Delta III - drżenie kierownicy.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 29 gru 2018, 0:11

Witam. Panowie w przeciągu około pół roku zmieniłem w aucie komplet hamulców, gumy w dwóch wahaczach i parę dni temu zmieniony został kielich i krzyzak polosi z prawej strony. Podczas jazdy na autostradzie około 130 km/h bicie kierownicy i delikatne wibracje auta. Myślę sobie okej...następnego dnia wizyta u oponiarza. Diagnoza opony niewyważone. Robota zrobiona. Ruszam na testy. Bicie powraca około 128 km/h do około 150. Ratunku. Gdzie szukać? Dodatkowo hamowanie odbywa się skokowo i trzepie kierownicą przy wyższych prędkościach. Co lepsze po depnieciu hamulcem kierownica lekko sama skręca w lewo...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 157
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: andypip » 29 gru 2018, 0:26

Zmieniłeś hamulce tzn. co? Klocki, tarcze, zaciski?
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 157
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: andypip » 29 gru 2018, 0:27

Między zrobieniem hamulców a ostatnią naprawą jeździła dobrze?
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 29 gru 2018, 8:09

Hamulce komplet. Tarcze i klocki TRW. Między naprawami jeździłem tylko po miescie, nie miałem wyjazdów, dopiero na Święta...

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Gracjan
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 205
Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: Gracjan » 29 gru 2018, 10:48

A opony to jakieś firmowe? Stare, czy nowe?
Może jeszcze amortyzatory są przyczyną? Podjedź może na stację kontroli niech zerkną, czy gdzieś nie ma luzów.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 29 gru 2018, 10:58

Byłem u oponiarza i jeszcze zaproponował przełożenie opon przód na tył. Wtedy będzie jasność czy to wina opon. Dam znać.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
andypip
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 157
Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: andypip » 29 gru 2018, 11:25

Jeśli na wyważarce nie trzepie kołami to raczej dobre. Na geometrię podjedź, przy okazji luzy sprawdzą - powinni mieć szarpak. Można podnieść auto, zdjąć koła i przejechać się w powietrzu :-)
Za piękne Lancie i żwawych chłopców :pifko:

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 29 gru 2018, 11:30

Niedługo się będę zbierał do oponiarza. Jeżeli to nie pomoże to będzie mozolne poszukiwanie w hamulcach, zawieszeniu i choć w czym jeszcze. Właśnie parę dni temu odbierałem auto po wymianie kielicha i lozyska prawego i prosiłem żeby zerknął czy aby nie ma luzów w zawieszeniu. Nic nie znalazł. Wszystko sztywniutkie. Tarcze nowe i wyglądają jakby równo się ścierały.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


ceva
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 26 kwie 2018, 18:42
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Sierpc

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: ceva » 29 gru 2018, 18:49

Bazując na własnych doświadczeniach radziłbym przyjrzeć się dwóm miejscom. Pierwsze to czy podczas wymiany tarcz zostały oczyszczone powierzchnie piast do których przylegają tarcze hamulcowe, rdza i inne zanieczyszczenia między tarczą a piastą mogą powodować bicie tarcz odczuwalne na pedale hamulca i kierownicy. Możliwe że ściąganie w lewa stronę pochodzi od tego że nie zostały dokładnie oczyszczone jarzma w miejscu gdzie pracują klocki i nie odbija tłoczek a wraz z nim klocki hamulcowe. Czy po jeździe tarcze koła (felgi w okolicach śrub) na jednej osi mają podobną temperaturę?
Drugie to odpowiednia ilość i rodzaj smaru w przegubach. Mała ilość może powodować przycieranie się krzyżaka i drgania. U mnie po wymianie smaru w przegubach wewn. zanim smar dobrze się nie rozprowadził wewnątrz kielicha (tak to interpretuję, bo po przejechaniu jakiś 200-500 km po wymianie drgania ustały) też występowały drgania i też w podobnym zakresie prędkości jak u Ciebie.
Lancia Delta III T-jet 120 KM ORO

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 29 gru 2018, 18:53

kurczę...możliwe przy nowych hamulcach które mają maks 2000 przebiegu? oczywiście były docierane zgodnie ze sztuką...Właśnie jestem po trasie około 130 km. Wibracje i drżenia po przełożeniu opon przód tył przy 130 zniknęły. Wibracje teraz są przy początkowej fazie hamowania np. z prędkości 130. Im mocniej docisne pedał hamulca tym drgania wydaje mi się ze sa mniejsze.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: piterstilo » 29 gru 2018, 22:58

Te nowy zestaw hamulców to tylko z przodu?
Przypomniało mi się, że kiedyś w jednym z kolejnych aut, był podobny problem.
Winne były hamulce na tylnej osi.
Pamiętam, że nie mogłem się nadziwić dlaczego krzywe tarcze tylne mają wpływ na kierownicę.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 31 gru 2018, 11:31

piterstilo pisze:Te nowy zestaw hamulców to tylko z przodu?
Przypomniało mi się, że kiedyś w jednym z kolejnych aut, był podobny problem.
Winne były hamulce na tylnej osi.
Pamiętam, że nie mogłem się nadziwić dlaczego krzywe tarcze tylne mają wpływ na kierownicę.
Nowy zestaw TRW przód i tył. Właśnie te drgania są w początkowej fazie hamowania. Im dłużej i mocniej hamuje tym mam wrażenie że drgania się zmniejszają.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
dawidlewandowski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 17 sie 2016, 11:47
Imię: Dawid
Lokalizacja: Warszawa

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: dawidlewandowski » 14 sty 2019, 15:17

ja też tak mam, winne okazały się wydawałoby się nie byle jakie opony continental kupione jako nowe z oficjalnej dystrybucji.
Bieżnik opony ma bicie boczne
Lancia Y 1.2 16v 63 KW LX

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 20 sty 2019, 1:04

Ostatnio robiąc trasę około 500 km przy pełnym obciążeniu auta i pewnie rozgrzanych hamulcach zauważyłem że nie było tego bicia przy hamowaniu. Parę dni postał, jazda po mieście i znowu problem drgań powraca. W początkowej fazie hamowania jest najgorzej bo wyrywa kierownicę. Np. przy hamowaniu przed światłami ewidentnie hamowanie jest jakby skokowe, nierówne - trzymając pedał hamulca w takiej samej pozycji. Teraz nie wiem. Udać się do mechanika i poprosić o sprawdzenie tarcz przy pomocy miernika zegarowego - może pomyliłem nazwę urządzenia? Już nie wiem w czym może leżeć problem. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Całe hamulce robiłem bodajże w listopadzie 2018 roku. Gdyby się okazało, że coś jest z hamulcami to możliwa będzie reklamacja, zwrot? Tarcze i klocki TRW.

przemekbial
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 241
Rejestracja: 04 wrz 2015, 16:51
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta III - drżenie kierownicy.

Post autor: przemekbial » 13 lut 2019, 21:36

Po przetoczeniu tarcz na amerykańskiej maszynie bodajże AMMO na razie wszystkie objawy drgania, wyrywania kierownicy przy hamowaniu zniknęły.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”