Co zamiast selenia.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: FXX » 15 mar 2019, 23:04


mikee72 pisze:
FXX pisze: 15 mar 2019, 9:38 A laboratorium do sprawdzenia jakości nie jest potrzebne, bo większość olejów została już sprawdzona
Kwestia jeszcze gdzie ta jakość olejów została sprawdzona - czyżby w 'niepotrzebnych' laboratoriach? :)
Koledzy wypowiadali się ewidentnie o swoich doświadczeniach - a nie o tabelkach i porównaniach dostępnych w necie.. stąd moje pytanie.
Mea culpa - miałem na myśli, że sprawdzać w laboratorium przez nas nie jest potrzebne, bo każdy z tych olejów już został sprawdzony i tylko kwestia odszukania wyników.
Przoduje w tym m.in. rosyjskie forum dot. olejów.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: BootError » 15 mar 2019, 23:09

slider2002 pisze: 15 mar 2019, 15:21
BootError pisze: 14 mar 2019, 22:36 No bez jaj, ja znalazłem za 149,99 pln za bańkę 5 litrową. Według moich wyliczeń wychodzi w zaokrągleniu 30,- za litr.
Jeszcze mi powiedz ze nag allegro....... Słyszeliście kiedyś o podrabianych olejach?..
Nie, na ricambi.pl
Zawsze tam kupuję ale ja jeżdżę na Selenii Sport. Bo komu chciałoby się podrabiać Selenię - przecież to nie Motul czy Mobil żeby się to opłaciło. Wyluzujcie - najlepiej niech każdy jeździ na czym chce. Najważniejsze żeby był wymieniany na czas. Co do czernienia oleju w dieslu to tak ma być za sprawą dyspersantów które rozpuszczają sadzę w oleju. Jeśli olej nie robi się czarny to znaczy, że sadza odkłada się na częściach silnika a nie rozpuszcza się w oleju. Ktoś tam kilka postów wcześniej zjechał Castrola - ja mam inne zdanie bo przejeździłem na Castrolu Sport 10W60 (mimo, że zalecana była inna lepkość) moim pierwszym Seicento Sporting 280tys.km od nowości i jak sprzedawałem to silnik był w dobrej kondycji. Do Lancii i aktualnego Seja leję Selenię a do Fiesty Castrola ale nikogo nie namawiam
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: kond243 » 16 mar 2019, 6:20

Ja zjechałem Castrola bo moje 20vt po zalaniu go i przejechaniu 1000km wypiło go 3l. Podobnie z valvo vr1. A na Wolverze cze Agipie takich problemów brak. Do tego jeszcze praktycznie nie dolewam oleju między wymianami. A to o czymś świadczy. I nie jest to wina silnika tylko i wyłącznie oleju.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: fedos » 16 mar 2019, 22:26

slider2002 pisze: 15 mar 2019, 21:39 Ten wasz cały wolver to jakoś egzotyczne brzmi.... Jest też Petro Canada Millers i inne cuda tego typu. One są super ale trudno dostępne...... I w tym względzie mobil z pewnego źródła będzie lepszy.....
Trudno dostępne? Zamawiam i mam na drugi dzień w garażu, więc gdzie ten trud?

slider2002
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Imię: Przemek

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: slider2002 » 17 mar 2019, 9:24

Nie wiem jak Ty ale ja zawsze kupuje olej u oficjalnego dystrybutora i to najlepiej w sklepie stacjonarnym. Jakoś wtedy pewniej się czuje.

Podrzuce jeszcze jeden temat olejowy do rozmyślań.
Dodajecie olej 2T do diesla? Jakie macie odczucia?

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: FXX » 17 mar 2019, 12:32

Temat 2T już był poruszany na forum.
Nie mieszajmy wątków.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

slider2002
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Imię: Przemek

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: slider2002 » 17 mar 2019, 12:40

Mam lancie od 2 tyg i wydaje mi się że przejrzałem całe forum (niestety wielkiego ruchu to tu nie ma) nie trafiłem naj wątek o 2T. Pewnie źle szukałem. Sprawdzę jeszcze raz.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: FXX » 21 mar 2019, 22:53

slider2002 pisze: 17 mar 2019, 12:40 Mam lancie od 2 tyg i wydaje mi się że przejrzałem całe forum (niestety wielkiego ruchu to tu nie ma) nie trafiłem naj wątek o 2T. Pewnie źle szukałem. Sprawdzę jeszcze raz.
Tu była prowadzona dyskusja nt. olejów 2T jako dodatek do Diesla - :link:
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

slider2002
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Imię: Przemek

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: slider2002 » 31 mar 2019, 17:13

No ok. Poczytałem po necie bo tu na forum wiele rad nie otrzymałem i już coś wiem. Dla potomnych do delty III 1,6 jtd można śmiało lac Mobil 1 ESP Formula 5w30. Jest dobry bo jest w miarę tani i dobry😉

Gracjan
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 205
Rejestracja: 06 lis 2016, 17:09
Imię: Gracjan
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Co zamiast selenia.

Post autor: Gracjan » 01 kwie 2019, 7:02

Ja do swojego 1.3 używam Millersa od oficjalnego dystrybutora na Polskę. Auto na tym oleju przejechało prawie 40 tysięcy i nie ma problemów z silnikiem. Do tego solidne filtry i jest ok. Myślę, że przede wszystkim nie ma co szukać najtańszych ofert ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”