Delta III 1.4 150 HP ciężko pali na zimnym

Rumcyk27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08

Delta III 1.4 150 HP ciężko pali na zimnym

Post autor: Rumcyk27 » 24 paź 2018, 12:31

Witam. Panowie i Panie. Potrzebuje pomocy w związku z moim problem a mianowicie. mam Deltę III w ver 1.4 150 HP. Gdy samochód ostygnie ciężko go zapalić. Rozrusznik kreci jak szalony, ale samochód dopiero zaskakuje przy 3 lub 4 próbie zakręcenia silnikiem. Jak już odpali to chodzi w miarę normalnie - oczywiście obroty są takie jak powinny. Przy naciśnięciu gazu na zimnym troszkę szarpie, ale po chwili już zaskakuje i pracuje normalnie Wydaje mi się, że problem stanowi czujnik temp powietrza zasysanego do komory spalania - tylko nie mogę go znaleźć. Najpierw podejrzenia padły na czujnik temp wody, ale wskazówka na desce, która jest z nim spięta, wskazuje normalne wartości. Dodam, że problem występuje tylko wtedy, gdy na zewnątrz spada temperatura. Gdy było ciepło, silnik palił od strzała. Znalazłem na innych formach podobny temat ,przyczyna okazał się własnie czujnik temperatury zasysanego powietrza, gdzie mogę znaleźć taki czujnik?? Dodam, że nie mam żadnych błędów na kompie, nie robiłem logów z kompa.

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III 1.4 150 HP ciężko pali na zimnym

Post autor: ceva » 24 paź 2018, 12:48

MAP-sensor którego szukasz znaleźć można na kolektorze ssącym, jak spojrzysz z góry w rejonie między przegrodą czołową a narożnikiem osłony silnika gdzie jest wlew oleju i bagnet. Jakbym wiedział skąd jesteś, to bym wiedział czy mógłbym zaproponować wypożyczenie sprawnego MAP-sensora a nawet czujnika położenia wału korbowego.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Rumcyk27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08

Re: Delta III 1.4 150 HP ciężko pali na zimnym

Post autor: Rumcyk27 » 24 paź 2018, 18:00

Sprawdzałem przed chwilą za pomocą ELM i Torque temperaturę zasysanego powietrza oraz temp wody i wskazania były zupełnie normalne, więc chyba mój pomysł z czujnikiem temp zew był chybiony.
CEVA wysłałem Ci PW

Rumcyk27
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 22 paź 2017, 15:08

Re: Delta III 1.4 150 HP ciężko pali na zimnym

Post autor: Rumcyk27 » 24 paź 2018, 20:02

Pomyliłem czujniki - i ten o którym piszę, to czujnik doładowania znajdujący się w rurze dolotowej. MAP ma numer Bosch 0 261 230 042

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”