Szanowni,
mam w tym roku dziwny objaw w mojej lanci i chcę się upewnić, czy to aby na pewno i tylko i wyłącznie wina termostatu.
od razu dodam, że powyższe objawy mam od niedawna, wcześniej oraz z poprzednią zimę poniższych objawów nie miałem.
Dodam jedynie, że w tym roku była stłuczka z przodu auta, wraz z uszkodzoną chłodnicą i jeszcze paroma detalami. Wszystko zostało naprawione z ubezpieczenia.
Nie mam jednak 100% pewności, że poniżej opisany objaw może być z tym powiązany?
Objawy ....
Wskazówka temperatury silnika prawie nie drgnie.
Zawsze silnik rozgrzewał się do tego poziomu, że wskazówka temp była na połowie wskaźnika a z nawiewów leciało bardzo ciepłe powietrze.
Obecnie nawet po długiej jeździe wskazówka nie drgnie w ogóle lub też minimalnie (jak jeżdżę więcej po mieście i stoję w korkach). Nigdy natomiast nie zbliży się nawet do tego co było poprzednio.
Po jeździe z większą prędkością, sama wskazówka powraca do poziomu "zimnego silnika".
Sam silnik jest oczywiście ciepły, a z nawiewów leci chłodne, tudzież w miarę ciepłe powietrze. Nie jest ono jakoś typowo zimne czy lodowate.
Macie jakieś pomysły?
Mi w pierwszej kolejności przychodzi na myśl termostat, ale czy przy jego uszkodzeniu nie byłoby tak, że leciałoby mi zupełnie zimne powietrze a nie ciepłe/chłodne?
Z góry dzięki za wasze sugestie.
Pozdr
Delta III - Selespeed - chłodno ale nie zimno
- yaro29
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 13 mar 2015, 8:05
- Imię: Yarek
- Lokalizacja: Rąbień
Delta III - Selespeed - chłodno ale nie zimno
LANCIA DELTA III 1.6 JTD MultiJET + Selespeed 116KM PLATINO Poltrona Frau, Bicolor
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Delta III - Selespeed - chłodno ale nie zimno
Termostat psuję się zazwyczaj w pozycji częściowo otwartej. Więc silnik da radę nagrzać się do pewnej temperatury. W Twoim przypadku ewidentnie do wymiany jest termostat. Obstawiam że w korku lub przy bardzo wolnej jeździe silnik złapie temperaturę roboczą ale po przyspieszeniu temperatura ponownie opadnie. Dzieje się tak ponieważ płyn nie krąży przez mały obieg tylko cały czas przez duży obieg i się wychładza w chłodnicy. Wymień termostat i ciesz się ciepłem we wnętrzu auta.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt