Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Post autor: Zorro » 29 lis 2018, 23:12

Witajcie, pytanie mam, czy wymiana linek w skrzyni biegów wymaga sciągania skrzyni? Czy jest to łatwiejsza "procedura" ? Pozdro
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Post autor: ceva » 30 lis 2018, 11:13

Jak patrzę na zdjęcia skrzyń do 1.9TT na znanym portalu aukcyjnym, to moim zdaniem do wymiany linek absolutnie nie jest konieczny demontaż skrzyni. Może być ciasno, ale wszystko jest dostępne od góry skrzyni. Bardziej upierdliwe jest wypięcie linek z mechanizmu spod lewarka zmiany biegów, bo trzeba odpiąć rurę wydechową i osłonę termiczną żeby dostać się do "wnętrzności" lewarka.

A jaki jest powód wymiany?
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Post autor: Zorro » 30 lis 2018, 15:03

No haczy na wstecznym, jedynce, piątce. Chcę to zrobić bo trochę to wkurzające... chyba, że... jeszcze wodziki... albo wybierak...?chciałbym to uporządkować.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Post autor: ceva » 30 lis 2018, 16:32

Moim zdaniem to nie wina linek, co najwyżej kwestia ich regulacji. Zacznij od tego, czyli regulacji :link: . Link dotyczy AR i cały proces regulacji przebiega tak samo z wyjątkiem konieczności zapięcia blokady serwisowej lewarka zmiany biegów, w Delcie tego nie ma i na czas regulacji lewarek trzeba ustawić przy pomocy drugiej osoby w pozycji neutralnej dociśnięty do lewej strony (jakbyś chciał włączyć wsteczny bieg, ale bez podnoszenia blokady).
Jak to nie pomoże to problem może tkwić we wnętrzu skrzyni, a dokładniej w synchronizatorach, ale póki co sprawdź regulację linek.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Post autor: Tomzik » 06 gru 2018, 21:17

U mnie był problem z 5 i 6 biegiem. 5 jeszcze dała się wbić, ale czasem ciężko i z haczeniem, ale 6 za Chiny, jakby w ogóle nie było tam biegu. Wymiana linek wyeliminowała problem.

Mój mechanior ogarnął to w dobre pół godziny, ale on Fiaty zna :)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

zipacna1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 09 maja 2019, 20:14

Re: Delta III 1.9 190KM 2010r. Wymiana linek skrzyni biegów

Post autor: zipacna1 » 09 maja 2019, 20:50

Witam. Jestem nowy na forum. Zakupiłem Deltę 1.9 tt. Niestety po 2 tygodniach rozwarstwia się linka główna przod-tyl w pancerzu i niestety biegów zero. Kupiłem zamiennik z bravo (uwaga! Bravo 2.0-tylko ta pasuje). Koszt 260 a lanciowy 520 ;)
Sama wymiana z wysokiego lewarka od strony kierowcy lub zwykła żaba i stojak pod belkę silnika i zawieszenia.
Dostajemy się do wydechu. Obejma do zdjęcia. Opaski z gum trzymających rurę i tłumik końcowy. Zdjąć gumę z bolca i wybić rurę do tyłu. Nie ma strachu ze złożeniem bo jest bolec centrujący😁. Dalej odkręcamy śruby od zawiesia przedniego. Ja nie dotykałem DPF czujnika i rurek tylko zrobiłem zwis. Potrzebna wkrętarka z wiertłem 8 bo osłona termiczna zanotowana aluminiakami-rozwiercilem. Zdjąć osłonę i mamy kasetę lewarka. Potrzebny torx 4 -odkręcić śruby. Następnie po zdjęciu dekla z uszczelką wypiąć linkę. Nie udało mi się wypiąć zaczepów pancerza więc je płaskim wylamałem. Linka wyszła. Od góry wypiąć linkę metoda dźwigni -deseczka i mocny plaski śrubokręt. Wypiecie z Uchwytu to banał. Cofamy kołnierz do tyłu i voila. Na lince która kupiłem regulacja dlugosci była idealna więc nic nie zmieniałem. Montaż analogiczny. Ja użyłem smaru permanentnego Boscha do smarowania przegubów i gniazd. Przed skręceniem sprawdzić czy biegi wchodzą ok.
Operacja zajęła ok. 3 godzin i pomoc mojej żony przy wkładaniu linki😁 15 min.. Uwaga na kabelek od czujnika DPF taki mikry, a i trzeba przełożyć uchwyty na tenże kabelek. Przy okazji wymieniłem tarcze brembo i klocki rems. Potrzebne narzedzia.: Klucz do kół😁, klucz torx zewnętrzny e16, imbus 7, klucz oczko 12, smar permanentny do prowadnic i miedziowy do piasty i ślizgów.. czyścić piastę brzeszczotem a tuleje wiertarką ze szczotką drucianą delikatną -ciwniutko wymiedziować to nie będą biły. Zrobiłem od listopada sporo przy tym autku więc zapraszam. Jak będę wiedział to pomogę. Navi i blueme też zaktualizowalem. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”