Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: GriszaDG » 12 lip 2018, 13:48

Witam
Wczoraj dopadła mnie taka przypadłość. Jadąc w korku, po wciśnięciu sprzęgła, obroty nie schodziły do poziomu wolnych obrotów, a spadały do zera i samochód gasł. Odpalał bez najmniejszego problemu. Stało się tak z 5 razy, i po tym objawy zniknęły.

Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Urlop za pasem i nie chciałbym niespodzianek w podróży.

Z góry dzięki za pomoc.

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: GriszaDG » 03 wrz 2018, 17:13

Problem się nasila. 2x się zdarzyło, że auto zgasło i nie chciało odpalić. Dopiero po pewnym czasie silnik się uruchamia. W komputerze nie ma żadnych błędów. Wymieniłem czujnik położenia wału, niestety nic to nie pomogło.
Auto nie gaśnie w trakcie jazdy, problem występuje na wolnych obrotach (zdarzyło się, że na postoju obroty zaczęły falować i silnik zgasł).

Jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: Tomzik » 03 wrz 2018, 20:20

Czy silnik pracuje normalnie, bez podejrzanych odgłosów i rozrusznik normalnie kręci?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: GriszaDG » 03 wrz 2018, 21:01

Rozrusznik kręci, ale silnik nie chce zaskoczyć.

Nie słychać dziwnych odgłosów, tylko nierówne obroty.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: Tomzik » 03 wrz 2018, 21:28

Kompa podpinałeś?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: GriszaDG » 03 wrz 2018, 21:46

Tak. Nic nie ma, żadnego błędu. Za pierwszym razem (objawy wskazywały), że to czujnik położenia wału, ale wymiana nic nie dała.

Maxx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
Lokalizacja: IRL/Szczecin

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: Maxx » 04 wrz 2018, 23:50

A uklad paliwowy sprawdzales? Filtr paliwa, cisnienie?
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: GriszaDG » 05 wrz 2018, 6:39

Filtr paliwa jest wieniony. Pompa w zbiorniku działa. Co jeszcze sprawdzić?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3996
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: volf » 05 wrz 2018, 10:20

Może ciśnienie na szynie CR podczas tego falowania czy gaśnięcia...
W starszych czyli zwykłych jtd to przeważnie zawór regulacji ciśnienia (umieszczony w pompie CR) lub sama pompa był odpowiedzialny za takie zachowanie ale w mjtd jest już pewnie inny układ...
KAPPA TDS & JTD

GriszaDG
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 41
Rejestracja: 17 kwie 2014, 10:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Delta III - 2.0 Multijet 165KM - Brak wolnych obrotów

Post autor: GriszaDG » 05 wrz 2018, 18:40

Czy czujnik CR lub pompa paliwa zapisują błąd w pamięci?

Czy problem może być spowodowany EGRem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”