Delta III - Selespeed - chłodno ale nie zimno

Awatar użytkownika
yaro29
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 13 mar 2015, 8:05
Imię: Yarek
Lokalizacja: Rąbień

Delta III - Selespeed - chłodno ale nie zimno

Post autor: yaro29 » 05 lut 2019, 12:45

Szanowni,

mam w tym roku dziwny objaw w mojej lanci i chcę się upewnić, czy to aby na pewno i tylko i wyłącznie wina termostatu.

od razu dodam, że powyższe objawy mam od niedawna, wcześniej oraz z poprzednią zimę poniższych objawów nie miałem.
Dodam jedynie, że w tym roku była stłuczka z przodu auta, wraz z uszkodzoną chłodnicą i jeszcze paroma detalami. Wszystko zostało naprawione z ubezpieczenia.

Nie mam jednak 100% pewności, że poniżej opisany objaw może być z tym powiązany?

Objawy ....

Wskazówka temperatury silnika prawie nie drgnie.

Zawsze silnik rozgrzewał się do tego poziomu, że wskazówka temp była na połowie wskaźnika a z nawiewów leciało bardzo ciepłe powietrze.

Obecnie nawet po długiej jeździe wskazówka nie drgnie w ogóle lub też minimalnie (jak jeżdżę więcej po mieście i stoję w korkach). Nigdy natomiast nie zbliży się nawet do tego co było poprzednio.
Po jeździe z większą prędkością, sama wskazówka powraca do poziomu "zimnego silnika".

Sam silnik jest oczywiście ciepły, a z nawiewów leci chłodne, tudzież w miarę ciepłe powietrze. Nie jest ono jakoś typowo zimne czy lodowate.

Macie jakieś pomysły?

Mi w pierwszej kolejności przychodzi na myśl termostat, ale czy przy jego uszkodzeniu nie byłoby tak, że leciałoby mi zupełnie zimne powietrze a nie ciepłe/chłodne?

Z góry dzięki za wasze sugestie.
Pozdr
LANCIA DELTA III 1.6 JTD MultiJET + Selespeed 116KM PLATINO Poltrona Frau, Bicolor

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Delta III - Selespeed - chłodno ale nie zimno

Post autor: kond243 » 05 lut 2019, 12:51

Termostat psuję się zazwyczaj w pozycji częściowo otwartej. Więc silnik da radę nagrzać się do pewnej temperatury. W Twoim przypadku ewidentnie do wymiany jest termostat. Obstawiam że w korku lub przy bardzo wolnej jeździe silnik złapie temperaturę roboczą ale po przyspieszeniu temperatura ponownie opadnie. Dzieje się tak ponieważ płyn nie krąży przez mały obieg tylko cały czas przez duży obieg i się wychładza w chłodnicy. Wymień termostat i ciesz się ciepłem we wnętrzu auta.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”