Strona 1 z 1

Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 1:01
autor: DamianW
Ostatnio po ok. 20 km jazdy stojąc w korku wyskoczył mi czerwony błąd niskiego ciśnienia oleju na desce. Od razu zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik, skontrolowałem poziom oleju (w normie) i po chwili odpaliłem, błąd się już od paru dni nie pojawił.
Dodam, że ok 400 km temu wymieniłem olej na motul 5w-40 x clean z filtrem oleju. Wcześniej jeździłem na castrol edge 5w-30 i nie było takiego problemu (jedynie przy odpalaniu na -20 stopniach lampka alladyna wyskoczyła na parę sekund i znikła).
Co mogło spowodować pojawienie się takiego błędu? Nie wiem, czy mam się już zacząć niepokoić 8-O

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 8:54
autor: jenks
Jak najszybciej podjedź do mechanika żeby zmierzył ciśnienie manometrem.

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 10:14
autor: Pawcio78
Jak pisze jenks zmierz ciśnienie zegarem bo może czujnik ciśnienia oleju dokonał żywota i oby to było tylko to bo zwykle czerwona konewka nie wróży niczego dobrego.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 21:51
autor: jacpab1
Najpierw to bym sprawdził samą wtyczkę i kabel, która dochodzi do czujnika ciśnienia. Czy przy odpalaniu po dłuższym postoju, słyszysz grzechotkę z pod maski jeśli nie to ciśnienie oleju bym wykluczył, koła od zmiennych faz rozrządu są na to bardzo czułe i lubią wydawać taki dźwięk, nawet jeśli olej im nie odpowiada

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 22:11
autor: kond243
Jaki filtr oleju zamontowany jest? Filtr oleju też jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju.

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 23:15
autor: DamianW
@Pawcio78 wydaje mi się, że czujnik jest sprawny bo po włożeniu kluczyka do stacyjki konewka się pojawia, a po przekręceniu prawie od razu znika. Gdyby był zepsuty to nie byłoby tak, że albo by się wcale nie zapaliła, albo nie zgasła?
@jacpab1 żadnej grzechotki nie słychać po odpaleniu, silnik odpala gładko, tak samo podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojących odgłosów
@kond243 akurat nie wiem co mi za filtr włożyli, a jaki konkretnie byłby najlepszy do tego silnika?

Jutro z rana podjadę, żeby zmierzyć ciśnienie oleju i spytam jaki filtr mi włożyli

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 06 gru 2018, 23:33
autor: kond243
Ja osobiście montuje w moich Lanciach filtry Mann. Lub knetch. Na filtronie miałem zonk. Bo ciśnienie które przy filtrze Mann na jałowym biegu przy 100 stopniach oleju wynosiło 2bary a na filtronie o zgrozo raptem 0.8bara. Wymiana była szybka i ciśnienie wróciło do normy.

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 07 gru 2018, 20:59
autor: DamianW
Byłem dzisiaj u mechanika i po zmierzeniu ciśnienia na biegu jałowym i temp. oleju 95 stopni wyszły 4 bary, czyli ciśnienie ok. Zasugerowano mi, że to może czujnik ciśnienia oleju dostał chwilowej głupawki. Jeśli to się powtórzy to w pierwszej kolejności czujnik do wymiany.
Zamontowany filtr oleju to MEYLE 614 322 0016.
Czy coś jeszcze można sprawdzić w tym przypadku?

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 09 gru 2018, 13:25
autor: FXX
Wymieniałeś kiedykolwiek filterek na przewodzie olejowym turbiny?

Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku

: 12 gru 2018, 0:15
autor: DamianW
@FXX Nie kojarzę, żebym miał coś takiego wymieniane. W każdym razie sama turbina była wymieniana w ASO przy ok. 60 tys. km (teraz obecnie 100 tys. km). Może wtedy zostało to też wymienione.