Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: Zorro » 31 mar 2019, 13:16

Czesć wszystkim, jak to jest z zaślepieniem egr w Delcie? Chodzi mi o 1.9 jtdm 190KM. Czytałem i głosy są podzielone. Trochę się o tym pisało, ale mam wrażenie, lekkiego haosu, w Alfie 159 sprawa była bardziej jasna. Jedni mówią zaślepiać i wywalać programowo, drudzy zaślepiać ale tylko i wyłącznie zaślepką z otworem (czyli częściowo) , jeszcze inni, że absolutnie nie zaślepiać bo ten egr ma inną budowę, w porównaniu do starszych i tu ważna jest cyrkulacja bo odpowiada za chłodzenie silnika i turbiny podczas wypalania. Dodam, że w Alfie 159, zaślepiałem i to oryginalną zaślepką z serwisu, do Delty już taka nie jest przewidziana info z serwisu. Pozdro.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

slider2002
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Imię: Przemek

Re: Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: slider2002 » 31 mar 2019, 17:05

Zaślepic, wywalić programowo, wyciąć dpf fizycznie i programowo, cieszyć się jazda.

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: Zorro » 01 kwie 2019, 12:16

No ok, niby proste, natomiast co z przeglądem, spalinami itd???
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: Zorro » 01 kwie 2019, 12:18

A ma ktoś doświadczenie z zaślepieniem częściowym, bez wyłączania programowego? Tzw zaślepką z "dziurką"? 😉
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: Jarek_Jarecki » 01 kwie 2019, 14:22

Zorro pisze: 01 kwie 2019, 12:18 A ma ktoś doświadczenie z zaślepieniem częściowym, bez wyłączania programowego? Tzw zaślepką z "dziurką"? 😉
Ja mam tak u siebie w Vectrze (Z19DTH - 150KM) - EGR zaślepiony blaszką z czterema otworami (czyli częściowo).
- brak problemów z cyrkulacją
- brak kłopotów z przeglądami i emisją spalin
- Brak problemów z DPF
- brak problemów z zabrudzonym dolotem i wiecznie wywalającym błąd czujnikiem ciśnienia doładowania...
- brak dymienia przy obciążeniu silnika

Wcześniej - przed zabiegiem, po mocniejszym wduszeniu gazu na czwartym, piatym biegu (około 2,5-3 tyś obrotów) puszczał chmurę dymu. Myślałem, że to wina wtrysków - lecz problem ustąpił po zaślepieniu EGR.
Tel: 518 018 100
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

slider2002
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Imię: Przemek

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: slider2002 » 02 kwie 2019, 21:19

Zorro pisze: 01 kwie 2019, 12:16 No ok, niby proste, natomiast co z przeglądem, spalinami itd???
Ty te pytania na serio zadales? 🤔

Zorro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 49
Rejestracja: 26 lip 2013, 0:40
Imię: Zorro
Lokalizacja: Wrocław

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: Zorro » 03 kwie 2019, 14:15

Mogę spytać o to samo... szukam odpowiedzi z argumentami i uzasadnieniem. Sposoby, oraz co mogę zrobić wiem. Więc jeśli masz coś oprócz tego co napisałeś to czekam na wypowiedz jeśli nie, to może lepiej nie zaśmiecać wątku, pozdrawiam.
- był Fiat Marea Weekend 2001 1.9JTD 110km
- była Lancia Lybra SW 2002 2.4 150km
- była Alfa Romeo 159 2.4 200KM, 2006
- jest Delta 1.9 TT 190 KM, 2010

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: FXX » 03 kwie 2019, 18:13

Zorro pisze:No ok, niby proste, natomiast co z przeglądem, spalinami itd???
Odpowiedz na pytania:
1. Co mierzy się w przypadku silników Diesla na przeglądach?
2. W jaki sposób prowadzi się pomiar?
3. Jak podczas pomiaru zachowa się EGR?

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
mikee72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1106
Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań

Re: Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: mikee72 » 03 kwie 2019, 21:25

Powiem wam jako ciekawostkę, gatkę z przeglądu Passeratti B5 TDI we władaniu kogoś z rodziny (Warmińsko-Mazurskie):
Panie, jak to dymi.. weź go przepal pół godziny na trójce/czwórce i wracaj, może będzie mniej dymił.. No zobacz, od razu lepiej (przybita pieczątka).
To jest faktyczna historia, można się pośmiać albo niekoniecznie.. Właściciel z rodziny się śmiał, ja jakoś nie bardzo.

Nie jestem jakimś ekoświrem, ale naprawdę - coraz częściej zdarza mi się, w trosce o zdrowie dzieci w aucie - trzymać daaaleki dystans za kopcącym śmierdzielem. Niesprawnego diesla naprawdę czuć! Czasem zastanawiam się czy można takich trucicieli gdzieś zgłaszać, żeby nie przechodzili przeglądu za uśmiech pełen sadzy..?
Lancia Voyager Platinum 3.6 24v PB+LPG A.D.2014
Obrazek

slider2002
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 09 mar 2019, 11:41
Imię: Przemek

Re: Delta III 1.9 TT 2010r. Zaślepienie EGR. Całkowite/częściowe +-

Post autor: slider2002 » 13 kwie 2019, 15:58

Zorro pisze: 03 kwie 2019, 14:15 Mogę spytać o to samo... szukam odpowiedzi z argumentami i uzasadnieniem. Sposoby, oraz co mogę zrobić wiem. Więc jeśli masz coś oprócz tego co napisałeś to czekam na wypowiedz jeśli nie, to może lepiej nie zaśmiecać wątku, pozdrawiam.
Sprawny JTD przechodzi przegląd nawet bez pseudo ekologii.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”