyć.

Nie słychać dziwnych odgłosów, tylko nierówne obroty.

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 03 wrz 2018, 21:28
autor: Tomzik
Kompa podpinałeś?

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 03 wrz 2018, 21:46
autor: GriszaDG
Tak. Nic nie ma, żadnego błędu. Za pierwszym razem (objawy wskazywały), że to czujnik położenia wału, ale wymiana nic nie dała.

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 04 wrz 2018, 23:50
autor: Maxx
A uklad paliwowy sprawdzales? Filtr paliwa, cisnienie?

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 05 wrz 2018, 6:39
autor: GriszaDG
Filtr paliwa jest wieniony. Pompa w zbiorniku działa. Co jeszcze sprawdzić?

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 05 wrz 2018, 10:20
autor: volf
Może ciśnienie na szynie CR podczas tego falowania czy gaśnięcia...
W starszych czyli zwykłych jtd to przeważnie zawór regulacji ciśnienia (umieszczony w pompie CR) lub sama pompa był odpowiedzialny za takie zachowanie ale w mjtd jest już pewnie inny układ...

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

: 05 wrz 2018, 18:40
autor: GriszaDG
Czy czujnik CR lub pompa paliwa zapisują błąd w pamięci?

Czy problem może być spowodowany EGRem?