Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Ostatnio po ok. 20 km jazdy stojąc w korku wyskoczył mi czerwony błąd niskiego ciśnienia oleju na desce. Od razu zjechałem na pobocze i wyłączyłem silnik, skontrolowałem poziom oleju (w normie) i po chwili odpaliłem, błąd się już od paru dni nie pojawił.
Dodam, że ok 400 km temu wymieniłem olej na motul 5w-40 x clean z filtrem oleju. Wcześniej jeździłem na castrol edge 5w-30 i nie było takiego problemu (jedynie przy odpalaniu na -20 stopniach lampka alladyna wyskoczyła na parę sekund i znikła).
Co mogło spowodować pojawienie się takiego błędu? Nie wiem, czy mam się już zacząć niepokoić
Dodam, że ok 400 km temu wymieniłem olej na motul 5w-40 x clean z filtrem oleju. Wcześniej jeździłem na castrol edge 5w-30 i nie było takiego problemu (jedynie przy odpalaniu na -20 stopniach lampka alladyna wyskoczyła na parę sekund i znikła).
Co mogło spowodować pojawienie się takiego błędu? Nie wiem, czy mam się już zacząć niepokoić
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Jak najszybciej podjedź do mechanika żeby zmierzył ciśnienie manometrem.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
- Pawcio78
- Forumowicz/ka
- Posty: 1465
- Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Jak pisze jenks zmierz ciśnienie zegarem bo może czujnik ciśnienia oleju dokonał żywota i oby to było tylko to bo zwykle czerwona konewka nie wróży niczego dobrego.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Najpierw to bym sprawdził samą wtyczkę i kabel, która dochodzi do czujnika ciśnienia. Czy przy odpalaniu po dłuższym postoju, słyszysz grzechotkę z pod maski jeśli nie to ciśnienie oleju bym wykluczył, koła od zmiennych faz rozrządu są na to bardzo czułe i lubią wydawać taki dźwięk, nawet jeśli olej im nie odpowiada
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Jaki filtr oleju zamontowany jest? Filtr oleju też jest odpowiedzialny za ciśnienie oleju.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
@Pawcio78 wydaje mi się, że czujnik jest sprawny bo po włożeniu kluczyka do stacyjki konewka się pojawia, a po przekręceniu prawie od razu znika. Gdyby był zepsuty to nie byłoby tak, że albo by się wcale nie zapaliła, albo nie zgasła?
@jacpab1 żadnej grzechotki nie słychać po odpaleniu, silnik odpala gładko, tak samo podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojących odgłosów
@kond243 akurat nie wiem co mi za filtr włożyli, a jaki konkretnie byłby najlepszy do tego silnika?
Jutro z rana podjadę, żeby zmierzyć ciśnienie oleju i spytam jaki filtr mi włożyli
@jacpab1 żadnej grzechotki nie słychać po odpaleniu, silnik odpala gładko, tak samo podczas jazdy nie słychać żadnych niepokojących odgłosów
@kond243 akurat nie wiem co mi za filtr włożyli, a jaki konkretnie byłby najlepszy do tego silnika?
Jutro z rana podjadę, żeby zmierzyć ciśnienie oleju i spytam jaki filtr mi włożyli
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Ja osobiście montuje w moich Lanciach filtry Mann. Lub knetch. Na filtronie miałem zonk. Bo ciśnienie które przy filtrze Mann na jałowym biegu przy 100 stopniach oleju wynosiło 2bary a na filtronie o zgrozo raptem 0.8bara. Wymiana była szybka i ciśnienie wróciło do normy.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Byłem dzisiaj u mechanika i po zmierzeniu ciśnienia na biegu jałowym i temp. oleju 95 stopni wyszły 4 bary, czyli ciśnienie ok. Zasugerowano mi, że to może czujnik ciśnienia oleju dostał chwilowej głupawki. Jeśli to się powtórzy to w pierwszej kolejności czujnik do wymiany.
Zamontowany filtr oleju to MEYLE 614 322 0016.
Czy coś jeszcze można sprawdzić w tym przypadku?
Zamontowany filtr oleju to MEYLE 614 322 0016.
Czy coś jeszcze można sprawdzić w tym przypadku?
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
Wymieniałeś kiedykolwiek filterek na przewodzie olejowym turbiny?
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta III 1.8 Di Turbo Jet - niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku
@FXX Nie kojarzę, żebym miał coś takiego wymieniane. W każdym razie sama turbina była wymieniana w ASO przy ok. 60 tys. km (teraz obecnie 100 tys. km). Może wtedy zostało to też wymienione.
Lancia Delta III 1.8 Di TurboJet wersja Egzekjutiw