Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Cześć.
Mam pytanie do właścicieli Delty z silnikiem 1.4 120 KM posiadających wyświetlacz pokazujący ciśnienie doładowania turbiny.
W mojej Delcie przy maksymalnych obrotach wskaźnik dochodzi maksymalnie do 4 kreski od końca. Nie ma szans, żeby poszedł dalej. Czy w Waszych Deltach jest podobnie, czy jednak wskaźnik dochodzi dalej?
Jakie powinno być ciśnienie doładowania przy podłączeniu komputera do MES i jak najlepiej je sprawdzić (jakie obroty, jaka prędkość itp).
Z góry dzięki za pomoc
Mam pytanie do właścicieli Delty z silnikiem 1.4 120 KM posiadających wyświetlacz pokazujący ciśnienie doładowania turbiny.
W mojej Delcie przy maksymalnych obrotach wskaźnik dochodzi maksymalnie do 4 kreski od końca. Nie ma szans, żeby poszedł dalej. Czy w Waszych Deltach jest podobnie, czy jednak wskaźnik dochodzi dalej?
Jakie powinno być ciśnienie doładowania przy podłączeniu komputera do MES i jak najlepiej je sprawdzić (jakie obroty, jaka prędkość itp).
Z góry dzięki za pomoc
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Jak kupiłem swoją Deltę to miałem podobnie, cztery kreski, czasem trzy brakowało żeby "zamknąć szafę", obecnie bez problemu na niższych biegach wskazuje doładowanie do ostatniej kreski, na wyższych jedna pozostaje wolna, może mam za lekką nogę .Przyczyną braku pełnego doładowania w moim przypadku była nieszczelność na przewodach intercoolera i pęknięty jeden z jego króćców. MES-a nie podłączałem, więc od tej strony nic nie wiem.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1084
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Sposoby na rozwiązanie problemu, od najtańszego:
1 pozamieniane miejscami wężyki prowadzące do elektrozaworu. Można dowolnie określić tego co to zrobił.
2 sparciałe gumowe wężyki. Naprawa to kilkanaście złotych
3 niesprawny map- sensor, ten z napisem BOSCH na czarnej rurze. Ok. 100 zł jak się dobrze poszuka.
4 niesprawny elektrozawór, to ten z tymi wężykami nad chłodnicą. Jak wyżej.
5 niesprawny zawór bocznikowy przesuwny. Pod prawym górnym rogiem pokrywy silnika. Koszt ok 150 zł
6 uszkodzona, przegryziona gumowa rura do intercoolera. Nowa i oryginalna ok 350 zł.
1 pozamieniane miejscami wężyki prowadzące do elektrozaworu. Można dowolnie określić tego co to zrobił.
2 sparciałe gumowe wężyki. Naprawa to kilkanaście złotych
3 niesprawny map- sensor, ten z napisem BOSCH na czarnej rurze. Ok. 100 zł jak się dobrze poszuka.
4 niesprawny elektrozawór, to ten z tymi wężykami nad chłodnicą. Jak wyżej.
5 niesprawny zawór bocznikowy przesuwny. Pod prawym górnym rogiem pokrywy silnika. Koszt ok 150 zł
6 uszkodzona, przegryziona gumowa rura do intercoolera. Nowa i oryginalna ok 350 zł.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Super. Dzięki za informację. Tak mi się też wydawało, że powinno to dmuchać do samego końca.
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Wracam do tematu.
Lancia wróciła od mechanika. Turbo wymontowane i wysłane na wszelki wypadek do diagnostyki w firmie zajmującej się regencją - zero zużycia. Czujniki posprawdzane, mapsensor nowy. Ciśnienie doładowania po zmontowaniu wszystkiego do kupy wg programu diagnostycznego to 1.2bar - więc chyba takie jak być powinno (1,5 bara wydmuchało po zamienieniu jakichś wężyków dolotowych do zaworu - ale to już chyba przeładowanie). Licznik w Delcie sam zmieniałem (oczywiście z osiowaniem). Zastanawiam się, czy to nie kwestia tego, że kupiony licznik mógł pochodzić z mocniejszej wersji (150KM albo 1.8T) i tam jest inna skala?
Chodzi mi po głowie jeszcze jedna rzecz - gazownik twierdzi że auto było prawdopodobnie chipowane (nie mam tego jak sprawdzić). Może być tak, że po chipie ciśnienie doładowania powinno wynosić właśnie 1,5 bar i wężyki powinny być zamienione?
Lancia wróciła od mechanika. Turbo wymontowane i wysłane na wszelki wypadek do diagnostyki w firmie zajmującej się regencją - zero zużycia. Czujniki posprawdzane, mapsensor nowy. Ciśnienie doładowania po zmontowaniu wszystkiego do kupy wg programu diagnostycznego to 1.2bar - więc chyba takie jak być powinno (1,5 bara wydmuchało po zamienieniu jakichś wężyków dolotowych do zaworu - ale to już chyba przeładowanie). Licznik w Delcie sam zmieniałem (oczywiście z osiowaniem). Zastanawiam się, czy to nie kwestia tego, że kupiony licznik mógł pochodzić z mocniejszej wersji (150KM albo 1.8T) i tam jest inna skala?
Chodzi mi po głowie jeszcze jedna rzecz - gazownik twierdzi że auto było prawdopodobnie chipowane (nie mam tego jak sprawdzić). Może być tak, że po chipie ciśnienie doładowania powinno wynosić właśnie 1,5 bar i wężyki powinny być zamienione?
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Hej. Również borykam się z tym problemem, w moim autku nie mogę dobić do końca skali. Muszę dobrze się natrudzić żeby wyciągnąć 3/4 na wskaźniku doładowania. Sprawdziłem stan rur gumowych, wymieniłem obejmy w miejscach gdzie były luźne, wyczyściłem map sensor, czujnik ciśnienia, wymieniłem wężyki od overboosta na nowe i dalej nic. Mógłby ktoś wstawić foto tych wężyków od overboosta? Nie mam żadnej pewności że to jest dobrze połączone.
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Pojechałem do drugiego mechanika sprawdzić ciśnienie doładowania. Wszystko jest ok. Dlatego olalem temat. Ważne czy turbo pompuje ile trzeba a nie to co pokazuje wyświetlacz.
Re: Wskażnik ciśnienia doładowania silnika - 1.4 120 KM
Witam. Wracam z zapytaniem. Wszystko posprawdzane i wygląda na to że jest ok. Zmierzyłem sobie ciśnienie doładowania pod max obciążeniem i wygląda to następująco. Czy u was ciśnienie wygląda podobnie? Czy to przeładowanie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.